Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель процесу впуску в бензиновому двигуні з різними способами регулювання навантаження та ступеня стиску
    (НТУ "ХПІ", 2009) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Курмаз, В. А.
    Описана методика побудови математичної моделі впускного трубопроводу в умовах регулювання навантаження й ступеня стиску в бензиновому двигуні внутрішнього згоряння. Наведено рівняння для розрахункового дослідження впливу деяких параметрів впускного тракту на показники термодинамічного циклу. В основу розробленої моделі впускного трубопроводу покладені рівняння термодинаміки й гідравліки. Отримано апроксимуючі формули зв'язку між положенням дросельної заслінки, відносним навантаженням двигуна, частотою обертання колінчастого вала й ступенем стиску.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості робочого процесу дизеля з пневматичним розпилюванням палива
    (НТУ "ХПІ", 2012) Кукiс, Володимир Самойлович; Романов, Віктор Анатолійович; Постол, Юлія Олександрівна
    Розглянуто позитивні та негативні властивості компресорних дизелів. Запропоновано різні варіанти отримання повітря високого тиску для пневматичного розпилювання палива за рахунок утилізації енергії відпрацьованих газів двигуна, тобто без витрати виробленої ним потужності. Наведено результати порівняльного експериментального дослідження робочого процесу дизеля 1Ч15,0/20,5 в штатній комплектації та з пневматичним розпилюванням палива. В останньому випадку було використано пневматичну форсунку оригінальної конструкції та інший поршень, що забезпечило істотне підвищення ступеня стиснення.