Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Ідентифікація несиметричних граничних умов 3-го роду поршня швидкохідного дизеля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Матвєєнко, Володимир Володимирович; Турчин, В. Т.; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Розробка напрямів підвищення ефективності масляного охолодження
    (НТУ "ХПІ", 2010) Матюха, О. В.; Пильов, Володимир Олександрович; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Турчин, В. Т.
    В статті приведений аналіз ефективності методів охолодження поршнів маслом, запропоновані напрями підвищення ефективності масляного охолодження. Показано, що вирівнювання температурного поля в коловому напрямку кромки камери згоряння дозволяє зменшити теплонапруженість поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние регулируемого струйного масляного охлаждения поршня на ресурсную прочность кромки его камеры сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2011) Матвеенко, Владимир Владимирович; Турчин, В. Т.; Пылев, Владимир Александрович; Коваленко, В. Т.; Обозный, Сергей Владимирович; Нестеренко, И. А.
    В статье выполнен анализ эффективности применения регулируемого масляного охлаждения поршня. Обоснована необходимость разработки конструкции поршня, включающего систему регулирования подачи охлаждающего масла, причем в качестве управляющего параметра системы предлагается использовать температуру поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив технологічного призначення двигуна на ресурсну міцність поршня
    (НТУ "ХПІ", 2008) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Омельченко, І. Г.; Прокопенко, Микола Вікторович
    Проведено комплекс чисельних експериментів по визначенню ресурсної міцності поршнів швидкохідних дизелів різного технологічного призначення. Визначено вплив моделі експлуатації двигуна на величину накопи-чених пошкоджень в матеріалі поршня дизеля. Встано-влено значення умовно-постійних критеріїв теплового навантаження поршня тракторного, комбайнового та автомобільного дизелів для їх застосування в САПР. Табл. 2 Іл. 1. Бібліогр. 11 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка економічної моделі експлуатації тракторного дизеля в системі прогнозування ресурсної міцності деталей камери згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2009) Білогуб, Олександр Віталійович; Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Бакланов, Сергій Миколайович; Силенок, С. В.
    Виконано аналіз відомих моделей експлуатації тракторних дизелів. Для масиву представницьких полігонів експлуатації проведено комплекс чисельних експериментів по визначенню температурного стану поршня. З метою підвищення економічності методу прогнозування ресурсної міцності поршня та інших деталей камери згоряння запропоновано об'єднання представницьких полігонів деталізованої моделі експлуатації дизеля за характерною визначеною температурою деталі.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення методики визначення ресурсної міцності поршнів тракторних дизелів
    (НТУ "ХПІ", 2007) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Кузьменко, А. П.
    Виконано уточнення методики оцінки величини накопичених пошкоджень в високотеплонапружених деталях двигунів. Показано вплив моделі експлуатації двигуна на ресурсну міцність поршня. Розроблено комплекс економічних моделей оцінки ресурсної міцності поршня тракторного дизеля для різних конструктивних варіантів.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення економічності методу прогнозування ресурсної міцності поршнів двигунів енергетичних установок різного технологічного призначення
    (НТУ "ХПІ", 2009) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Омельченко, І. Г.
    Запропоновано методику отримання економічних моделей експлуатації двигунів енергетичних установок різного технологічного призначення для прогнозування ресурсної міцності високотеплонапружених деталей камери згоряння, зокрема поршнів. Розроблені нестаціонарні моделі експлуатації дизелів автомобільного, комбайнового й тракторного призначення, що забезпечують менші, у порівнянні з існуючими моделями, витрати часу на проведення розрахунків.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка впливу комплексу конструктивних та регулювальних параметрів дизеля ЧН12/14 на теплонапруженість і ресурсну міцність поршня
    (НТУ "ХПІ", 2010) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Білогуб, Олександр Віталійович; Карягін, Ігор Миколайович; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Матвєєнко, Володимир Володимирович
    Проведено експериментальне дослідження впливу конструктивних та регулювальних параметрів дизеля на його температурний стан. Визначено вплив кута випередження впорскування палива, проміжного охолодження повітря та охолодження поршня на температуру в зоні кромки камери згоряння. Виконано прогнозування ресурсної міцності матеріалу поршня при наявності проміжного охолодження повітря та наявності масляного охолодження поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Разработка теоретических нестационарных моделей нагружения двигателей машин различного назначения
    (НТУ "ХПИ", 2007) Пылева, Татьяна Кузьминична; Турчин, В. Т.
    Рассмотрены вопросы получения массива нестационарных переходных процессов теоретической модели эксплуатации двигателя. Разработаны нестационарные модели эксплуатации двигателей различного технологического назначения. Для повышения экономичности расчетов величин накопленных повреждений без потери их точности предложены методики отсеивания незначимых режимов.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз ефективності застосування економічних теоретичних моделей експлуатації тракторних дизелів для оцінки ресурсної міцності поршнів
    (НТУ "ХПІ", 2010) Турчин, В. Т.; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович; Бакланов, Сергій Миколайович
    У статті проведено аналіз ефективності застосування економічних моделей експлуатації тракторних дизелів для розрахунку ресурсної міцності поршнів. Виконано розрахунки ресурсної міцності кромки камери згоряння поршня дизеля 4ЧН 12/14 для різних категорій трактора за моделями: економічною ГСКБД, деталізованою ІПМаш та економічною ІПМаш, при струминному та галерейному охолодженні поршня. Встановлено доцільність використання економічної моделі експлуатації ІПМаш на ранніх стадіях проектування. Показано необхідність розробки економічних моделей експлуатації відповідно до обраного критерію якості.