Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Расчетно-экспериментальные исследования гидравлического сопротивления в полостях охлаждения ДВС
    (НТУ "ХПИ", 2009) Жуков, Владимир Анатольевич; Николенко, Е. Н.
    Представлены модель для численного моделирования и описание экспериментальной установки для исследования потерь давления в полостях жидкостных систем охлаждения ДВС. Приведены результаты расчетных и экспериментальных исследований гидравлических сопротивлений в зарубашечном пространстве ДВС, свидетельствующие о влиянии состава жидкости и ее свойств на величину гидравлических потерь. Показано, что введение комплексных многофункциональньїх присадок способствует снижению гидравлических потерь и уменьшению затрат мощности на привод циркуляционных насосов жидкостных систем охлаждения ДВС, приведены объяснения полученного эффекта.
  • Ескіз
    Документ
    Определение и анализ выбросов твердых частиц с отработавшими газами автомобильного дизеля на установившихся режимах работы
    (НТУ "ХПИ", 2009) Поливянчук, Андрей Павлович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Рыкова, Инна Витальевна
    Проведены экспериментальные исследования выбросов твердых частиц с отработавшими газами автотракторного дизеля на установившихся режимах испытаний с учетом условий его эксплуатации. Построены и проанализированы эмпирические зависимости массового, удельного выбросов и концентрации твердых частиц от числа оборотов вала двигателя и крутящего момента.
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальные исследования двигателя с искровым зажиганием и непосредственным впрыскиванием топлива при работе на бензо-этанольной смеси
    (НТУ "ХПИ", 2012) Ерощенков, Станислав Аркадьевич; Корогодский, Владимир Анатольевич; Каграманян, Артур Александрович; Врублевский, Александр Николаевич; Василенко, Олег Вадимович; Обозный, Сергей Владимирович
    В работе проведены исследования по использованию бензо-этанольных смесей в двигатели с внутренним смесеобразованием (непосредственный впрыск топлива). Исследовались смеси с содержанием этанола в 10, 15 и 20% по объему. По результатам исследования построены нагрузочные характеристики.