Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Влияние неравномерности впрыскивания бензина на индикаторные показатели автомобильного двигателя
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Сивых, Дмитрий Георгиевич; Пойда, Анатолий Николаевич
  • Ескіз
    Документ
    Влияние неравномерности впрыскивания бензина на индикаторные показатели автомобильного двигателя
    (НТУ "ХПИ", 2018) Сивых, Дмитрий Георгиевич; Пойда, Анатолий Николаевич
    Рассмотрена имитационная модель, позволяющая оценить влияние неравномерности впрыскивания бензина на индикаторные показатели в каждом цилиндре двигателя, если определены статические и динамические характеристики форсунок.
  • Ескіз
    Документ
    Диференціальне рівняння електронного регулятора для дизеля з акумуляторною паливною системою
    (НТУ "ХПІ", 2012) Прохоренко, Андрій Олексійович
    Описано вивід диференціального рівняння формування керуючого сигналу в електронному блоці керування (ЕБК) дизеля, що включає до складу свого алгоритму опис роботи електронного регулятора частоти обертання, виконаний на основі загальної теорії САР
  • Ескіз
    Документ
    Порівняльний аналіз методів рішення телеграфного рівняння при моделюванні процесу упорскування палива акумуляторною системою CR
    (НТУ "ХПІ", 2007) Прохоренко, Андрій Олексійович; Васильченко, І. Д.; Мешков, Денис Вікторович
    У роботі виконаний порівняльний аналіз методів базується на застосуванні закону зміни імпульсу до всього струменя з врахуванням руху центру мас струменя. Довжина конуса розпилювання збільшується зі збільшенням тиску впорскування, що добре узгоджується з експериментальними даними для форсунок Delphi та Bosh, що одержані в автомобільному центрі ім. Генрі Рікардо (Брайтонський Університет, Великобританія). Модель показує хороше співпадання з евпериментальними даними до точки втрати нестабільності струменя, коли формуються великі кластери крапель. Знайдена кореляція між підгоночним параметром моделі та часом руйнування. Іл. 4. Бібліогр. 10 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Оптический метод исследования характеристик распыленного топлива дизельной форсункой
    (НТУ "ХПИ", 2005) Еськов, Александр Васильевич; Свистула, Андрей Евгениевич; Матиевский, Д. Д.; Огнев, И. В.
    Рассматривается экспериментальный метод исследования скоростных характеристик потока распыленного топлива, основанный на регистрации оптической плотности топливного потока в атмосферных условиях и давления топлива перед дизельным распылителем.
  • Ескіз
    Документ
    Математическое моделирование процессов в электрогидравлической форсунке системы CR в среде MATLAB/Simulink
    (НТУ "ХПИ", 2006) Марченко, Андрей Петрович; Прохоренко, Андрей Алексеевич; Мешков, Денис Викторович
    В статье описывается математическая модель электрогидравлической форсунки аккумуляторной топливной системы Common Rail, реализованная с помощью системы компьютерной математики и моделирования MATLAB/Simulink. Модель позволяет рассчитывать процессы изменения давления топлива, происходящие в полостях форсунки при двухфазном впрыскивании. Приведена идентификация математической модели по экспериментальными данными.
  • Ескіз
    Документ
    Результаты безмоторных испытаний форсунки для двухфазного впрыскивания топлива
    (НТУ "ХПИ", 2007) Врублевский, Александр Николаевич; Грицюк, Александр Васильевич; Щербаков, Григорий Александрович; Денисов, А. В.; Сафонов, С. Б.
    Приведены результаты безмоторных испытаний топливной аппаратуры дизеля серии 4ДТНА, укомплектованной форсункой с дифференциальным поршнем. Показано, что применение разработанной форсунки обеспечивает двухфазную топливоподачу на частичных режимах и режиме холостого хода, а также пологий передний фронт нарастания давления на номинальном режиме.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние утечек в прецизионных сопряжениях топливной аппаратуры дизеля на индикаторный КПД
    (НТУ "ХПИ", 2009) Свистула, Андрей Евгениевич; Матиевский, Д. Д.
    Предложен метод оценки влияния утечек топлива в прецизионных сопряжениях плунжерной пары топливного насоса и форсунки на индикаторный КПД и коэффициенты неиспользования теплоты. Показано влияние на утечки топлива зазоров в прецизионных сопряжениях, геометрических размеров деталей, режима работы двигателя. Установлена количественная и качественная связь величины утечек в прецизионных сопряжениях и параметров впрыскивания топлива, рабочего процесса дизеля, эффективности использования теплоты в цикле. Дан анализ причин снижения индикаторного КПД при наличии утечек топлива в прецизионных сопряжениях.
  • Ескіз
    Документ
    Отработка топливной аппаратуры автомобильногоного дизеля со связанной системой управления
    (НТУ "ХПИ", 2011) Грицюк, Александр Васильевич; Врублевский, Александр Николаевич; Щербаков, Григорий Александрович; Овчинников, Алексей Александрович
    Рассматриваются возможности нетрадиционной на данный момент системы гидропневмомеханического регулирования по управлению цикловой подачей и углом опережения впрыскивания топлива (УОВТ) автомобильного дизеля 4ДТНА1. Показана в условиях безмоторного стенда принципиальная возможность гибкого изменения цикловой подачи и УОВТ в зависимости от режима работы высокооборотного малолитражного дизеля.
  • Ескіз
    Документ
    Дисперсный состав капель биодизельного топлива на выходе из форсунки
    (НТУ "ХПИ", 2011) Иващенко, А. В.; Горячкин, В. Н.
    В работе приведены методика и результаты экспериментального исследования дисперсности распыла биодизельного топлива, а также смесей биодизельного топлива с нефтяным. Получена зависимость изменения размера образующихся капель от состава топливной смеси.