Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальні дослідження механізму зміни ступеня стиску для бензинового чотиритактного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2009) Міщенко, Микола Іванович; Супрун, Володимир Леонідович; Шляхов, Віталій Сергійович
    Описано принципову схему механізму зміни ступеня стиску (МЗСС), безмоторну установку, а також результати розрахунково-експериментальних досліджень механізму. Обміряно й проаналізовано час спрацьовування МЗСС при різних значеннях прикладеної до нього сумарної сили та температури масла в порожнинах механізму. Отримані дані характеризують зміну ступеня стиску у двигуні в часі. В експериментах, проведених на безмоторній установці, зафіксована наявність двох границь, що зв'язують час спрацьовування МЗСС із температурою масла і сумарною силою. Гранична величина сумарної сили дорівнює приблизно 105 Н, а температури масла 45°С. При збільшенні як сили, так і температури понад зазначених граничних значень час спрацьовування механізму повільно зменшується.