Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Особливості визначення витрати палива та викидів шкідливих речовин двигунів транспортних засобів, що працюють на газовому паливі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Грицук, Ігор Валерійович; Погорлецький, Дмитро Сергійович; Адров, Дмитро Сергійович; Білай, Антон Вікторович
    В статі розглядаються особливості методу дослідження паливної економічності та екологічних показників транспортних засобів з двигунами, переобладнаними для роботи на газовому паливі, які оснащені системою теплової підготовки на основі теплового акумулятора фазового переходу, в основу якого покладено реалізацію системної взаємодії трьох взаємопов’язаних її складових: інформаційної, аналітичної і енергетичної. Представлено принципову схему системи теплової підготовки та інформаційну систему оцінювання способів забезпечення теплової підготовки транспортних засобів в умовах експлуатації за допомогою системи теплової підготовки на основі бортового комплексу (Intelligent transportation system). Особливість запропонованої системи полягає в тому, що підсистеми створюють спільне інформаційне поле системи моніторингу параметрів транспортного засобу з системою теплової підготовки, але діють окремо одна від одної, виходячи з особливостей задач, що вони виконують. Удосконалено метод визначення і розрахунку витрати палива та викидів шкідливих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів з двигунами, переобладнаними для роботи на газовому паливі, оснащених тепловим акумулятором фазового переходу в процесах передпускової та післяпускової теплової підготовки на основі обраної моделі системи «Двигун-нейтралізатор». Для забезпечення теплової підготовки транспортних засобів з двигунами, переобладнаними для роботи на газовому паливі, обладнаних системою теплової підготовки на основі теплового акумулятору фазового переходу, розроблено цикл теплової підготовки в умовах експлуатації. Встановлено вплив системи теплової підготовки з тепловим акумулятором фазового переходу транспортного засобу з двигуном, переобладнаним для роботи на газовому паливі, на показники паливної економічності та екологічні показники в процесах передпускового і післяпускового прогріву.
  • Ескіз
    Документ
    Совершенствование процессов тепловой подготовки двигателя транспортного средства, оснащенного системами подачи бензина и сжиженного нефтяного газа
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Грицук, Игорь Валерьевич; Погорлецкий, Дмитрий Сергеевич; Симоненко, Роман Викторович; Худяков, Игорь Валентинович
    Представлены результаты экспериментальных исследований системы тепловой подготовки бензинового двигателя транспортного средства, нагрев которого до рабочих температур осуществляется на бензине, а последующая эксплуатация на сжиженном нефтяном газе. Основным элементом системы тепловой подготовки является тепловой аккумулятор фазового перехода. Решаемая задача исследования - минимизировать время тепловой подготовки бензинового двигателя транспортного средства и, следовательно, снизить расход бензина в режимах прогрева. Для обеспечения дистанционной регистрации параметров транспортного средства и управления процессами тепловой подготовки разработана и использовалась информационная система мониторинга и управления процессами тепловой подготовки двигателя транспортного средства с тепловым аккумулятором. При проведения исследований использовалось транспортное средство с бензиновым двигателем, с дополнительно установленной газовой аппаратурой. Использование теплового аккумулятора фазового перехода в системе тепловой подготовки бензинового двигателя транспортного средства (работающего как на бензине, так и на сжиженном газовом топливе,) подтвердило существенное улучшение топливной экономичности. Для этого тепловая подготовка двигателя должна проводиться непосредственно перед запуском от дополнительного источника тепла до температуры охлаждающей жидкости в системе охлаждения до 50 °С. Результаты исследований подтвердили возможности исследуемой системы для значительного сокращения времени тепловой подготовки и уменьшения расхода топлива бензинового двигателя транспортного средства, работающего на бензине и сжиженном газовом топливе, в условиях эксплуатации. Тепловой аккумулятор фазового перехода в системе тепловой подготовки бензинового двигателя транспортного средства (работающего как на бензине, так и на сжиженном газовом топливе) сокращает время на нагрев охлаждающей жидкости до 50 °С, и расход бензина для обеспечения перехода на газовое топливо при использовании различных режимов (вариантов) тепловой подготовки в условиях эксплуатации.