Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання зібрання

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 5 з 3757
  • Документ
    Methodological essence of the innovative project
    (ТОВ "Юридична компанія "Юрсервіс", 2023) Mekhovych, K. S.; Mekhovych, E. S.; Pererva, P. G.
    Projects are mainly used in the implementation of investments, but this approach is widespread in the implementation of organizational and technological innovations. Knowledge and skills related to projects and their proper management are necessary in any modern managed organization. In addition, the importance of this issue has increased with the attempt to join the European Union Ukraine.
  • Документ
    Features of commercialization of international information projects in the context of European integration
    (ТОВ "Юридична компанія "Юрсервіс", 2023) Mekhovych, S. A.; Poberezhnyi, R. O.; Pererva, P. G.
    The development of research and development consists in their commercialization. The scientific development of innovations in the context of European integration should be profitable. Therefore, in order for an innovative project to pay off and bring profit, it is necessary to commercialize it.
  • Документ
    Economic evaluation of the intellectual and innovative activity of enterprises
    (ТОВ "Юридична компанія "Юрсервіс", 2023) Nagy, Szabolcs; Kobielieva, T. O.; Pererva, P. G.
    It is proposed to carry out a quantitative assessment of intellectual and innovative activity based on three main approaches: functional, effective and factor-resultative.
  • Документ
    The structure of a strategic innovation project for a transport enterprise and the content of its modules
    (ТОВ "Юридична компанія "Юрсервіс", 2023) Vydrya, E. V.; Kobielieva, T. O.; Pererva, P. G.
    It has been proven that for employees of the logistics department, the appearance of the computerized rolling stock management system was an important element that facilitated the performance of tasks. However, there is no doubt that without the agreement of the top management, their understanding of the need to implement this innovative project, and above all its financing, it would be impossible to implement it.
  • Документ
    Rules for successful management of global international innovation projects
    (ТОВ "Юридична компанія "Юрсервіс", 2023) Novyk, I. O.; Mekhovych, S. A.; Pererva, P. G.
    One of the main factors of scattered innovation is the experience of participating sites on global projects. No matter how strong the technical capabilities or customer knowledge may be at a particular location, it will be difficult for employees to contribute to a global project according to their skills if they only have experience in collaborative development. This is because in projects with one place, team members benefit from collective implicit knowledge and a shared context that maintains rich communication and helps build trust and confidence between colleagues.