Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційні технології у робочому процесі дизельного двигуна: досвід імплементації та перспективи подальшого розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Таланін, Дмитро Сергійович; Прохоренко, Андрій Олексійович; Кравченко, Сергій Сергійович
  • Ескіз
    Документ
    Программное обеспечение автоматизированного комплекса для исследований двигателя внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2004) Марченко, Андрей Петрович; Червонный, Станислав Иосифович; Мешков, Денис Викторович; Мешкова, К. Г.
    У статті розглянута функціональна схема автоматизованого універсального комплексу для досліджень двигунів внутрішнього згоряння й алгоритм роботи програмного забезпечення. Розглянуто деякі компоненти системи. Дано рекомендації з організації інтерфейсу програми й обробці даних експерименту.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование температурных характеристик оптоволоконных датчиков для индицирования рабочего процесса двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2009) Белоусов, Евгений Викторович
    В статье приводиться результаты экспериментального исследования влияния различных температурных режимов на характеристики оптоволоконного безинерционного датчика давления используемого для индицирования рабочего процесса поршневых двигателей внутреннего сгорания. Установлено, что на характер получаемого сигнала значительное влияние оказывают нелинейности тепловых характеристик излучателя и фотоприемника, в качестве которых используются полупроводниковые приборы, фотодиод и фототранзистор, а также тепловая нелинейность встроенного повторителя выполненного на полевом транзисторе и размещенного в корпусе самого датчика.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматизация теплобалансных испытаний двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2011) Жуков, Владимир Анатольевич; Николенко, Е. Н.
    В статье представлена система автоматизированного сбора информации в процессе испытаний двигателей внутреннего сгорания, позволяющая исключить субъективные ошибки при проведении измерений. Представлена функциональная схема системы сбора информации, описаны принципы ее работы. Система может быть использована для измерения параметров систем смазки и охлаждения при исследовании составляющих теплового баланса двигателей внутреннего сгорания, с целью повышения их эффективности. Система может использоваться в учебных и научных работах.
  • Ескіз
    Документ
    Разработка измерительной системы малых перемещений для экспериментальных исследований динамики поршня ДВС
    (НТУ "ХПИ", 2012) Москаленко, Иван Николаевич
    Рассмотрены основные этапы создания измерительной системы, применимой к экспериментальным исследованиям динамики поршня. Сформулированы общие требования, предъявляемые к разрабатываемой измерительной аппаратуре, построены структурная и принципиальная схемы. Предложена оригинальная конструкция датчика малых перемещений, проведен выбор современной элементной базы и разработана электрическая схема усилителя. Создан действующий образец измерительной системы, предусматривающий возможность интеграции чувствительных элементов в состав двигателя. В результате тарировочных работ на моторном стенде получены статические и динамические характеристики датчиков и произведена оценка точности аппаратуры.