Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Испытания судового высокооборотного ДВС на топливоводородной смеси при разных температурах окружающего воздуха
    (НТУ "ХПИ", 2006) Сирота, Александр Архипович; Тимошевский, Борис Георгиевич; Радченко, Николай Иванович; Чураков, А. И.
  • Ескіз
    Документ
    Характеристики процесса сгорания двигателя 2Ч 7,2/6 с добавками до 65% синтез-газа к бензину
    (НТУ "ХПИ", 2015) Тимошевский, Борис Георгиевич; Ткач, Михаил Романович; Познанский, Андрей Станиславович; Митрофанов, Александр Сергеевич; Проскурин, Аркадий Юрьевич
    Представлены результаты исследований работы двигателя 2Ч 7,2/6 с искровым зажиганием и внешним смесеобразованием при работе на бензине с добавками синтез-газа. Получены индикаторные диаграммы при работе по нагрузочной характеристике при добавках синтез-газа – 25–64%. Предложены зависимости для определения значений показателя сгорания m и продолжительности сгорания φz при коэффициенте избытка воздуха 1,1...1,22.
  • Ескіз
    Документ
    Прогнозирование содержания сажи в отработавших газах дизеля c использованием оценки эффективности сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2013) Морозова, Вера Сергеевна; Гун, Валентина Сергеевна; Поляцко, Владимир Леонидович
    The proposed method for the determination of the soot content IN exhaust gas is considered as a tool to reduce the opacity of diesel and an opportunity to assess the content of soot in the exhaust and adjust the cyclic pitch on the steady-state and transient operating conditions. The method of determination of the soot content in exhaust gas allows you to analyze the impact of design and operational parameters on the output parameters of a diesel engine. Theoretically determined in each case (cycle) the minimum excess air ratio at which the exhaust gas smoke is within regulatory limits. Thus, the mathematical model with sufficient accuracy to evaluate the influence of design parameters on the electronic control diesel engine options in the transition process from the design stage and finishing was developed.
  • Ескіз
    Документ
    Шахтный газ – моторное топливо для двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2007) Пылев, Владимир Александрович; Кравченко, Сергей Александрович; Прохоренко, Андрей Алексеевич; Заславский, Е. Г.; Шпаковский, Владимир Васильевич
    Рассмотрены общие вопросы утилизации шахтного газа путем его использования в качестве альтернативного топлива двигателей внутреннего сгорания. Выполнен анализ основных трудностей эффективной эксплуатации двигателей на шахтном газе. Первоочередное внимание уделено обеспечению бездетаноционного протекания рабочего процесса на рассматриваемом альтернативном топливе.