Вісник № 01. Актуальні проблеми розвитку українського суспільства
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/46777
Переглянути
Документ Лінгвостилістичні засоби реалізації дискурсивних характеристик німецькомовної реклами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Самаріна, Вікторія Вікторівна; Дзюба, Олександр ВікторовичСтаття присвячена вивченню тексту та дискурсу німецькомовної реклами. Реклама як важливий різновид масової комунікації стрімко увійшла в життя сучасної людини. Рекламний текст, заснований на використанні виразних можливостей мовних засобів усіх рівнів, має значний вплив на дотримування різних стереотипів і способу життя сучасного суспільства. Соціальне значення реклами, що стала важливим елементом суспільного життя і вийшла у ряд найважливіших видів масової комунікації, суттєві мовні процеси, які у ній відбуваються, стали об’єктом уваги лінгвістики, когнітивістики, соціолінгвістики. Лінгвопрагматичний та лінгвостилістичний аспекти дискурсу реклами в їх єдності сприяють системному лінгвістичному опису феномену реклами, який відіграє значну роль у сучасній нім ецькомовній картині світу. Стилістичне наповнення реклами узгоджено з когнітивним та прагматичним аспектами і відіграє тексто- та дискурсотвірну роль. Стилістичні засоби забезпечують взаємодію предметно-логічного змісту повідомлення. У стилістичному плані реклама активно використовує прийоми алюзії, недомовленості, контрастності, акцент. У німецькомовній рекламі застосовуються стилістичні типи висунення та стилістичні фігури – фігури заміщення, фігури сполучення. Пластичність рекламного тексту обумовлена його прагматичною спрямованістю, комерційним призначенням. Від цього залежить підбір мовних засобів, особливо лексичних. Сучасна реклама здатна працювати в тому випадку, якщо вона побудована зі знайомих елементів прецедентного тексту. Реклама впливає на адресата, і реалізація цього впливу відбувається за допомогою використання професійної та корпоративної лексики. Рекламний текст відтворює свій варіант світу, який не повторює характеристики світу реального, а підсилює їх.Документ Інформаційні технології та "техніки мислення"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Тарасенко, Ірина ВалеріївнаВ статті досліджуються інформаційні технології, інформаційні процеси в культурі, різні смисли інформації. Здійснюється філософський аналіз та порівняння функціонування інформації в технічних пристроях та функціонування інформації в культурі. Розглядається застосув ання елементів теорії інформації для аналізу інформаційних та комунікативних процесів в культурі. В інформаційних технологіях застосовуються коди задля покращання точності, швидкості, кількості повідомлень. Шуми вважаються помилками, тому докладаються зусилля для їх уникнення. В інформаційних процесах в культурі культурні коди використовуються задля здійснення комунікації в культурі. Врахування сенсів, значень культурних кодів в повідомленнях при комунікації в культурі дозволяє зрозуміти створення нових значень, смислоутворення в культурі. Інформація в сучасній культурі має все більш широкі вплив, розповсюдження та застосування. Інформація виділяється як визначальний фактор в концепції інформаційного суспільства, в розумінні культури як знакової системи. Інформаційні процеси призводять до змін в розумінні раціональності, мислення людини в сучасній культурі. Раціональність доповнюється практичними, культурними формами освоєння світу. Знання потребує усвідомлення та асиміляції інформації в систему культури. Традиційна організація наукового знання змінюється. Знання презентується у вигляді проектів, що посилює практичну функціональність теорії. Поширення інформаційних технологій, зокрема комп’ютерної техніки, призводить до формування складного типу мислення, орієнтованого одночасно на багато об’єктів. Культура – є інформаційною системою, в просторі якої конституюються культурна та розумова діяльність сучасної людини.