Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Выбор параметров самодействующих клапанов поршневого компрессора, интегрированного в систему наддува бесшатунного дизельного двигателя
    (НТУ "ХПИ", 2009) Мошенцев, Ю. Л.; Минчев, Д. С.; Вуль, А. Ф.
    Представлена методика и результаты выбора физических и геометрических параметров самодействующих сферических клапанов тарельчатого типа, которые применяются для организации процессов газообмена в приводном поршневом компрессоре. Поршневой компрессор интегрирован в систему комбинированного наддува транспортного дизельного двигателя с бесшатунным силовым механизмом в качестве второй ступени наддува. Показано, что эффективность работы двигателя с комбинированной системой наддува значительно зависит от параметров самодействующих клапанов поршневого компрессора. Полученные параметры самодействующих клапанов обеспечивают максимальную среднеэксплуатационную эффективность работы двигателя на режимах.
  • Ескіз
    Документ
    Выбор рациональных параметров газовоздушного тракта авиационного поршневого двигателя
    (НТУ "ХПИ", 2009) Воропаев, Е. П.
    Трехмерная газодинамическая модель использована для определения параметров газовоздушного тракта авиационного поршневого двигателя. Рассмотрены два варианта газовоздушного тракта: начальный и усовершенствованный. Для этих вариантов выполнен сравнительный расчет трех режимов внешней скоростной характеристики. На режимах- 5500 и 5800 мин-1 - мощность выросла на 13% и 16% соответственно. Достигнуты коэффициенты наполнения и остаточных газов - 1,12 и 0,028 соответственно. Полученные результаты проанализированы.
  • Ескіз
    Документ
    Обоснование и выбор параметров газовоздушных трактов двигателя внешнего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2012) Дьяченко, Василий Григорьевич; Линьков, Олег Юрьевич; Воронков, Александр Иванович; Никитченко, Игорь Николаевич
    Обоснован выбор рациональных значений отношения эффективной площади проходных сечений впускных и выпускных клапанов к площади поршня, фаз газораспределения.