Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальное исследование действующего макета фильтрующего элемента фильтра твердых частиц дизеля с насыпкой из природного цеолита. Часть 2
    (НТУ "ХПИ", 2013) Кондратенко, Александр Николаевич; Строков, Александр Петрович; Хожаинов, Сергей Петрович
    Present paper describes the experimental studies of the breadboard operating sample of the filter element of diesel particulate filter on the engine test bench. As a result of testing the research object, which contains in its structure bulk natural zeolite, its flow characteristic were obtained. Also, the dependence on the degree of exhaust gases purification from diesel’s particulate matter from the load and speed modes of the diesel 2ЧН10,5/12 was obtained, and also the time of the diesel engine running at peak torque load and the temperature of its exhaust gases. The data obtained are in good agreement with the results of studies on engineless research facility. Designed filter element has an acceptable value of the degree of purification of exhaust gases from diesel particulates.
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальное исследование действующего макета фильтрующего элемента фильтра твердых частиц дизеля с насыпкой из природного цеолита. Часть 1
    (НТУ "ХПИ", 2013) Кондратенко, Александр Николаевич; Строков, Александр Петрович; Карасиченко, Николай Михайлович
    Present paper describes the experimental studies breadboard operating sample of the filter element of particulate filter on the engine test bench. As a result of testing of the research object, which contains in its structure bulk natural zeolite, obtained his degree of flow characteristic and purification of diesel’s exhaust gases from particulate matter. Obtained data are in good agreement with the results of studies on engineless test-bench research facility. The factors affecting the degree of exhaust gases purification by the filter from diesel particulates are detected. To determine the degree of influence of these factors on the parameter of the filter requires the upgrading of the engine test bench and repeat the experimental study.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование оптимизационной скоростной характеристики двигателя постоянной мощности
    (НТУ "ХПИ", 2011) Свистула, Андрей Евгениевич; Матиевский, Г. Д.
    Выполнена экспериментальная проверка методики определения оптимальной частоты вращения коленчатого вала дизеля при работе по характеристикам постоянной мощности. Предлагается корректировка зависимости оптимальной частоты вращения коленчатого вала от мощности двигателя. Показаны особенности работы дизеля по оптимизационной характеристике для решения задач снижения расхода топлива и токсичности отработавших газов. Получена зависимость относительной оптимальной частоты вращения и возможного снижения удельного расхода топлива от уровня мощности двигателя. Дан анализ снижения токсичности отработавших газов при работе дизеля по оптимизационной характеристике.