Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Проблемы и перспективы производства синтетических газовых топлив в Украине (Обзор)
    (Інститут газу НАН України, 2013) Марченко, Андрей Петрович; Осетров, Александр Александрович; Кравченко, Сергей Сергеевич
    Рассмотрены проблемы и перспективы производства синтетических газовых топлив в мире и Украине. Проанализированы современное состояние проблемы, сырьевая база для производства синтез-газа, процессы и технологии его получения, перспективные способы газификации, влияние различных факторов на эффективность процессов газификации и производства синтетических топлив. Показано, что технологии газификации интенсивно развиваются и используются в процессах тепло- и электроснабжения, производства моторных топлив, водорода, метанола, синтетического природного газа и большого количества других товарных продуктов. Наиболее перспективными видами сырья для производства синтез-газа в Украине являются уголь, торф, промышленные и городские отходы. Рассмотрены особенности и перспективы разных способов газификации, в частности, технологий фирм BGL, HTW, GE, Shell и др. Особое внимание уделено вопросам эффективности процессов и технологий на разных этапах производства синтез-газа и синтетических топлив.
  • Ескіз
    Документ
    Evaporation of binary ethanol-butanol mixture droplets
    (НТУ "ХПИ", 2018) Kopiyka, O. K.; Olifirenko, Yu. O.; Kalinchak, V. V.; Darakov, D. S.; Fudulei, T. O.; Raslavičius, L.
    This paper presents the results of theoretical and experimental studies of individual droplets evaporation of ethanol (E), butanol (B) and their mixture at 60% ethanol on mass (60% E + 40% B) in the heated air environment in the temperature range of 350-700K and atmospheric pressure. The appearance of effective technologies for the synthesis of renewable fuels from biomass opens the new possibilities for the use of these alcohols as alternative fuels. In practice, alternative fuels are used as components for mixture with fossil fuels. One of the main problems of attempting to increase part of biofuel additions into mixture with transport fuels lies in difference of biofuels thermophysical properties and ones for fossil fuels. These features substantially influence on processes of drop formation and evaporation, ignition and combustion of the modified air-fuel mixture in a combustion chamber. The fuel drops evaporation as the initial stage of combustion in the engine chamber determines efficiency of all other processes. Therefore, the studies of biofuel drop evaporation and ones for their mixtures are relevant. Theoretical modelling of drops vaporization process of these liquid biofuels mixture has been conducted by the using discreet-component approach with the system of thermo- and masstransfer equations for each component of the mixture. So, this system is including (i+1) equations. For evaporation kinetics experimental study the suspended drop’s method was used. There are the received dependences of the droplet current diameter and temperature on time which demonstrate the availability of the staging of the mixture evaporation. On the first stage ethanol as the liquid with lower boiling temperature evaporates more intensively. After that there is only butanol at the droplet as the liquid with higher boiling temperature. The second stage is the stationary vaporization of the leftover component of the mixture. The analysis of dependence d²(t) allowed to estimate duration of droplets evaporation both for single-component biofuels and for their mixture. The experimental values of evaporation duration correlates with calcula-tions data.