Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Р. Дизель, Э. Нобель, Г. Тринклер - их роль в развитии дизелестроения
    (НТУ "ХПИ", 2011) Тимошевский, Б. Г.; Наливайко, В. С.
    В статье отмечена выдающаяся роль инжене­ров и ученных Р. Дизеля, Э. Нобеля, Г. Тринклера в дизелестроении России, Украины и всего мира. Рассмотрена вся противоречивость их отношений, в частности отмечено, что если бы Э. Нобель переступил через свои коммерческие интересы и не стал на пути развития двигателя Г. Тринклера, а, наоборот, каким-то образом,попытался объединить усилия и привнести идеи Тринклера в двигатели Р. Дизеля,это,несомненно,принесло большую пользу развитию дизелестроения в России. Ил. 3. Библиогр. 4 назв.
  • Ескіз
    Документ
    История развития дизелестроения и дизелестроительного образования в Николаеве
    (НТУ "ХПИ", 2011) Тимошевский, Б. Г.; Наливайко, В. С.
    Изложены основные вехи развития дизелестроения в Николаеве, представлены некоторые типы дизелей, которые изготавливались на заводах города в период с 1907 г. по настоящее время. Представлены также этапы становления технического образования в области дизелестроения в Николаеве. Ил. 5. Библиогр. 5 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Эффективность стационарных электростанций на базе двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2004) Тимошевский, Б. Г.
    Двигатели внутреннего сгорания (ДВС) на сегодняшний день являются одним из наиболее эффективных типов тепловых машин, и нашли свое применение в самых различных областях транспорта, промышленности и энергетики. Однако использование ДВС в большой энергетике было ограничено недостаточными мощностями, ресурсом и другими причинами субъективного характера. В настоящее время достигнут уровень топливной экономичности ресурса и агрегатной мощности ДВС, который позволяет создавать высокоэффективные электроэнергетические комплексы на базе этих двигателей. Определена топливная эффективность таких комплексов, которая составляет до 75 %, и показана перспектива использования ДВС в большой энергетике.