Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Розробка заходів з поліпшення теплонапруженого стану випускного клапана форсованого тепловозного дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2017) Триньов, Олександр Володимирович; Карнаухов, О. О.
  • Ескіз
    Документ
    Локальне охолодження теплонапружених деталей ДВЗ
    (Видавничий дім "Кондор", 2018) Триньов, Олександр Володимирович
    Представлені результати розрахунково-експериментальних досліджень теплонапружених деталей ДВЗ з перспективним рівнем форсування. Локальне охолодження зазначених деталей розглядається як засіб поліпшення теплонапруженого стану. Призначено для студентів машинобудівних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Використання теплозахисного покриття для поліпшення теплового стану випускних клапанів форсованого дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2016) Триньов, Олександр Володимирович; Самійленко, Сергій Олександрович
    Наведені результати розрахункових досліджень теплонапруженого стану випускного клапана швидкохідного автотракторного дизеля на усталених і перехідних режимах скидання – накидання навантаження. Проаналізовано вплив теплозахисного емалевого покриття на теплонапружений стан тарілки клапана. Відзначається зменшення амплітуди накидів і просідань термічних напружень на перехідних режимах, на випускних клапанах з теплоізолюючим покриттям. Використовується нестаціонарна математична модель на основі методу скінченних елементів.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз напруженого стану випускних клапанів швидкохідного дизеля при прикладанні механічного навантаження
    (НТУ "ХПІ", 2010) Триньов, Олександр Володимирович; Коваленко, В. Т.; Тихоненко, Анатолій Трохимович; Клименко, Олександр Миколайович; Куртов, Д. А.
    Зі зростанням температури механічні властивості клапанних сталей мають стійку тенденцію до погіршення. При цьому зростання рівня форсування сучасних швидкохідних дизелів супроводжується одночасним підвищенням як експлуатаційних температур деталей ГРМ, так і механічних навантажень, зокрема максимального тиску в циліндрі. В роботі на основі проведених розрахунково-експериментальних досліджень зроблена оцінка ролі механічної складової у формування теплонапруженого стану випускних клапанів швидкохідного дизеля.