Кафедра "Кібербезпека"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/63626
Офіційний сайт кафедри https://cybersecurity.kpi.kharkov.ua
Кафедра "Кібербезпека" створена 11 січня 2022 року.
Кафедра активно співпрацює у галузі освіти та наукових досліджень із провідними ІТ-компаніями (Distributed Lab, Сайфер, Microcrypt Technologies). Викладачі кафедри та студенти, що навчаються за напрямом кафедри, активно використовують ресурси хмарних обчислень та застосовують технології сучасних мереж і засоби кібербезпеки разом із провідними фахівцями.
Кафедра проводить міжнародну науково-практичну конференцію “Інформаційна безпека та інформаційні технології” в рамках міжнародного науково-практичний форуму "Цифрова реальність", є співорганізатором міжнародного конгресу ”Human-Computer Interaction, Optimization and Robotic Applications” (IEEE, Анкара, Турція).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі "Кібербезпека" працюють 11 викладачів, з них 3 мають науковий ступінь доктора технічних наук, 5 – науковий ступінь кандидата технічних наук; 3 – звання професора, 8 – звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Аналіз даних та багатовимірна статистика(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2024) Аксьонова, Ірина ВікторівнаСоціально-економічні процеси характеризуються великою кількістю показників і являють собою багаторівневу систему зі складними взаємозв'язками між елементами. Для здійснення досліджень великих масивів інформації доцільно використовувати багатовимірні статистичні методи, що дозволяють аналізувати структуру взаємозв'язків між різноманітними показниками. Моделюючи й аналізуючи взаємозв'язки між параметрами економічних систем, багатовимірні статистичні методи дозволяють оцінити стан і перспективи розвитку складних соціально-економічних процесів, вибрати обґрунтовані тактичні і стратегічні управлінські рішення, оцінити надійність і точність висновків, зроблених на підставі обмежених статистичних даних. Навчальна дисципліна «Аналіз даних та багатовимірна статистика» досліджує різноманітні сучасні методи статистичного аналізу, що найчастіше використовуються в дослідницькій практиці, й формує практичні навички застосування цих методів на підставі пакетів прикладних програм. Метою викладання навчальної дисципліни «Аналіз даних та багатовимірна статистика» є набуття теоретичних знань і практичних навичок роботи зі статистичною інформацією як основою наукових досліджень. Завдання навчальної дисципліни полягають у вивченні сутності інструментів аналізу даних та багатовимірної статистики як основи роботи з наукою інформацією, в опануванні статистичними методами аналізу часових рядів, узагальнення та групування даних, структурного, кластерного, дискримінантного та факторного аналізів. Об’єктом навчальної дисципліни є соціально-економічні явища та процеси, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях. Предметом вивчення навчальної дисципліни є методи попередньої обробки даних, статистичні та економіко-математичні методи групування, узагальнення та аналізу інформації наукового дослідження.Документ Аналіз даних та багатовимірна статистика(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2024) Аксьонова, Ірина ВікторівнаСоціально-економічні процеси характеризуються великою кількістю показників і являють собою багаторівневу систему зі складними взаємозв'язками між елементами. Для здійснення досліджень великих масивів інформації доцільно використовувати багатовимірні статистичні методи, що дозволяють аналізувати структуру взаємозв'язків між різноманітними показниками. Моделюючи й аналізуючи взаємозв'язки між параметрами економічних систем, багатовимірні статистичні методи дозволяють оцінити стан і перспективи розвитку складних соціально-економічних процесів, вибрати обґрунтовані тактичні і стратегічні управлінські рішення, оцінити надійність і точність висновків, зроблених на підставі обмежених статистичних даних. Навчальна дисципліна «Аналіз даних та багатовимірна статистика» досліджує різноманітні сучасні методи статистичного аналізу, що найчастіше використовуються в дослідницькій практиці, й формує практичні навички застосування цих методів на підставі пакетів прикладних програм. Метою викладання навчальної дисципліни «Аналіз даних та багатовимірна статистика» є набуття теоретичних знань і практичних навичок роботи зі статистичною інформацією як основою наукових досліджень. Завдання навчальної дисципліни полягають у вивченні сутності інструментів аналізу даних та багатовимірної статистики як основи роботи з наукою інформацією, в опануванні статистичними методами аналізу часових рядів, узагальнення та групування даних, структурного, кластерного, дискримінантного та факторного аналізів. Об’єктом навчальної дисципліни є соціально-економічні явища та процеси, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях. Предметом вивчення навчальної дисципліни є методи попередньої обробки даних, статистичні та економіко-математичні методи групування, узагальнення та аналізу інформації наукового дослідження.Документ Статистика(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2023) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Мілевська, Тетяна СергіївнаУ системі економічних наук статистика вважається однією із фундаментальних, що формують компетентності сучасного фахівця за будь-якою галуззю знань. Статистичні методи і показники використовуються для складання планів і прогнозів, оцінювання результатів діяльності бізнес-структур, аналізу динамічного й пропорційного розвитку країни, оцінювання соціально економічних процесів, що відбуваються у регіонах. Зростаючий інтерес до статистики в сучасних умовах викликаний розвитком економіки, інтеграційними процесами. Саме статистичні дані відображають хід процесів, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях і слугують, водночас, інформаційною базою для прийняття управлінських рішень. Завдяки цьому, перед статистикою поставлені важливі завдання щодо подальшого вдосконалення системи статистичних показників, прийомів і методів збирання, оброблення та аналізу масових даних, забезпечення усіх рівнів управління вичерпною, вірогідною і точною інформацією. Вивчення навчальної дисципліни «Статистика» належить до циклу професійної підготовки обов’язкових освітніх компонентів освітнього ступеня «бакалавр» та спрямована на формування у здобувачів базових компетентностей щодо змоги об’єктивно оцінювати явища та процеси, встановлювати залежність результативного показника від комплексу факторів, виявляти тенденції зміни досліджуваних явищ і прогнозувати їх розвиток тощо. Метою навчальної дисципліни є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо організації статистичних спостережень, використання методів статистичного аналізу та прогнозування соціально-економічних явищ та процесів. Завдання навчальної дисципліни полягають у вивченні сутності статистики як інструменту аналітичної обробки інформації, в опануванні статистичними методами спостереження, групування, аналізу рядів розподілу та рядів динаміки, оцінювання тенденцій розвитку та коливань, вивчення взаємозв’язків між факторами, побудови індексних моделей тощо. Об'єктом навчальної дисципліни є найрізноманітніші явища і процеси суспільного життя. Предметом навчальної дисципліни є розміри та кількісні співвідношення масових суспільних явищ у нерозривному зв’язку з їх якісною стороною, кількісний вираз закономірностей суспільного розвитку в конкретних умовах місця і часу.Документ Статистика(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2023) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Мілевська, Тетяна СергіївнаУ системі економічних наук статистика вважається однією із фундаментальних, що формують компетентності сучасного фахівця за будь-якою галуззю знань. Статистичні методи і показники використовуються для складання планів і прогнозів, оцінювання результатів діяльності бізнес-структур, аналізу динамічного й пропорційного розвитку країни, оцінювання соціально-економічних процесів, що відбуваються у регіонах. Зростаючий інтерес до статистики в сучасних умовах викликаний розвитком економіки, інтеграційними процесами. Саме статистичні дані відображають хід процесів, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях і слугують, водночас, інформаційною базою для прийняття управлінських рішень. Завдяки цьому, перед статистикою поставлені важливі завдання щодо подальшого вдосконалення системи статистичних показників, прийомів і методів збирання, оброблення та аналізу масових даних, забезпечення усіх рівнів управління вичерпною, вірогідною і точною інформацією. Вивчення навчальної дисципліни «Статистика» належить до циклу професійної підготовки обов’язкових освітніх компонентів освітнього ступеня «бакалавр» та спрямована на формування у здобувачів базових компетентностей щодо змоги об’єктивно оцінювати явища та процеси, встановлювати залежність результативного показника від комплексу факторів, виявляти тенденції зміни досліджуваних явищ і прогнозувати їх розвиток тощо. Метою навчальної дисципліни є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо організації статистичних спостережень, використання методів статистичного аналізу та прогнозування соціально економічних явищ та процесів. Завдання навчальної дисципліни полягають у вивченні сутності статистики як інструменту аналітичної обробки інформації, в опануванні статистичними методами спостереження, групування, аналізу рядів розподілу та рядів динаміки, оцінювання тенденцій розвитку та коливань, вивчення взаємозв'язків між факторами, побудови індексних моделей тощо. Об'єктом навчальної дисципліни є найрізноманітніші явища і процеси суспільного життя. Предметом навчальної дисципліни є розміри та кількісні співвідношення масових суспільних явищ у нерозривному зв’язку з їх якісною стороною, кількісний вираз закономірностей суспільного розвитку в конкретних умовах місця і часу.Документ Статистика(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2023) Аксьонова, Ірина ВікторівнаУ системі економічних наук статистика вважається однією із фундаментальних, що формують компетентності сучасного фахівця за будь-якою галуззю знань. Статистичні методи і показники використовуються для складання планів і прогнозів, оцінювання результатів діяльності бізнес-структур, аналізу динамічного й пропорційного розвитку країни, оцінювання соціально-економічних процесів, що відбуваються у регіонах. Зростаючий інтерес до статистики в сучасних умовах викликаний розвитком економіки, інтеграційними процесами. Саме статистичні дані відображають хід процесів, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях і слугують, водночас, інформаційною базою для прийняття управлінських рішень.Завдяки цьому, перед статистикою поставлені важливі завдання щодо подальшого вдосконалення системи статистичних показників, прийомів і методів збирання, оброблення та аналізу масових даних, забезпечення усіх рівнів управління вичерпною, вірогідною і точною інформацією. Вивчення навчальної дисципліни «Статистика» належить до циклу професійної підготовки обов’язкових освітніх компонентів освітнього ступеня «бакалавр» та спрямована на формування у студентів базових компетентностей щодо змоги об’єктивно оцінювати явища та процеси, встановлювати залежність результативного показника від комплексу факторів, виявляти тенденції зміни досліджуваних явищ і прогнозувати їх розвиток тощо. Об'єктом навчальної дисципліни є найрізноманітніші явища і процеси суспільного життя. Предметом навчальної дисципліни є розміри та кількісні співвідношення масових суспільних явищ у нерозривному зв’язку з їх якісною стороною, кількісний вираз закономірностей суспільного розвитку в конкретних умовах місця і часу. Метою навчальної дисципліни є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо організації статистичних спостережень, використання методів статистичного аналізу та прогнозування соціально-економічних явищ та процесів.Документ Статистика II(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2022) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Сєрова, Ірина АнатоліївнаЗростаючий інтерес до статистики в країні викликаний сучасним розвитком економіки, глобалізаційних процесів, розвитком різноманітних форм господарювання, здійсненням економічних реформ. Перед статистикою поставлені важливі завдання щодо подальшого вдосконалення системи статистичних показників, прийомів і методів збирання, обробки та аналізу масових статистичних даних, забезпечення усіх рівнів управління економікою вичерпною, вірогідною і точною інформацією. Статистика здійснює збирання, обробку та аналіз даних, які характеризують всі сторони життя та діяльності населення, виявляє взаємозв’язки різних сторін в економіці, вивчає динаміку її розвитку та прийняття ефективних управлінських рішень на мікро-, мезо-та макроекономічних рівнях. Об’єктом навчальної дисципліни є масові соціально-економічні явища та процеси будь-якої природи, зокрема, економічної. Предметом навчальної дисципліни є кількісний бік соціально-економічних явищ та процесів на макро-, мезо- та мікрорівнях, який вивчається у взаємозв’язку з їх якісною стороною. Метою викладання даної навчальної дисципліни є поглиблення теоретичних знань, прикладних вмінь і навичок щодо формування інформаційного забезпечення статистичного дослідження соціально-економічних явищ та процесів та використання статистичних методів аналізу й прогнозування варіаційних і динамічних рядів.Документ Аналітика соціальних та демографічних процесів(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2022) Аксьонова, Ірина ВікторівнаАналітика соціальних та демографічних процесів є галуззю статистичної науки, яка вивчає динаміку та відтворення народонаселення, досліджує вплив чинників на соціальні процеси, які визначають склад та якісні характеристики населення, оцінює рівень, спосіб та якість життя населення країни або регіону. В сучасних умовах соціальні та демографічні процеси, що відбуваються у суспільстві, впливають на розвиток майже всіх соціально-економічних процесів. У той же час, розвиток країни обумовлює протікання соціально-демографічних процесів. Навчальна дисципліна «Аналітика соціальних та демографічних процесів» досліджує різноманітні зміни, що тривають у житті населення країни, впливають на економіку суспільства, виробництво суспільного продукту та рівень споживання, оцінює природний й механічний рух та репродуктивну поведінку населення. Вивчення даної дисципліни необхідно майбутньому спеціалісту, щоб об'єктивно оцінювати такі процеси, як народжуваність, смертність, міграційний рух, відтворення населення загалом як єдність цих процесів, надавати статистичні характеристики умовам, рівня, якості й способу життя населення. Об’єктом навчальної дисципліни є населення країни та її регіонів. Предметом навчальної дисципліни є кількісний бік масових процесів відтворення населення з урахуванням їх змісту, місця та часу протікання; вивчення закономірностей відтворення населення в суспільно-історичній обумовленості цього процесу; вивчення закономірностей та тенденцій розвитку соціальних процесів у суспільстві. Метою викладання навчальної дисципліни «Аналітика соціальних та демографічних процесів» є формування у студентів теоретичних знань, прикладних умінь та навичок щодо використання статистичних методів дослідження демографічних процесів та явищ у суспільстві, способу та якості життя населення, набуття необхідної сукупності теоретичних та практичних знань для вирішення конкретних завдань з аналітики соціальних та демографічних процесів.Документ Моніторинг діяльності бізнес-структур та організацій(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2022) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Койнаш, Марина ІванівнаУ сучасних умовах господарювання дослідження фінансово-господарського стану підприємств та організацій та прийняття на їх основі обґрунтованих рішень щодо розвитку потребують нових підходів до методів оцінювання й управління. Вивчення дисципліни «Моніторинг діяльності бізнес-структур та організацій» є важливою складовою сучасної економічної освіти, що пов’язано зі змінами в методах управління підприємствами та методичних підходах щодо оцінювання їх діяльності. Необхідність даної дисципліни полягає в тому, щоб підготувати фахівців, які володіють методикою розроблення збалансованих показників і здатні побудувати ефективну стратегію підприємства на їх основі. Знання з дисципліни «Моніторинг діяльності бізнес-структур та організацій» необхідні майбутнім фахівцям, щоб об’єктивно оцінювати кількісну та якісну сторони соціально-економічних явищ та процесів, що відбуваються у внутрішньому та зовнішньому середовищі підприємства, розробляти систему показників їх розвитку, застосовувати методи комплексного оцінювання діяльності, виробляти стратегію розвитку. Об’єктом навчальної дисципліни є підприємства та організації. Предметом навчальної дисципліни є закономірності розвитку підприємства чи організації у внутрішньому та зовнішньому середовищі, що виявляються на основі збалансованої системи показників. Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування професійних компетентностей щодо розробки стратегії розвитку підприємства на підставі проектування та використання збалансованої системи показників і відповідної системи моніторингу.Документ Соціальна статистика(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2021) Аксьонова, Ірина ВікторівнаРізноманітні зміни, що тривають у житті населення країни, впливають на економікусуспільства, виробництво суспільного продукту та рівень споживання, оскільки населення є одночасно виробником й споживачем матеріальних та нематеріальних благ. Навчальна дисципліна "Соціальна статистика" досліджує вплив чинників на соціальні процеси, які визначають склад та якісні характеристики населення, а також досліджує рівень, спосіб та якість життя населення країни або регіону. Вивчення даної дисципліни необхідно майбутньому спеціалісту, щоб об'єктивно оцінювати й визначати статистичні характеристики умов, рівня, якості й способу життя населення й приймати обґрунтовані управлінські рішення щодо розвитку соціальної сфери держави. Об’єктом навчальної дисципліни є соціальні явища та процеси. Предметом навчальної дисципліни є вивчення закономірностей та тенденцій розвитку соціальних процесів у суспільстві на підставі застосування статистичного інструментарію. Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо використання статистичних методів дослідження способу та якості життя населення; набуття необхідної сукупності теоретичних та практичних знань для вирішення конкретних завдань з проведення статистичного аналізу соціальних процесів у суспільстві.Документ Web-аналітика для бізнесу(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2021) Раєвнєва, Олена Валентинівна; Аксьонова, Ірина Вікторівна; Бровко, Ольга Іванівна; Шликова, Вікторія ОлександрівнаВ сучасних умовах розвитку цифрового суспільства підвищується важливість Web-аналітики, як системи збору, аналізу та інтерпретації статистичної інформації про відвідувачів сайтів різноманітних бізнес-структур з метою виявлення та розуміння причини їх дій та подальшої оптимізації діяльності. Навчальна дисципліна «Web-аналітика для бізнесу» спрямована на опанування сучасних цифрових практик та технологій роботи з інформацією, ефективних інструментів веб-аналітики, розуміння того, що аналітика є ключової навичкою в управлінні бізнес-продуктом. У процесі вивчення дисципліни відбувається практичне засвоєння методології пошукової оптимізації в Інтернет, що передбачає з’ясування сутності, змісту, мети і завдань веб-аналітики, опанування методичним інструментарієм проведення вимірювання та аналізу web-даних з метою прийняття рішень спрямованих на оптимізацію використання web-засобів фірми. Метою навчальної дисципліни «Web-аналітика для бізнесу» є набуття теоретичних знань та практичних навичок з основ проведення web-аналізу різноманітних web-ресурсів задля оцінки їх ефективності та оптимізації діяльності бізнесу. Об’єктом навчальної дисципліни є різноманітні види бізнесу, які використовують цифрові аналітичні інструменти для отримання інформації, на підставі якої приймаються обґрунтовані управлінські рішення щодо оптимізації діяльності та подальшого розвитку. Предметом навчальної дисципліни є цифрові інструменти пошуку та аналізу інформації, сервіси web-аналітики, що дозволяють збирати, вимірювати, оцінювати дані, візуалізувати їх, презентувати з метою прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнесу.