Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 21
  • Ескіз
    Документ
    К XXV международному конгрессу двигателестроителей
    (Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2020) Белогуб, Олександр Віталійович; Епифанов, Сергій Валерійович; Марченко, Андрій Петрович
    Настоящая статья должна дать полную многомерную картину о том, как 25 лет назад в сентябре 1996 г. после длительного перерыва, связанного с образованием на территории СССР независимых государств (26 декабря 1991 г.), начались ежегодные собрания ученой братии, работающей в области двигателестроения, названные Международными Конгрессами двигателестроителей. Приведена статистика за предыдущие 24 Конгресса. Быстро летит время.
  • Ескіз
    Документ
    Локальне охолодження теплонапружених деталей ДВЗ
    (Видавничий дім "Кондор", 2018) Триньов, Олександр Володимирович
    Представлені результати розрахунково-експериментальних досліджень теплонапружених деталей ДВЗ з перспективним рівнем форсування. Локальне охолодження зазначених деталей розглядається як засіб поліпшення теплонапруженого стану. Призначено для студентів машинобудівних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз напрямків підвищення рівня екологічності ДВЗ шляхом застосування внутрішньоциліндрового каталізу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Хижняк, Володимир Олександрович; Парсаданов, Ігор Володимирович
    Розглянуті основні напрямки підвищення рівня екологічності сучасних двигунів внутрішнього згоряння, найбільш оптимальним та пріоритетним з яких є внутрішньоциліндровий каталіз. Проаналізовані результати досліджень впливу нанесених каталітичних покриттів в камері згоряння на ефективність підвищення рівнів екологічності ДВЗ. Особлива увага приділяється пошуку оптимального хімічного складу для матеріалу каталітичного покриття, що за своїми властивостями схожі на групу благородних металів.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи поліпшення теплового стану деталей клапанного вузла дизеля з використанням локального охолодження
    (НТУ "ХПІ", 2015) Триньов, Олександр Володимирович; Панчошний, Віктор Григорович
    В роботі наведені результати розрахункового дослідження теплонапруженого стану випускного клапана автотракторного дизеля в умовах локального багатоконтурного охолодження деталей клапанного вузла. Проведена розрахункова оцінка ефективності застосування окремих варіантів — контурів охолодження з урахуванням зниження температури клапана і оцінки енергетичних витрат по двигуну. Математична модель передбачає використання методу скінченних елементів (МСЕ).
  • Ескіз
    Документ
    Визначення перспектив та напрямків модернізації танка Т-72: системи охолодження
    (НТУ "ХПІ", 2015) Клімов, Віталій Федорович; Марченко, Андрій Петрович; Федоров, Андрій Юрійович
    На основі аналізу літературних джерел в роботі описано і проаналізовано вирішення актуальної задачі модернізації вітчизняної бронетехніки на прикладі танка Т-72. Визначено втрати потужності дизеля силової установки в умовах об’єкту для танків потужністю 600±25 кВт. Отримано параметри потужності силової турбіни дизеля 5ТДФМ в умовах відсутності протитиску у випускному колекторі. Отримано позитивні ефекти від модернізації танка Т-72 шляхом заміни штатного дизеля на дизель вітчизняного виробництва 5ТДФМ. Надано рекомендації щодо застосування для модернізації вітчизняної бронетехніки дизеля типу 5ТДФ.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження дизеля з каталітичним покриттям поверхні камери згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2015) Парсаданов, Ігор Володимирович; Сахненко, Микола Дмитрович; Ведь, Марина Віталіївна; Карягін, Ігор Миколайович; Хижняк, Володимир Олександрович; Андрощук, Дмитро Степанович
    В статті представлені результати стендових досліджень ефективності нейтралізації токсичних речовин з відпрацьованими газами одноциліндрового дослідного дизеля з нанесеними каталітичними покриттями на поверхні камери згоряння в поршні на основі оксидів марганцю та кобальту.
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальне дослідження можливості покращення еколого-економічних показників та надійності транспортного дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2015) Клименко, Олександр Миколайович; Пильов, Володимир Олександрович; Обозний, Сергій Володимирович; Ломакін, Олександр Миколайович
    Робота присвячена експериментальному дослідженню впливу регулювання температурного стану поршнів на еколого-економічні показники та надійність дизеля. Проаналізовано дані попередніх експериментальних та розрахункових досліджень в цьому напрямі. Описано експериментальний стенд та обрані режими випробувань. За результатами дослідження дані рекомендації щодо комплексного покращення показників екологічності та паливної економічності дизеля та обрано напрямок подальших досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості предпускового прогріву стаціонарного газового двигуна з використанням теплового акумулятора з фазовим переходом
    (НТУ "ХПІ", 2014) Вербовський, Валерій Степанович; Грицук, Ігор Валерійович; Адров, Дмитро Сергійович; Краснокутська, Зоя Ігорівна
    У статті розглядаються результати математичного моделювання процесів в системі прогріву стаціонарного газового двигуна при застосуванні теплового акумулятора з теплоакумулюючим матеріалом, що має фазовий перехід, за циклом передпускового і післяпускового прогріву при одночасному прогріві охолоджуючої рідини і моторної оливи. Результати оцінювання ефективності застосування системи прогріву підтвердили покращення паливної економічності двигуна, а також ефективність застосування системи, як одного з напрямків покращення екологічних показників газового двигуна.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз надійності циліндрових втулок двигунів фірми B&W серії S70MC та S80MC
    (НТУ "ХПІ", 2014) Савчук, Володимир Петрович
    Проведено аналіз надійності циліндрових втулок малообертових суднових дизельних двигунів виробництва фірми MAN B&W серій S70MC і S80MC. Використано статистичні дані швидкості зносу 696-ти циліндрових втулок. Для визначення ймовірності виникнення гранично-допустимої швидкості зношування робочої поверхні циліндрової втулки використано статистичні закони: нормального розподілу та Вейбулла-Гнєденко, для яких визначено параметри розподілу. На підставі використання критерію Пірсона встановлено, що найбільш точно емпіричному розподілу швидкості зношування відповідає апроксимуюча функція закону Вейбула-Гнєденко. Отримана апроксимуюча функція дозволяє встановити реальні показники довговічності, що відповідають заданим показникам надійності циліндрових втулок.