Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Деякі результати порівняльних досліджень показників безшатунного та класичного двигунів
    (НТУ "ХПІ", 2014) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Супрун, Володимир Леонідович; Шляхов, Віталій Сергійович; Касьяненко, Дмитро Валерійович
    У статті описуються деякі результати експериментальних і розрахункових досліджень двох одноциліндрових двигунів з різною кінематикою силового механізму – безшатунного з кривошипно-кулісним механізмом і класичного з кривошипно-шатунним механізмом. Розглянуто зміну складових сумарних механічних втрат і втрат на тертя по швидкісним і навантажувальним характеристикам двигунів. Відзначається більш низький рівень механічних втрат в безшатунному двигуні (в середньому на 20...25%) і кращі на 10...20% ефективні показники.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення механічних втрат у поршневому двигуні внутрішнього згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2013) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Супрун, Володимир Леонідович; Шляхов, Віталій Сергійович
    The results of studies of friction loss and gas exchange in two four-stroke internal combustion engines (ICE) – a classic one and conrod-free are offered. It is reported that the mechanical losses in the group crank rocker mechanism conrod-free engine are in 30...40 % larger than the crank mechanism classic engine. However, the overall mechanical losses conrod-free engine is less than 20...35 % in comparison with the classical ICE conrod-free due to the lack of lateral movement of the engine piston. Studies have shown that the higher gas exchange rate loss (per 1...8%) refers to a conrod-free motor.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальні дослідження механізму зміни ступеня стиску для бензинового чотиритактного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2009) Міщенко, Микола Іванович; Супрун, Володимир Леонідович; Шляхов, Віталій Сергійович
    Описано принципову схему механізму зміни ступеня стиску (МЗСС), безмоторну установку, а також результати розрахунково-експериментальних досліджень механізму. Обміряно й проаналізовано час спрацьовування МЗСС при різних значеннях прикладеної до нього сумарної сили та температури масла в порожнинах механізму. Отримані дані характеризують зміну ступеня стиску у двигуні в часі. В експериментах, проведених на безмоторній установці, зафіксована наявність двох границь, що зв'язують час спрацьовування МЗСС із температурою масла і сумарною силою. Гранична величина сумарної сили дорівнює приблизно 105 Н, а температури масла 45°С. При збільшенні як сили, так і температури понад зазначених граничних значень час спрацьовування механізму повільно зменшується.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні дослідження механізму зміни ступеня стиску в бензиновому двигуні
    (НТУ "ХПІ", 2008) Міщенко, Микола Іванович; Супрун, Володимир Леонідович; Шинкаренко, В. В.
    Проаналізовані конструкції механізмів зміни ступеня стиску у двигунах внутрішнього згоряння. Наведені конструктивна і розрахункова схеми нового механізму зміни ступеня стиску, розробленого стосовно до безшатунного двигуна із кривошипно-кулісним силовим механізмом. Викладено методику розрахунку механізму, яка дозволяє визначити час спрацьовування механізму. Також наведені деякі результати експериментальних досліджень цього механізму. Отримані результати вказують на можливі переваги в робочих характеристиках механізму, зокрема, у швидкодії. Іл. 7. Бібліогр. 7 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Двигун GoEngine зі змінним ходом поршня і регульованим ступенем стиску. Параметри робочого циклу, розрахунок, аналіз
    (НТУ "ХПІ", 2012) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Супрун, Володимир Леонідович; Підлісний, Олександр Генадійович
    Для автомобілів пропонується багато різних нетрадиційних двигунів внутрішнього згоряння. У статті дається короткий опис принципу роботи одного з широко відомих таких двигунів інженера BertdeGooijer, що іменується автором GoЕngine. Приводиться методика розрахунку конструктивних характеристик силового механі-зму і параметрів робочого циклу двигуна. Запропонована стратегія проектування двигуна GoЕngine. Зокрема, запропонований і детально проаналізований метод вибору конструктивних параметрів силового механізму таких, як радіус кривошипа, ступінь стиску, хід впуску та ін. Методом математичного моделювання показано, що реалізація регулювання ходу поршня в такому двигуні не дозволяє істотно підвищити ефективність робочого циклу.