Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Выбор закона нагружения для дизель-генератора 588ДА дизель-поезда ДЭЛ-01
    (НТУ "ХПИ", 2005) Богаевский, Александр Борисович
    Предложен метод выбора закона нагружения транспортной дизель-генераторной установки с микроконтроллерным регулятором на основе применения математических сеточных моделей во всем возможном диапазоне изменения частот вращения коленчатого вала и нагрузок.
  • Ескіз
    Документ
    Методологический подход к диагностированию дизель-генераторов
    (НТУ "ХПИ", 2004) Лукьянов, А. А.
    Техническое состояние дизель-генератора в установившемся и нестационарном режимах может быть определено по косвенным интегральным показателям. Таким показателем, или интегральным диагностическим параметром может быть удельный расход топлива. Для его вычисления необходимо знать текущие значения мощности и расхода топлива.
  • Ескіз
    Документ
    Використання на тепловозах електронних регуляторів дизелів
    (НТУ "ХПІ", 2008) Тартаковський, Е. Д.; Фалендиш, А. П.; Агулов, А. Ф.; Іванченко, Д. А.; Бондаренко, Є. В.
    Основою успішного розвитку технічних засобів залізничного транспорту є постійне їх удосконалення у відповідності з сучасним науковим рівнем. Найбільш актуальними є питання економного використання паливно-енергетичних ресурсів, враховуючи об’єми споживання їх локомотивами. Застосування електронних регуляторів не тільки дозволяє знизити питомі витрати палива, а й удосконалює систему керування локомотивною енергетичною установкою. В статті виконаний аналіз особливостей використання електронних регуляторів дизелів на тепловозах залізниць України, розглянуті результати порівняльних експлуатаційних випробувань регуляторів різних типів на вантажних теплово-зах. Іл. 3. Бібліогр. 4 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Показники оцінки ефективності енергозбереження тепловозного дизель-генератора
    (НТУ "ХПІ", 2012) Богаєвський, Олександр Борисович; Борисенко, Анатолій Миколайович
    Приведені показники оцінки підвищення ефективності енергозбереження тепловозного дизель-генератора