Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Двигуни внутрішнього згоряння. Том 5
    (НТУ "ХПІ", 2014) Марченко, Андрій Петрович; Парсаданов, Ігор Володимирович; Товажнянський, Леонід Леонідович; Шеховцов, Анатолій Федорович
    У підручнику викладено теоретичні основи, методи математичного моделювання та експериментальних досліджень процесів створення токсичних речовин у відпрацьованих газах ДВЗ. Наведені нормативи обмеження викидів шкідливих речовин двигунами різних призначень. Розглянуті шляхи екологізації ДВЗ за рахунок зниження рівнів токсидів і димності відпрацьованих газів ДВЗ, перш за все, шляхом комп’ютеризації керування та оптимізації процесів в ДВЗ за комплексним паливно-екологічним критерієм. Розглянуто засоби нейтралізації шкідливих викидів двигунів. Викладено правові аспекти екологізації. Підручник призначено для студентів спеціальності "Двигуни внутрішнього згоряння". Він може бути корисним викладачам, аспірантам, інженерам-розробникам перспективних ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Двигуни внутрішнього згоряння. Том 4
    (Вид-во "Прапор", 2004) Пильов, Володимир Олександрович; Шеховцов, Анатолій Федорович
    У підручнику викладено теоретичні основи будови інтегрованої САПР та її підсистем. Надано докладну інформацію щодо складу і використання методичного, програмного, лінгвістичного, інформаційного, технічного та математичного забезпечення САПР ДВЗ. Наведено умови і шляхи підвищення ефективності проектування двигунів і їх елементів. Обґрунтовано використання сукупності методів оптимізацїї конструкцій в САПР ДВЗ. Подано приклади виконання робіт в різноманітних підсистемах автоматизованого проектування двигунів внутрішнього згоряння. Підручник призначений для студентів спеціальності "Двигуни внутрішнього згоряння". Він може бути корисним викладачам, аспірантам, інженерам-розробникам перспективних ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Двигуни внутрішнього згоряння. Том 3
    (Вид-во "Прапор", 2005) Марченко, Андрій Петрович; Рязанцев, Микола Карпович; Шеховцов, Анатолій Федорович
    У підручнику викладено схеми і конструкції комп’ютерних систем керування ДВЗ із підсистемами, блоками та каналами керування, в тому числі паливо- й повітроподачею, рівнем токсичності, багатопаливністю, утилізацією вторинної теплоти, кліматичним пристосуванням, надійністю, експлуатаційними характеристиками двигунів. Обґрунтовано та наведено шляхи підвищення ефективності, стабільності системи керування, а також варіанти числених датчиків і виконавчих пристроїв. Підручник призначений для студентів спеціальності "Двигуни внутрішнього згоряння". Він може бути корисним викладачам, аспірантам, інженерам-розробникам перспективних ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Двигуни внутрішнього згоряння. Том 2
    (Вид-во "Прапор", 2004) Марченко, Андрій Петрович; Рязанцев, Микола Карпович; Шеховцов, Анатолій Федорович
    У підручнику викладені принципи, етапи і методи доводки конструкцій форсованих двигунів. Пояснюються операції доводочних робіт за результатами випробувань та експлуатації двигунів на об’єктах військової техніки. Викладені діагностичні основи контролю та підвищення ефективності доводки двигунів. Обґрунтовані резерви підвищення технічного рівня двигунів за результатами їх доводки. Підручник призначений для студентів спеціальності "Двигуни внутрішнього згоряння". Він може бути корисним викладачам, аспірантам, інженерам-розробникам перспективних ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Двигуни внутрішнього згоряння. Том 1
    (Вид-во "Прапор", 2004) Марченко, Андрій Петрович; Рязанцев, Микола Карпович; Шеховцов, Анатолій Федорович
    У підручнику викладені вимоги, технічний рівень та перспективи розвитку форсованих двигунів військової техніки. Виконано порівняльний аналіз конструкцій різних двигунів, наведено методи розрахунків і експериментальні дані щодо рівнів напруг, запасів міцності вузлів двигунів. Описуються компоновочні рішення, особливості конструкцій вузлів і систем двигунів. Підручник призначений для студентів спеціальності "Двигуни внутрішнього згоряння". Він може бути корисним викладачам, аспірантам, інженерам-розробникам перспективних ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Двигуни внутрішнього згоряння. Том 5
    (Вид-во "Прапор", 2004) Марченко, Андрій Петрович; Парсаданов, Ігор Володимирович; Товажнянський, Леонід Леонідович; Шеховцов, Анатолій Федорович
    У підручнику викладено теоретичні основи, методи математичного моделювання та експериментальних досліджень процесів створення токсичних речовин у відпрацьованих газах ДВЗ. Наведені нормативи обмеження викидів шкідливих речовин двигунами різних призначень. Розглянуті шляхи екологізації ДВЗ за рахунок зниження рівнів токсидів й димності випускних газів ДВЗ, перш за все, шляхом комп’ютеризації керування та оптимізації процесів в ДВЗ за комплексним паливно-екологічним критерієм. Розглянуто засоби нейтралізації викидів двигунів. Викладено правові аспекти екологізації.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення ефективності метода конструктивної оптимізації поршня ДВЗ за сукупністю критеріїв його термонапруженості
    (НТУ "ХПІ", 2004) Пильов, Володимир Олександрович; Шеховцов, Анатолій Федорович; Турчін, В. Т.; Вікторов, В. С.; Просяник, О. В.
    Встановлено, що в процесі оптимізації конструкції поршня за сукупністю критеріїв його термонапруженості може мати місце поява недостовірних значень узагальненої функції бажаності. Розроблено нову часткову функцію бажаності щодо оцінки температурного стану поршня в зоні верхнього поршневого кільця. Підтверджено ефективність її використання на прикладах оцінки термонапруженості поршнів тракторних дизелів.
  • Ескіз
    Публікація
    Загальні тенденції розвитку та шляхи удосконалення комп'ютерних технологій підтримки життєвого циклу ДВЗ
    (НТУ "ХПІ", 2004) Пильов, Володимир Олександрович; Шеховцов, Анатолій Федорович; Вікторов, В. С.; Турчін, В. Т.
    Показано необхідність інтеграції етапів функціонування автоматизованої системи наукових досліджень та комп’ютерного інтегрованого виробництва двигунів внутрішнього згоряння. Сформульовано загальні задачі, що потребують свого розв’язання в процесі функціонування такого комплексу. Розроблено нову методику оцінки рівня адекватності функціональної математичної моделі з урахуванням моделі експлуатації двигуна.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельна оцінка бажаності конструкцій поршнів швидкохідних дизелів
    (НТУ "ХПІ", 2002) Шеховцов, Анатолій Федорович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Шевченко, Л. П.
    Представлено результати аналізу бажаності конструкцій поршнів швидкохідних дизелів. Показано застосування функції бажаності для оптимізації конструкції поршнів швидкохідних дизелів. Використано дані по дизелях 8ЧН13/14 і 4ЧН12/14. Іл. 3. Библиогр. 5 назв.