Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальна методика моделювання температурного стану поршня в перехідних процесах навантажень двигуна
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Нестеренко, І. О.; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Конструктивні засоби оптимізації теплонапруженого стану циліндрової гільзи швидкохідного дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2017) Триньов, Олександр Володимирович; Коростиченко, Владислав Вадимович; Бугайцов, Роман Юрійович
    Наведені результати розрахункових досліджень теплонапруженого стану циліндрової гільзи швидкохідного дизеля. В дослідженні вирішуються задачі аналізу впливу відомих конструктивних засобів, їх комбінацій на температурний стан робочої поверхні гільзи. Оптимізація температурного стану гільзи передбачає отримання такого профілю температур вздовж робочої поверхі гільзи, який би забезпечив мінімальні витрати на тертя, які, в свою чергу залежать від в’язкості моторного мастила на робочій поверхні гільзи. Використовується математична модель на основі методу скінчених елементів.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінка впливу частково-динамічної теплоізоляції поверхні камери згоряння на рівень ресурсної міцності поршня
    (НТУ "ХПІ", 2015) Марченко, Андрій Петрович; Пильов, Вячеслав Володимирович
  • Ескіз
    Публікація
    Удосконалення математичної моделі випаровування паливної плівки зі стінки камери згоряння дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2011) Марченко, Андрій Петрович; Пильов, Вячеслав Володимирович; Сукачев, Іван Іванович
    Розглянуто варіанти математичних моделей випаровування паливної плівки зі стінки камери згоряння дизеля з об'ємно-плівковим сумішоутворенням, заснованих на врахуванні теплообміну. Показано, що при просторово одновимірній постановці задачі повне випаровування плівки можливе лише за наявності в пристінній області полум'я.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості температурного стану стінки камери згоряння поршня з шаром теплоізоляції в зоні наявності паливної плівки
    (НТУ "ХПІ", 2014) Марченко, Андрій Петрович; Пильов, Вячеслав Володимирович
    У статті приведено результати моделювання нестаціонарного високочастотного температурного стану теплоізольованої стінки камери згоряння поршня автотракторного двигуна в зоні наявності на її поверхні паливної плівки. Використано одновимірну математичну модель, яка враховує теплообмін плівки зі стінкою та робочим тілом, перемішування шарів палива та процес його випаровування. Досліджено ефекти частково-динамічної теплоізоляції, що мають місце при цьому, та вплив на них режимних факторів, товщини та початкової температури паливної плівки.
  • Ескіз
    Документ
    Обгрунтування вибору моделі теплообміну в циліндрі стаціонарного газового двигуна 11ГД100М
    (НТУ "ХПІ", 2014) Марченко, Андрій Петрович; Осетров, Олександр Олександрович; Кравченко, Сергій Сергійович
    Виконано математичне моделювання процесу теплообміну в циліндрі стаціонарного газового двигуна з форкамерно-факельним запалюванням збіднених паливо-повітряних сумішей та якісним регулюванням потужності. При дослідженні теплообміну в циліндрі газового двигуна проаналізовані складові внутрішнього теплового балансу, що визначені за результатами експериментальних досліджень. Показано, що теплообмін в циліндрі двигуна 11ГД100М має відмінні риси у порівнянні з відомими бензиновими, газовими та дизельними двигунами. Проаналізовано відомі емпіричні і напівемпіричні моделі для визначення коефіцієнту тепловіддачі. За результатами аналізу внутрішнього теплового балансу обґрунтовано вибір моделі теплообміну для використання в газовому двигуні 11ГД100М. Показано, що для розрахунку тепловіддачі в досліджуваному двигуні найбільшу точність забезпечує використання математичних моделей В. Аннанда та Г. Б. Розенбліта.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір граничних умов для розрахунку температурного стану поршня дизеля в САПР
    (НТУ "ХПІ", 2013) Пильов, Володимир Олександрович; Білогуб, Олександр Віталійович; Федоров, Андрій Юрійович
    Наведено результати досліджень температурного стану поршня середньообертового дизеля при завданні граничних умов теплообміну третього роду за різними методиками. Встановлена несуттєва різниця в отриманих результатах. Показано, що найбільш економічною є методика НТУ "ХПІ". Рекомендовано її використання при розробці нових та удосконаленні існуючих конструкцій поршнів.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження процесів масо– і теплообміну у паливному струмені з периферійним розподіленням палива
    (НТУ "ХПІ", 2010) Корогодський, Володимир Анатолійович; Хандримайлов, А. О.; Грайворонський, Є. С.
    Уточнення моделі процесів масо– і теплообміну в паливному струмені з периферійним розподілом палива дозволило визначити кількість маси, яка випарувалася при русі cтруменя й вибрати раціональне місце установки форсунки в циліндрі двигуна щодо поверхні камери згоряння, яка розташована в головці циліндра. Іл. 6. Біб-ліогр. 7 назв.
  • Ескіз
    Публікація
    Моделювання прогріву паливної плівки на стінці камери згоряння дизеля з частково-динамічною теплоізоляцією поршня
    (НТУ "ХПІ", 2011) Марченко, Андрій Петрович; Пильов, Вячеслав Володимирович
    В роботі запропоновано математичну модель прогріву та випаровування паливної плівки на стінці камери згоряння поршня ДВЗ, що ураховує теплообмін. Досліджено вплив наявності частково-динамічної теплоізоляції стінки на її температуру та температуру паливної плівки на ній.