Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Особенности задания граничных условий нестационарной задачи теплопроводности поршня дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2017) Мордвинцева, Ирина Александровна; Клименко, Александр Николаевич; Ариан, Расул; Линьков, Олег Юрьевич; Пылев, Владимир Александрович
    Выполнен анализ стационарных и нестационарных моделей эксплуатации транспортных двигателей на примере тракторного дизеля третей категории. Предложено оценку ресурсной прочности кромки камеры сгорания поршня осуществлять с учетом изменения частоты вращения коленчатого вала. Определены управляющие функции граничных условий теплопроводности поршня в зоне поршневых колец, необходимые для моделирования основных переходных процессов нестационарной модели эксплуатации дизеля. Работа выполнена на примере дизеля 4 ЧН12/14.
  • Ескіз
    Документ
    Новые поршни для семейства двигателей МеМЗ
    (НТУ "ХПИ", 2006) Белогуб, Александр Витальевич; Стрибуль, А. С.; Зотов, Александр Александрович; Сапич, Н. Л.; Щербина, А. Г.
  • Ескіз
    Документ
    Задание граничных условий теплообмена в зоне поршневых колец поршня транспортного дизеля на начальных стадиях проектирования
    (НТУ "ХПИ", 2015) Пылев, Владимир Александрович; Кравченко, Сергей Александрович; Нестеренко, Ирина Александровна
    Проанализированы способы задания граничных условий для поршней транспортного дизеля. Предложен вариант упрощения задания граничных условий в зоне поршневых колец с целью упрощения расчета переходного процесса нагружения двигателя на начальных стадиях проектирования. Произведена оценка влияния предложенного варианта задания граничных условий на температурное состояние поршня и его ресурсную прочность.