Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальные исследования дисперсности распыливания бензина клапанной форсункой
    (НТУ "ХПИ", 2002) Корогодский, Владимир Анатольевич; Обозный, Сергей Владимирович
    Представлены результаты экспериментальных исследований дисперсности распыления бензина клапанной форсункой. Установлены зависимости среднего диаметра капли от частоты вращения и цикловой подачи. Ил. 4. Библиогр. 2 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Обеспечение надежности зубчатых колес механизма привода при повышении экологичности двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2008) Жуков, А. А.; Жуков, Владимир Анатольевич; Навоев, А. П.
    Экологические требования, предъявляемые к ДВС по токсичности и дымности отработавших газов, непрерывно ужесточаются. Основным способом обеспечения требуемых экологических показателей является совершенствование и модернизация систем топливоподачи с целью повышения энергетики впрыска топлива, прежде всего за счет повышения давления впрыска. Статья посвящена оценке влияния давления впрыска на условия работы детали ТНВД и механизма привода на примере двигателей семейства ЯМЗ. Показано, что повышение давления впрыска приводит к росту контактных и изгибных напряжений в зубчатых зацеплениях, что приводит к повышенным износам зубчатых колес. Предложены мероприятия по повышению надежности зубчатых колес механизма привода современных форсированных двигателей, такие как химико-термическая обработка и использование бейнитных чугунов. Табл. 3. Ил. 4. Библиогр. 7 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Анализ экономических и экологических показателей двухтактного двигателя ДН–4М с карбюратором и непосредственными впрыском топлива
    (НТУ "ХПИ", 2007) Ерощенков, Станислав Аркадьевич; Корогодский, Владимир Анатольевич; Василенко, Олег Вадимович
    Рассмотрены экономические и экологические показатели двигателя при различных системах питания (карбюратор и непосредственный впрыск топлива). Определены индикаторные и эффективные показатели работы двигателя при частоте вращения коленчатого вала n=3000 мин–1 во всем диапазоне нагрузок.