2024 № 1 Економічні науки

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/76252

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження рівня цін України, як країни-кандидата на вступ до Європейського Союзу та Німеччини
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Посохов, Ігор Михайлович; Федоренко, Ольга Володимирівна; Козир, Анжеліка Олександрівна
    У наш час Україна вибрала для себе шлях інтеграції до Європейського Союзу та досягнення рівня життя країн ЄС. Проте основними показниками сталого розвитку країн Європейського Союзу є високий рівень доходів населення за умови стабільних цін. Причини зростання цін: скорочення виробництва, порушення ланцюжків поставок, підвищений попит на безпеку, наявність невизначеності і зростання ризиків для бізнесу та інвесторів, зменшення обсягів сільгоспвиробництва. Україна намагається стати однією з країн-членів Європейського Союзу, для того щоб визначити готовність країни до членства в ЄС проведено аналіз цін на різні види продуктів харчування. Для порівняння рівня життя нашої країни та країн ЄС, буде проведено дослідження рівня цін на продукти харчування країн ЄС (Німеччині) та нашої країні, що дозволить порівняти та оцінити рівні цін на продукти харчування та купівельну спроможність населення України та країн ЄС (Німеччини). Порівнюючи ці дві країни, можемо виділити три групи товарів: перша група: містить ціни на продукти харчування, які майже однакові в обох країнах: рис, морква, томати, перець солодкий, олія соняшникова, молоко, сметана, яйця, цукор, шоколад; друга група: містить більше високі ціни на продукти харчування в Німеччині: хліб білий (батон), хліб чорний, борошно пшеничне, гречка, пшенична каша, булгур, картопля, буряк, огірки, яблука, апельсини, сіль, м'ясо курки, м'ясо свинини, ковбаса копчена; третя група: містить більше високі ціни на продукти харчування в Україні: цибуля ріпчаста, банани, масло вершкове, сир твердий, ковбаса лікарська. Основною причиною того, що деякі продукти в Україні більш дорогі у порівнянні з Німеччиною, є різний стан економічного розвитку двох країн. В нашій країні ситуація складніша через виший рівень інфляції та економічну нестабільність, через введення воєнного стану, актуальність та наявність інших проблем, зокрема: проблеми з традиційними логістичними шляхами. Запропоновано рекомендації щодо стабілізації рівня цін.
  • Ескіз
    Документ
    Ризики українських IT-компаній в умовах інтеграції до Європейського Союзу та аналіз змін у сфері українських IT-технологій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Посохов, Ігор Михайлович; Пономарьов, Владислав
    Розглянуто ризики вітчизняних ІТ-компаній в умовах інтеграції до Європейського Союзу та аналіз проведено аналіз змін вітчизняних компаній. Досліджено розвиток вітчизняних ІТ-компаній в умовах нестабільності та воєнних конфліктів. Проведено аналіз ризиків, з якими стикаються українські IT-компанії в сучасних умовах, враховуючи економічну, політичну, інноваційну та геополітичну обстановку. Проаналізовано динаміку та зміни, що відбулися в сфері українських інформаційних технологій, ураховуючи останні тренди та інновації. Визначено основні ризики, з якими стикаються українські IT-компанії, зокрема, в контексті політичних, економічних змін, змін в законодавстві, конкуренції на ринку, кадрового забезпечення тощо. Виконано порівняльний аналіз ризиків для українських та міжнародних ІТ-компаній в умовах війни. Виокремлено основні ризики, із якими зіштовхуються міжнародні компанії ІТ-компаній, особливо в умовах активного використання кіберпростору та поширення геополітичних турбуленцій: кадровий потенціал та кібербезпека: важливою ареною впливу стає кадровий потенціал. Загроза для безпеки та стабільності може спричинити відтік кваліфікованих кадрів, що може вплинути на розвиток та конкурентоспроможність ІТ-компаній, посилення кібербезпеки стає стратегічно важливим завданням; економічні ризики та фінансова стійкість: економічна нестабільність, зокрема у зв'язку із військовим конфліктом, може призвести до зменшення попиту на ІТ послуги та збільшення витрат на кіберзахист, ІТ компанії повинні враховувати ці ризики при формуванні своїх бізнес-стратегій; міжнародні відносини та імідж: зміни в міжнародних відносинах та імідж ІТ-компаній можуть визначати їхню можливість розширення на міжнародні ринки та співпрацю з партнерами, ретельне вивчення політичного та економічного контексту є важливим елементом стратегічного управління; гнучкість та спроможність до адаптації: ІТ-компанії повинні проявляти гнучкість та спроможність адаптуватися до швидкозмінюваних умов, зміни в бізнес-стратегіях, акцент на інновації та гнучкі форми організації робочого процесу допомогають компаніям впоратися з нестабільністю; соціальна відповідальність та сприяння миру: ІТ-компанії виявиють свою соціальну відповідальність через участь у гуманітарних програмах та сприяння мирним ініціативам; це може сприяти підтримці громадськості та зміцненню позитивного іміджу компаній.