Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Влияние гальваноплазменной обработки поверхности поршня на механические потери в автотракторном дизеле
    (НТУ "ХПИ", 2010) Парсаданов, Игорь Владимирович; Шпаковский, В. В.; Карягина, И. Н.; Белик, Сергей Юрьевич
    Наведені результати експериментальних досліджень з визначення впливу гальваноплазменої обробки поверхні поршня на ефективні показники автотракторного дизеля 4ЧН 12/14. Оцінка ефективності проведена по показниках витрати палива при роботі дизеля в широкому діапазоні частот обертання колінчатого вала і навантажень. Зроблено висновок, що підвищення ефективних показників автотракторного дизеля при застосуванні поршнів з гальваноплазменою обробкою бічної поверхні, забезпечується зниженням витрат на тертя у циліндро-поршневої групі.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние величины механических потерь в газовом двигателе на процесс возникновения детонации
    (НТУ "ХПИ", 2007) Прохоренко, Андрей Алексеевич; Пылев, Владимир Александрович; Кравченко, Сергей Александрович; Шпаковский, Владимир Васильевич
    Рассмотрены факторы влияющие на процесс возникновения детонации в газовых двигателях. Приведены результаты исследований показывающие, что снижение механических потерь двигателя путем нанесения на боковой поверхности поршня корундового слоя является одним из методов влияющих на снижение детонационных процессов в двигателях.
  • Ескіз
    Документ
    Повышение ресурса тепловозных дизелей применением гальвано-плазменной обработки рабочих поверхностей поршней
    (НТУ "ХПИ", 2007) Шпаковский, Владимир Васильевич; Марченко, Андрей Петрович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Феоктистов, С. А.; Маслий, С. М.; Осейчук, В. В.
    Проведены длительные ресурсные испытания тепловоза ЧМЭ-3 с дизелем, оснащенном поршнями с корундовым слоем. Сделаны выводы о том, что использование поршней с корундовым поверхностным слоем в дизелях позволяет в несколько раз повысить ресурс дизелей за счёт снижения износа поршней и гильз цилиндров. Исследования проведены в соответствие с договором №ДЗ/334-2007 между МОН Украины и НТУ «ХПИ» «Разработка гальваноплазменной технологии обработки поршней для улучшения экологических показателей автотракторных дизелей».
  • Ескіз
    Документ
    Оценка влияния режимных факторов на параметры температурного высокочастотного колебания в поверхностном корундовом слое поршня
    (НТУ "ХПИ", 2010) Марченко, Андрей Петрович; Шпаковский, Владимир Васильевич; Сукачев, И. И.; Прохоренко, Андрей Алексеевич; Карягин, Игорь Николаевич; Пылев, Вячеслав Владимирович
    Разработана методика расчета высокочастотной температурной волны в поверхностном слое теплоизолированной стенки камеры сгорания двигателя внутреннего сгорания, которая учитывает влияние теплоизоляции на индикаторный процесс. Выполнена сравнительная оценка параметров высокочастотного температурного колебания в поверхностном слое камеры сгорания штатного и теплоизоизолированного поршней дизеля 4ЧН12/14.