Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Становление и развитие кафедры ДВС ХПИ
    (НТУ "ХПИ", 2011) Марченко, Андрей Петрович; Пылев, Владимир Александрович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Семененко, Лариса Петровна; Литвинцева, Наталья Ивановна; Павлова, Галина Викторовна; Матвеенко, Владимир Владимирович
  • Ескіз
    Документ
    Моделирование работы электронного ПИД-регулятора скорости двигателя внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2016) Лисовал, Анатолий Анатольевич; Вербовский, Алексей Валериевич; Свистун, Юрий Анатольевич
    Описана структура и принцип работы модели электронного ПИД-регулятора скорости дизеля, совместно с топливным насосом высокого давления. Данная модель совместно с моделью дизеля и с учетом внешней нагрузки позволяет исследовать влияние ПИД-параметров регулятора скорости на переходные процессы и показатели работы двигателя. Описана работа электронного блока управления, задающей электронной педали управления, исполнительного механизма, который воздействует на орган дозирования топлива. Модель может учитывать вибрации различного уровня, которые передаются на орган дозирования топлива.
  • Ескіз
    Документ
    Две судьбы: Рудольф Дизель и Роберт Бош
    (НТУ "ХПИ", 2011) Васильев, Игорь Павлович
    Приводятся основные этапы биографий двух исторических людей Рудольфа Дизеля и Роберта Боша. Отмечены их основные технические разработки. Показана роль России в продвижении этих разработок. Рассмотрена патентная политика двух изобретателей при защите изобретений. Уделено внимание мало известным фактам биографий, например, их встрече в Аугсбурге. Ил. 3. Библиогр. 8 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Становление и развитие кафедры ДВС ХПИ
    (НТУ "ХПИ", 2011) Марченко, Андрей Петрович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Пылев, Владимир Александрович
    Після воєнний період став для Харкова періодом бурхливого розвитку дизелебудування. Колектив кафедри ДВЗ, відновивши матеріальну та учбові бази, підтримуючи міцні творчі зв'язки з промисловістю, активно бере участь у підготовці молодих спеціалістів встановленні виробництва тепловозних та судових дизелів Д50 та Д100, в організації моторного виробництвана ХТЗ, а потім на заводі "Серп і молот". Відзначено особливий вклад у розвиток кафедри її видатних керівників: професорів Цвєткова В. Т., Глаголєва Н. М., Шеховцова А. Ф., Марченко А. П., а також інших талановитих вчених і інженерів. Іл. 3.
  • Ескіз
    Документ
    Кафедра ДВС Харьковского политехнического: начало
    (НТУ "ХПИ", 2011) Марченко, Андрей Петрович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Пылев, Владимир Александрович
    Для вирішення глобальних завдань зі ство­рення складного енергетичного об'єкту, до якого відноситься дизель, потрібні професіонали, фахівці, глибоко розуміючі процеси, пов'язані з функці­онуванням об'єкту створення - теоретики, конструктори, організатори виробництва, технологи. Піонером і лідером у підготовці кадрів для дизелебудування була і залишається кафедра двигунів внутрішнього згоряння Харківського політехнічного інституту. Розглянута історія створення кафедри, яка стояла у початку дизелебудування. Іл. 4.
  • Ескіз
    Документ
    Новое направление в дизелестроении Украины
    (НТУ "ХПИ", 2011) Грицюк, Александр Васильевич; Парсаданов, Игорь Владимирович; Мотора, А. А.
    Систематизирован историко-технический материал зарождения, становления и дальнейших перспектив развития в Украине относительно нового направления дизелестроения - создания высокооборотных малолитражных дизелей. Показана хронология событий от постановки задачи разработки и постановки на производство малолитражного дизеля до утверждения Государственной программы развития производства отечественных малолитражных дизельных двигателей и итогов её разви­тия. Табл.1. Ил. 3. Библиогр. 3 назв.