2023 № 1 Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/68597
Переглянути
Документ Роль медіатора в управлінні командами арт-проєктів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Рибалко, Ірина ВікторівнаВ роботі розглянуто та проаналізовано підходи до формування проєктних команд. Визначені недоліки, імовірність і доцільність застосування кожного підходу до реалізації арт-проєктів. Розглянуто і проаналізовано підходи до командоутворення і параметри визначення злагодженої командної роботи, що безпосередньо вливають на її ефективність. Наведено аргументи доцільності залучення фахівця з психології як для організації в цілому, так і для проєктної команди під час реалізації конкретного проєкту. Наведено аргументи доцільності залучення медіатора до проєктів будь-якої сфери і, особливо, до арт-проєктів. З’ясовано ролі і задачі фахівців з психології та медіації в управлінні командами арт-проєктів з метою проаналізувати функціональні подібності та відмінності в їх роботі. На основі цього аналізу сформовано матрицю розподілу функцій, де визначено: які з найбільш поширених ситуацій в роботі над арт-проєктом лежать в межах компетенцій психолога, а які потребують втручання безпосередньо медіатора. Даний аналіз доводить необхідність залучення, разом із психологом, професійного фахівця з медіації до реалізації арт-проєктів для більш ефективного результату вирішення конфліктних ситуацій та спірних питань, включно з врегулюванням конфліктів інтересів, що виникають в процесі узгодження та укладання угод і заключення договорів. Дана матриця може використовуватися не лише для арт-проєктів, а й бути корисним інструментом для проєктного менеджера під час розподілу функцій при залученні медіатора до проєктів будь-якої сфери. Розглянуто два способи залучення медіатора до арт-проєкту: як штатного працівника організації та запрошення зовнішнього фахівця до роботи над конкретним проєктом. Проаналізовано переваги і недоліки кожного з них. Результат аналізу свідчить про неможливість однозначно визначити оптимальний спосіб для всіх арт-проєктів. Виходячи з пріоритетів замовника арт-проєкту та оцінки параметрів переваг і недоліків кожного способу, проєктний менеджер обирає спосіб залучення медіатора до кожного арт-проєкту окремо.