Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Анализ современных подходов к проблеме создания судовых малооборотных газодизельных двигателей
    (НТУ "ХПИ", 2016) Белоусов, Евгений Викторович; Савчук, Владимир Петрович; Белоусова, Татьяна Петровна
    Отмечаемое последние годы повышение цен на нефтяное топливо и ужесточение экологических требований, заставили производителей судовых малооборотных двигателей сосредоточить свои усилия на разработке газодизельных двигателей на базе уже существующих моделей судовых дизелей. При этом наметилось два принципиально различных подхода к решению данной проблемы. Фирмой MAN создана и прошла успешные испытания система с прямой подачей газа в камеру сгорания под высоким давлением. Альтернативный подход с подачей газа в рабочее пространство двигателя под низким давлением разработала фирма Wärtsilä. Анализу этих подходов посвящена данная статья.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання робочого процесу в задачах підвищення ефективності експлуатації суднової дизельної енергетичної установки
    (НТУ "ХПИ", 2008) Варбанець, Р. А.
    Рассматриваются вопросы математического моделирования рабочего процесса, как одного из основных путей повышения эффективности эксплуатации судовой дизельной энергетической установки. Дан анализ использования метода нелинейной n-параметрической безградиентной оптимизации Powell'64 для уточнения значений эмпирических коэффициентов математической модели. Возрастающая в настоящее время актуальность задачи повышения эффективности эксплуатации СЭУ иллюстрируется статистическими данными, показывающими резкое возрастание мировых цен на топливо с 2007 года. Кроме того, к повышению эффективности эксплуатации СЭУ вынуждают жесткие экологические требования конвенции МАРПОЛ 73/78 касающиеся, в частности, выбросов окислов азота NOx, которые напрямую зависят от качества рабочего процесса судовой дизельной энергетической установки. Ил. 1. Библиогр. 10 назв.