Кафедра "Природничі науки"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1703
Увага! Поповнення колекції кафедри "Природничі науки" від травня 2023 року тимчасово призупинено.
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ken
Кафедра "Природничі науки" заснована в 1973 році.
Кафедра забезпечувала викладання дисциплін природничого циклу іноземним громадянам, які готуються продовжувати навчання у вищих навчальних закладах України.
Студенти отримують необхідний рівень знань з природничих дисциплін і мають можливість вступати в будь-які вузи України для подальшого навчання.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Публікація University education in Ukraine(Видавничий центр НТУ "ХПІ", 2021) Khrypunova, Аlina; Hasanov, Magomedemin; Kudiy, Dmitriy; Zaitseva, LiliiaIn the study guide the basic terminological concepts of the course "University Education in Ukraine", exercises for mastering these concepts, post-text questions and tasks are considered. Designed for international students during classroom and independent work.Публікація Університетська освіта в Україні(ФОП Бровін О. В., 2021) Хрипунова, Аліна Леонідівна; Заверющенко, Микола Петрович; Рязанова-Хитровська, Наталія Володимирівна; Доброжан, Андрій ІгоровичУ навчальному посібнику розглядаються основні термінологічні поняття курсу "Університетська освіта в Україні", наведено вправи на засвоєння цих понять, післятекстові питання й завдання. Призначено для використання під час аудиторної та самостійної роботи.Публікація Створення методологічної бази в аспекті інтеграційної концепції комунікативно-інтенційної моделі(Планер, 2019) Полянська, Ірина Валентинівна; Хрипунова, Аліна Леонідівна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Шокуров, Олександр ВолодимировичУ статті йдеться про кореляцію, тобто відповідність інноваційної педагогічної технології – комунікативно-інтенційної моделі (КІМ) як нової біозбалансованої освіти (НБЕО) – та її методологічної бази. Автори статті розробляють, досліджують та впроваджують КІМ як НБЕО протягом останніх декількох років на кафедрі української, російської мов та прикладної лінгвістики Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». З’ясовано вживання термінологічного словосполучення «Методологічна база» в межах КІМ як НБЕО. Ця стаття та надрукування новітнього комплексу з трьох методичних та одного навчального посібника розв’язують суперечку між концептуально інноваційним проєктом КІМ як НБЕО та неактуальною методологічною базою (а саме: укладання навчальних посібників і підручників, розроблення навчально-методичного забезпечення дисциплін), що й досі створюються за принципами пануючої кризової адміністративної традиційної лівопівкульної освіти (ТЛО). Стаття містить дві схеми, які наочно й чітко відбивають основний механізм створення новітньої методологічної бази моделі. Автори статті обґрунтовують концептуальні принципи створення методологічної бази КІМ як НБЕО; з’ясовують їх втілення та безпосередній зв’язок із основними параметрами моделі. Докладно проаналізовано шість основних параметрів КІМ, а саме: нетривіальні підходи в розв’язанні проблем; тотальну інтеграційну концепцію; комунікаційність як екзистенційну категорію; інтенційність як категорію, яка з’єднує мислення та мовлення; усвідомленість як базову категорію, що з’єднує всі параметри в єдину цілісну модель; розроблений основоположний метод творчого реагування, що виявляється як мета та як засіб в навчальному процесі. А також визначено, які принципи створення нової методологічної бази надає кожний з параметрів. Наведено приклади втілення цих принципів з надрукованих методичних та навчальних посібників.Публікація Quantum Size Effects and Transport Phenomena in PbSe Quantum Wells and PbSe/EuS Superlattices(AIP Publishing LLC, 2013) Rogacheva, E. I.; Nashchekina, O. N.; Olkhovskaya, S. I.; Sipatov, A. Yu.; Dresselhaus, M. S.It is established that the room-temperature dependences of transport properties on the total thickness of PbSe layers d in PbSe/EuS superlattices exhibit an oscillatory behavior. It is shown that the oscillation period Δd practically coincides with the period of the thickness oscillations observed earlier in single PbSe/EuS quantum well. The non-monotonic character of these dependences is attributed to quantum size effects. The theoretically estimated and experimentally determined Δd values are in good agreement.Публікація Size effects in thin PbSe films(Institute of Thermoelectricity, 2012) Rogacheva, E. I.; Nashchekina, O. N.; Olkhovskaya, S. I.; Dresselhaus, M. S.The objects of the study are thin PbSe films with thicknesses d in the range of d = 5.5 – 410 nm, grown by thermal evaporation in vacuum of stoichiometric p-PbSe crystals on KCl substrates and covered with a EuSe layer. The room-temperature d-dependences of the Seebeck coefficient, Hall coefficient, electrical conductivity, charge carrier mobility, thermoelectric power factor are obtained. When d increases to ~ 20 nm, an inversion of the conductivity sign from p to n is observed. In the d-dependences of the transport properties one can isolate a monotonic and oscillatory components, whose presence is attributed to the manifestation of classical and quantum size effects, respectively. The oscillation periods Δd for electronic and hole gases are determined. Theoretically calculated Δd, assuming a size quantization of the electronic and hole spectra, and our estimate of the monotonic component of the electrical conductivity, using the Fuchs-Sondheimer theory, are in good agreement with the experimental data.Публікація Size Effects in Transport Properties of PbSe Thin Films(The Minerals, Metals & Materials Society, 2017) Rogacheva, E. I.; Nashchekina, O. N.; Menshikova, S. I.This paper presents an overview and analysis of our earlier obtained experimental results on the dependences of kinetic properties of single PbSe quantum wells and PbSe-based superlattices on the PbSe layer thickness d. The observed oscillatory character of these dependences is attributed to quantum size effects due to electron or hole confinement in quantum wells. Some general regularities and factors that determine the character of these quantum size effects are established. The influence of the oxidation processes and doping on the d-dependences of the transport properties is revealed. A periodic change in the conductivity type related to quantum size oscillations is detected. It is shown that the experimentally determined values of the oscillation period Dd are in good agreement with the results of theoretical calculations based on the model of a rectangular quantum well with infinitely high walls, taking into account the dependence of the Fermi energy eF on d and the availability of subbands below eF. It is established that the Dd value for the superlattices is practically equal to the Dd value observed for the single PbSe thin film.Публікація Комунікативно-інтенційна модель у контенті нової біозбалансованої еволюційної освіти (розміркування щодо полеміки з колегами-філологами)(ТОВ фірма "Планер", 2017) Полянська, Ірина Валентинівна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Сладких, Ірина АнатоліївнаУ статті автори аналізують проблему розвитку, дослідження, впровадження та функціонування комунікативно-інтенційной моделі (КІМ) викладання мов у контенті нової біозбалансованої еволюційної освіти (НБЕО). Подано стислу характеристику КІМ та історію її створення. Концептуальна новизна КІМ полягає в формуванні у студента та викладача конструктивного проектного креативного мислення та створеного методу творчого реагування відповідно до вимог сучасності. Теоретично КІМ ґрунтується на останніх дослідженнях щодо діяльності свідомості, мозку, негативного впливу пануючої традиційної лівопівкульної моделі освіти на стан здоров’я всіх суб’єктів процесу навчання (теорії Едварда де Боно, концепція ноосферної освіти академіка Н. Маслової, дослідження нейрофізіолога А. Лурія щодо цілісної інтегративної діяльності мозку як парного органу, теорії нейробіолога С. Савєльєва та Н. Давидовської). З’ясовано термін «біоадекватна освіта», який у межах КІМ набуває нетривіального нового змісту відповідно до останніх досліджень у галузі структури та особливостей функціонування мозку, свідомості людини. Йдеться також про кризу ТЛО, оскільки доведено, що вона вкрай негативно впливає на стан здоров’я суб’єктів навчального процесу. КІМ як НБЕО пропонується як можливий варіант подолання кризи та нівелювання її негативних наслідків. Розроблено дві схеми КІМ як НБЕО та докладно проаналізовано всі параметри, що активно впливають на сучасний освітянський простір, формуючи конструктивне мислення центрованого тандема студента та викладача. Надано конкретні прийоми та інструментарій, що його використовують у КІМ задля формування проектного мислення.Публікація Курс економічної теорії(НТУ "ХПІ", 2008) Архієреєв, Сергій Ігоревич; Решетняк, Наталя Борисівна; Вініцка, Софія Григорівна; Решетняк, Олена Володимирівна; Двінських, Володимир Миколайович; Рябова, Тетяна Веніаминівна; Демьохіна, Олена Олександрівна; Соболева, Олена Петрівна; Деркач, Марина Миколаївна; Тимченко, Ірина Євгенівна; Єгорова, Юлія Валеріївна; Чорна, Тетяна Іванівна; Кір'янова, Олена Анатоліївна; Шаша, Людмила Іллівна; Климова, Світлана Олегівна; Шибаєва, Наталя Володимирівна; Кушнір, Василь Семенович; Шимпф, Карін; Максименко, Яна Анатоліївна; Шкодіна, Ірина Віталіївна; Попадинець, Олена Василівна; Шкодіна, Любов ГригорівнаУ навчальному посібнику на основі розробок сучасної економічної науки викладено основні теоретичні положення навчальної дисципліни "Економічна теорія". У кожній главі виділено основні поняття, тести та завдання для організації самостійної роботи, рекомендована література. Видання розраховане на студентів технічних вищих навчальних закладів зі спеціальностей напряму "Інженерія".