2024 № 5 Економічні науки

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/85545

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження понятійно-категоріального апарату управління якістю послуг підприємств готельно-ресторанного господарства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Стригуль, Лариса Станіславівна; Булгаков, Святослав Сергійович; Якименко-Терещенко, Наталія Василівна
    У статті здійснено дослідження понятійно-категоріального апарату управління якістю послуг підприємств готельно-ресторанного господарства України. Доведено, що виявлення наявних аспектів сучасного стану понятійно-категоріального апарату управління якістю послуг підприємств готельно-ресторанного господарства визначає, як актуальність так і своєчасність обраного дослідження. Визначено, що категорія «управління якістю» знаходиться в центрі уваги представників різних галузей науки: економістів, соціологів, політологів та юристів.. Доведено, що думка більшості науковців значно розширює визначення надане у нормативно-правовій документації, враховуючи вплив змінності вимог споживача є ключовими для досягнення високої якості продуктів та послуг. Доведено, що управління якістю є комплексним та стратегічних процесом, який потрібно постійно вдосконалювати та звертати увагу на деталі його впровадження та результати реалізації шляхом контролю. Визначено, що ідеальною є система управління якістю, яка виділяє людський чинник у цілій системі підприємства, одночасно визначаючи місце для технологічних характеристик. Визначено, що управління якістю послуг, це сукупність та координація напрямів системного виконання функцій управління підприємством, що визначають, здійснюють та корегують політику та цілі підприємства у сфері якості на засадах методів планування, забезпечення та удосконалення якості у відповідності стандартам і потребам споживача. The article studies the conceptual and categorical apparatus of service quality management in Ukrainian hotel and restaurant enterprises. It is proven that identifying the existing aspects of the current state of the conceptual and categorical apparatus of service quality management in Ukrainian hotel and restaurant enterprises determines both the relevance and timeliness of the selected study. It is determined that the category of "quality management" is in the focus of attention of representatives of various fields of science: economists, sociologists, politicalscientists and lawyers. It is proven that the opinion ofmost scientists significantly expands the definition given in the regulatory and legal documentation, taking into account theinfluence of variability of consumer requirements, which are key to achieving high quality of products and services. It is proventhat quality management is a complex and strategic process that needs to be constantly improved and pay attention to the details of its implementation and the results of implementation through control. It is determined that the ideal quality management system is one that highlights the human factor in the entire enterprise system, while simultaneously determining the place for technological characteristics. It was determined that service quality management is a set and coordination of directions of systematic implementation of enterprise management functions that determine, implement and adjust the policy and goals of the enterprise in the field of quality on the basis of methods of planning, ensuring and improving quality in accordance with standards and consumer needs.