Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Метод ускоренной оценки моющих и антинагарных свойств моторных масел в двухтактном форсированном дизельном двигателе
    (НТУ "ХПИ", 2005) Бычков, В. З.; Грицюк, Александр Васильевич; Зайцев, А. В.; Клименко, Н. В.; Щербаненко, Г. В.
    Приводится методика и результаты оценки моющих и антинагарных свойств ряда моторных масел в двухтактном форсированном двигателе 5ТДФ. Разработанный метод предусматривает проведение ускоренных испытаний масел на специальных режимах, интенсифицирующих процесс старения масла. Хорошая воспроизводимость результатов позволяет рекомендовать данный метод для отборочных и квалификационных испытаний масел.
  • Ескіз
    Документ
    Снижение нагароотложений в двухтактных форсированных двигателях военно-гусеничных машин
    (НТУ "ХПИ", 2004) Бородин, Ю. С.; Бычков, В. З.; Клименко, Н. В.; Щербаненко, Г. В.
    В работе представлены результаты исследований и испытаний, показывающие, что снижение нагароотложений в двигателях может быть существенно уменьшено за счёт подбора моторного масла. Разработанный метод оценки моющих и антинагарных свойств масел позволяет значительно сократить объёмы испытаний и обеспечить дифференциацию моторных масел по эксплуатационным свойствам.
  • Ескіз
    Документ
    Моторное масло для форсированных транспортных двигателей
    (НТУ "ХПИ", 2009) Суховерхов, В. Д.; Стахурский, А. Д.; Македонський, О. А.; Алёхин, С. А.; Клименко, Н. В.; Щербаненко, Г. В.
    Представлены результаты исследований и испытаний нового моторного масла для форсированных дизельных двигателей спецтехники. Показано, что разработанное масло Азмол Гарант М-4042 ВТ по моторно-эксплуатационным свойствам превосходит ранее применяемые образцы масел. Масло допущено к применению и организовано его промышленное производство.