Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Метод экспериментально-расчетного определения жесткости кривошипа коленчатого вала
    (НТУ "ХПИ", 2017) Грицюк, Александр Васильевич; Ревелюк, Иван Сергеевич; Левченко, Денис Вадимович
    Разработан метод экспериментально-расчетного определения жесткости кривошипа коленчатого вала. Спроектирован и изготовлен специальный стенд для отработки данного метода. Проведена апробация данного метода на примере определения жесткости кривошипа коленчатого вала рядного четырехцилиндрового автомобильного дизеля ДА10. Даны рекомендации по упрощению разработанного метода до инженерного способа экспериментального определения жесткости кривошипа коленчатого вала.
  • Ескіз
    Документ
    Методический подход к разработке экспериментальной установки для проверки эффективности силиконовых демпферов крутильных колебаний
    (НТУ "ХПИ", 2016) Грицюк, Александр Васильевич; Ревелюк, Иван Сергеевич; Савич, Виктор Константинович; Вахрушев, Виктор Иванович
    Представлены результаты методического подхода к разработке экспериментальной установки для проверки эффективности силиконового демпфера. Сформулированы требования, которым должна отвечать экспериментальная установка, определен ее принцип действия, общая компоновочная схема и описан результат ее создания. Проведена апробация работы установки путем испытания серийных гасителей крутильных колебаний дизелей 3ТД-3А с определением требуемого коэффициента гашения. Даны рекомендации касательно дальнейшего использования отработанной базы для физического моделирования работы проектируемого демпфера дизелей 6ДТНА.
  • Ескіз
    Документ
    Обоснование выбора способа демпфирования крутильных колебаний коленчатого вала высокооборотного дизеля 6ДТНА на этапе его проектирования
    (НТУ "ХПИ", 2015) Грицюк, Александр Васильевич; Абрамчук, Федор Иванович; Савич, Виктор Константинович; Врублевский, Александр Николаевич; Ревелюк, Иван Сергеевич
    Представлены результаты анализа, выбора и определения путей дальнейшей реализации мероприятий по гашению динамической нагрузки на узлы и детали дизелей серии 6ДТНА, вызванной крутильными колебаниями как непосредственно в дизеле, так и во всех ведущих и ведомых агрегатах шасси транспортного средства. Достоверность сделанных выводов базируется на использовании известных, апробированных мировым опытом, методах расчёта и накопленном практическом опыте государственного предприятия «Харьковское конструкторское бюро по двигателестроению».