Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Результати ідентифікації робочого процесу двигуна з поршнями з корундовим шаром
    (НТУ "ХПІ", 2010) Марченко, Андрій Петрович; Сукачев, Іван Іванович; Шпаковський, Володимир Васильович; Прохоренко, Андрій Олексійович; Карягін, Ігор Миколайович
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінка впливу режимних факторів на параметри температурної високочастотної хвилі в поверхневому корундовому шарі поршня
    (НТУ "ХПІ", 2010) Марченко, Андрій Петрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Сукачев, Іван Іванович; Карягін, Ігор Миколайович; Пильов, Вячеслав Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Технологія комбінованого зміцнення поверхонь важконавантажених деталей
    (НТУ "ХПІ", 2015) Кравченко, Сергій Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Ткачук, Микола Анатолійович; Олейник, О. К.; Веретельник, Олег Вікторович; Головченко, В. І.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток методів зміцнення найбільш навантажених деталей - шлях до підвищення технічних і тактико-технічних характеристик машин
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Бєлов, М. Л.; Шейко, О. І.; Демиденко, В. І.; Д'яченко, С. С.; Посвятенко, Едуард Карпович; Гончаров, Віктор Григорович
    У роботі на основі теоретико-множинного підходу запропоновані нові концепція і методи підвищення ресурсу серії двигунів і спеціальної техніки шляхом створення нових технологій зміцнення поверхонь їхніх деталей, а також у вирішенні низки фундаментальних і прикладних завдань. Розроблена концепція узагальненого параметричного моделювання складних механічних систем при нечітких критеріях, аналізу процесів та синтезу нових технологій зміцнення для збільшення ресурсу серії двигунів і агрегатів спеціальної техніки. Науково обґрунтовані матеріали, режими та параметри процесів зміцнення для розроблених методів дискретного зміцнення, корундування та іонного бомбардування зі створенням мікронаноструктур та проектно-технологічні рішення при створенні та ремонті двигунів і агрегатів спеціальної техніки.
  • Ескіз
    Документ
    Методи, засоби та технології дискретно-континуального зміцнення поверхневих шарів деталей машин
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Бєлов, М. Л.; Шейко, О. І.; Кравченко, Сергій Олександрович; Посвятенко, Е. К.; Шпаковський, Володимир Васильович; Д'яченко, С. С.; Гончаров, В. Г.; Пономаренко, І. В.; Шеремет, В. М.
    В роботі на основі теоретико-множинного підходу запропоновані нові концепція і методи підвищення ресурсу серії двигунів і спеціальної техніки шляхом створення нових технологій зміцнення поверхонь їхніх деталей, а також на вирішена низка фундаментальні та прикладні задачі. Розроблена концепція узагальненого параметричного моделювання складних механічних систем при нечітких критеріях, аналізу процесів та синтезу нових технологій зміцнення для збільшення ресурсу серії двигунів і агрегатів спеціальної техніки. Науково обґрунтовані матеріали, режими та параметри процесів зміцнення для розроблених методів дискретного зміцнення, корундування та іонного бомбардування зі створенням мікронаноструктур та проектно-технологічні рішення при створенні та ремонті двигунів і агрегатів спеціальної техніки.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення економічності бензинового двигуна на різних режимах роботи при застосуванні частково-динамічної теплоізоляції поршнів
    (НТУ "ХПІ", 2013) Марченко, Андрій Петрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пильов, Вячеслав Володимирович
    В статті проаналізовано результати випробувань бензинового двигуна з поршнями, поверхні яких було модифіковано за гальвано-плазменною технологію. Встановлено посилення позитивного впливу частково-динамічної теплоізоляції на питому витрату палива зі зменшенням частоти обертання колінчастого валу та підвищенням навантаження.
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз високочастотних коливань температури в поверхневому шарі поршня з теплоізолюючим покриттям
    (НТУ "ХПІ", 2008) Марченко, Андрій Петрович; Пильов, Володимир Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пильов, Вячеслав Володимирович
    На основі даних чисельного експерименту з моделювання високочастотного коливання температури в поверхневому шарі матеріалу поршня з низькотеплопровідним покриттям визначено характеристики температурної хвилі при збільшенні товщини покриття до значень, які забезпечують повне гасіння температурної хвилі в останньому.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження впливу матеріалу гільзи швидкохідного дизеля на її температурний стан
    (НТУ "ХПІ", 2009) Марченко, Андрій Петрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Пильов, Володимир Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пожидаєв, Іван Геннадійович
    Проаналізовано основні заходи, направлені на підвищення теплопровідності гільзи циліндра з метою зниження теплонапруженої стану деталей камери згоряння. Оцінений температурний стан гільзи циліндрів швидкохідного дизеля при заміні її матеріалу з чавуну на алюмінієвий сплав. Представлені результати розрахункового дослідження температурного стану гільз.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінка температурного стану стінки камери згоряння поршня з шаром нагару
    (НТУ "ХПІ", 2012) Марченко, Андрій Петрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пильов, Вячеслав Володимирович; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Обозний, Сергій Володимирович
    В роботі приведено результати вимірювання шару нагару, що утворився за незначний час роботи двигуна. Здійснено моделювання температурного стану поверхонь з нагаром та порівняно його з випадком наявності штучної частково-динамічної теплоізоляції.