Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Моделирование работы электронного ПИД-регулятора скорости двигателя внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2016) Лисовал, Анатолий Анатольевич; Вербовский, Алексей Валериевич; Свистун, Юрий Анатольевич
    Описана структура и принцип работы модели электронного ПИД-регулятора скорости дизеля, совместно с топливным насосом высокого давления. Данная модель совместно с моделью дизеля и с учетом внешней нагрузки позволяет исследовать влияние ПИД-параметров регулятора скорости на переходные процессы и показатели работы двигателя. Описана работа электронного блока управления, задающей электронной педали управления, исполнительного механизма, который воздействует на орган дозирования топлива. Модель может учитывать вибрации различного уровня, которые передаются на орган дозирования топлива.
  • Ескіз
    Документ
    Обеспечение надежности зубчатых колес механизма привода при повышении экологичности двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2008) Жуков, А. А.; Жуков, Владимир Анатольевич; Навоев, А. П.
    Экологические требования, предъявляемые к ДВС по токсичности и дымности отработавших газов, непрерывно ужесточаются. Основным способом обеспечения требуемых экологических показателей является совершенствование и модернизация систем топливоподачи с целью повышения энергетики впрыска топлива, прежде всего за счет повышения давления впрыска. Статья посвящена оценке влияния давления впрыска на условия работы детали ТНВД и механизма привода на примере двигателей семейства ЯМЗ. Показано, что повышение давления впрыска приводит к росту контактных и изгибных напряжений в зубчатых зацеплениях, что приводит к повышенным износам зубчатых колес. Предложены мероприятия по повышению надежности зубчатых колес механизма привода современных форсированных двигателей, такие как химико-термическая обработка и использование бейнитных чугунов. Табл. 3. Ил. 4. Библиогр. 7 назв.