Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Розробка системи двоступеневого наддуву з проміжним охолодженням наддувного повітря та системи регулювання турбіни і компресора для двотактного дизеля спеціального призначення
    (ТОВ "Планета – Принт", 2019) Шелестов, Максим Сергійович; Бекарюк, Олександр Миколайович; Кравченко, Сергій Сергійович; Прохоренко, Андрій Олексійович
  • Ескіз
    Документ
    Вплив водопаливної емульсії на робочий процес дизеля 4ЧН12/14
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Савченко, Анатолій Вікторович; Марченко, Андрій Петрович
  • Ескіз
    Документ
    Спосіб обробки поршнів двигунів внутрішнього згоряння
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2017) Каракуркчі, Ганна Володимирівна; Сахненко, Микола Дмитрович; Ведь, Марина Віталіївна; Парсаданов, Ігор Володимирович
    Спосіб обробки поршнів двигунів внутрішнього згоряння включає оксидування. При цьому обробку здійснюють методом плазмово-електролітичного оксидування постійним струмом густиною 3-25 А/дм² у водних розчинах лужних електролітів із вмістом солей перехідних металів протягом 10-60 хв. при перемішуванні та охолодженні робочих розчинів до температури 20-30 °C.
  • Ескіз
    Документ
    Effectiveness evaluation of the measuring system with a microtunnel MUKT-2 for ecological diagnosis of diesel locomotives
    (НТУ "ХПИ", 2018) Polivyanchuk, A. P.; Kaslin, O. I.; Skuridina, O. O.
    The article is devoted to the solution of the urgent task of reducing the duration and cost of the procedure for measuring the average operating mass emission of particulate matter with exhaust gases of a diesel engine – the standardized environmental indicator PM. The paper describes the technical characteristics and operation principle of a universal measuring system with a microtunnel MKT-2 for controlling the mass emissions of particles with exhaust gases from various types of diesel engines. The method of complex evaluation of the effectiveness of this system was developed by the criteria: accuracy of measurements, duration of sampling of particles in standardized test modes, cost-effectiveness of using MKT-2. With the help of this technique and the results of ecological tests of diesel engine 3A-6D49 of diesel locomotive TGM6 on the cycle ISO 8178-F, the efficiency of MKT-2 was conducted, as a result of which it was established that the resulting measurement error of PM is 3.1%, which corresponds to the requirements of normative documents; the duration of sampling of particles is from 1.8-2.5 minutes – in the modes of the average and nominal power of the diesel engine to 7.5 minutes – at idle; MKT-2 is characterized by a high economic efficiency of use: additional fuel costs during the ISO 8178-F cycle associated with increased sampling time of particles are negligible and amount to 0.5%. Recommendations have been developed for the improvement of MKT-2, the imple-mentation of which will reduce the duration of sampling by 3.8 times.
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування вибору форми камери згоряння при застосуванні каталітичного покриття на поверхні поршня
    (НТУ "ХПІ", 2017) Парсаданов, Ігор Володимирович; Хижняк, Володимир Олександрович; Рикова, Інна Віталіївна
    Проведений аналіз форм камер згоряння дизелів з безпосереднім впорскуванням палива для рівнів максимального тиску впорскування палива від 100 МПа до 180 МПа. Розглянуті основні вимоги та особливості впливу форми камери згоряння на процеси сумішоутворення та кінетики протікання хімічних реакцій при нанесенні шару каталітичного покриття на поверхню камери згоряння в поршні. Проаналізовані найпоширеніші форми камер згоряння та дані рекомендації зі збільшення утворення активних частинок, зниження енергії активації палива, а також зменшення неоднорідності горіння палива в пристінкових зонах. Для двох рівнів максимального тиску впорскування палива запропоновані варіанти конструкцій форм камер згоряння, що дозволяють збільшити поверхню камери при використанні каталітичного покриття на поверхні поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив методу регулювання потужності на екологічні показники та паливну економічність сучасного бензинового двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2015) Гутаревич, Юрий Феодосиевич; Сирота, Олександр Вадимович; Карев, Станіслав Володимирович
    В даній статті наведені результати експериментальних та розрахункових досліджень по використанню комбінованого методу регулювання потужності (КМРП) на бензиновому двигуні з системою впорскування, нейтралізатором і зворотнім зв’язком. Встановлено ефективність застосування рециркуляції відпрацьованих газів, як метода по зниженню концентрацій оксидів азоту, при КМРП на сучасному бензиновому двигуні. Визначено ефективність застосування КМРП стосовно поліпшення паливної економічності та екологічних показників в перехідних режимах двигуна.
  • Ескіз
    Документ
    Озонний метод зниження токсичності відпрацьованих газів двигунів внутрішнього згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2005) Столяренко, Г. С.; Громико, А. В.
    У роботі представлено огляд озонних методів інтенсифікації процесу горіння паливо-повітряної суміші безпосередньо під час роботи двигуна внутрішнього згорання. Озон синтезувався в установці, яка була змонтована на борту автомобіля ГАЗ 2410 і отримувала живлення від акумуляторної батареї. При використанні методу спостерігається зниження токсичності відпрацьованих газів, підвищення потужності двигуна, економія палива.