Кафедра "Кібербезпека"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/63626

Офіційний сайт кафедри https://cybersecurity.kpi.kharkov.ua

Кафедра "Кібербезпека" створена 11 січня 2022 року.

Кафедра активно співпрацює у галузі освіти та наукових досліджень із провідними ІТ-компаніями (Distributed Lab, Сайфер, Microcrypt Technologies). Викладачі кафедри та студенти, що навчаються за напрямом кафедри, активно використовують ресурси хмарних обчислень та застосовують технології сучасних мереж і засоби кібербезпеки разом із провідними фахівцями.

Кафедра проводить міжнародну науково-практичну конференцію “Інформаційна безпека та інформаційні технології” в рамках міжнародного науково-практичний форуму "Цифрова реальність", є співорганізатором міжнародного конгресу ”Human-Computer Interaction, Optimization and Robotic Applications” (IEEE, Анкара, Турція).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі "Кібербезпека" працюють 11 викладачів, з них 3 мають науковий ступінь доктора технічних наук, 5 – науковий ступінь кандидата технічних наук; 3 – звання професора, 8 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Статистика
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2023) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Мілевська, Тетяна Сергіївна
    У системі економічних наук статистика вважається однією із фундаментальних, що формують компетентності сучасного фахівця за будь-якою галуззю знань. Статистичні методи і показники використовуються для складання планів і прогнозів, оцінювання результатів діяльності бізнес-структур, аналізу динамічного й пропорційного розвитку країни, оцінювання соціально економічних процесів, що відбуваються у регіонах. Зростаючий інтерес до статистики в сучасних умовах викликаний розвитком економіки, інтеграційними процесами. Саме статистичні дані відображають хід процесів, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях і слугують, водночас, інформаційною базою для прийняття управлінських рішень. Завдяки цьому, перед статистикою поставлені важливі завдання щодо подальшого вдосконалення системи статистичних показників, прийомів і методів збирання, оброблення та аналізу масових даних, забезпечення усіх рівнів управління вичерпною, вірогідною і точною інформацією. Вивчення навчальної дисципліни «Статистика» належить до циклу професійної підготовки обов’язкових освітніх компонентів освітнього ступеня «бакалавр» та спрямована на формування у здобувачів базових компетентностей щодо змоги об’єктивно оцінювати явища та процеси, встановлювати залежність результативного показника від комплексу факторів, виявляти тенденції зміни досліджуваних явищ і прогнозувати їх розвиток тощо. Метою навчальної дисципліни є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо організації статистичних спостережень, використання методів статистичного аналізу та прогнозування соціально-економічних явищ та процесів. Завдання навчальної дисципліни полягають у вивченні сутності статистики як інструменту аналітичної обробки інформації, в опануванні статистичними методами спостереження, групування, аналізу рядів розподілу та рядів динаміки, оцінювання тенденцій розвитку та коливань, вивчення взаємозв’язків між факторами, побудови індексних моделей тощо. Об'єктом навчальної дисципліни є найрізноманітніші явища і процеси суспільного життя. Предметом навчальної дисципліни є розміри та кількісні співвідношення масових суспільних явищ у нерозривному зв’язку з їх якісною стороною, кількісний вираз закономірностей суспільного розвитку в конкретних умовах місця і часу.
  • Ескіз
    Документ
    Статистика
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2023) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Мілевська, Тетяна Сергіївна
    У системі економічних наук статистика вважається однією із фундаментальних, що формують компетентності сучасного фахівця за будь-якою галуззю знань. Статистичні методи і показники використовуються для складання планів і прогнозів, оцінювання результатів діяльності бізнес-структур, аналізу динамічного й пропорційного розвитку країни, оцінювання соціально-економічних процесів, що відбуваються у регіонах. Зростаючий інтерес до статистики в сучасних умовах викликаний розвитком економіки, інтеграційними процесами. Саме статистичні дані відображають хід процесів, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях і слугують, водночас, інформаційною базою для прийняття управлінських рішень. Завдяки цьому, перед статистикою поставлені важливі завдання щодо подальшого вдосконалення системи статистичних показників, прийомів і методів збирання, оброблення та аналізу масових даних, забезпечення усіх рівнів управління вичерпною, вірогідною і точною інформацією. Вивчення навчальної дисципліни «Статистика» належить до циклу професійної підготовки обов’язкових освітніх компонентів освітнього ступеня «бакалавр» та спрямована на формування у здобувачів базових компетентностей щодо змоги об’єктивно оцінювати явища та процеси, встановлювати залежність результативного показника від комплексу факторів, виявляти тенденції зміни досліджуваних явищ і прогнозувати їх розвиток тощо. Метою навчальної дисципліни є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо організації статистичних спостережень, використання методів статистичного аналізу та прогнозування соціально економічних явищ та процесів. Завдання навчальної дисципліни полягають у вивченні сутності статистики як інструменту аналітичної обробки інформації, в опануванні статистичними методами спостереження, групування, аналізу рядів розподілу та рядів динаміки, оцінювання тенденцій розвитку та коливань, вивчення взаємозв'язків між факторами, побудови індексних моделей тощо. Об'єктом навчальної дисципліни є найрізноманітніші явища і процеси суспільного життя. Предметом навчальної дисципліни є розміри та кількісні співвідношення масових суспільних явищ у нерозривному зв’язку з їх якісною стороною, кількісний вираз закономірностей суспільного розвитку в конкретних умовах місця і часу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до написання дипломної роботи
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2024) Раєвнєва, Олена Валентинівна; Аксьонова, Ірина Вікторівна; Койнаш, Марина Іванівна; Мілевська, Тетяна Сергіївна
    Подано методичні рекомендації щодо порядку написання магістерської дипломної роботи, інформацію щодо завдань і формування її тематики. Наведено вимоги до структури, змісту, правил оформлення та захисту дипломної роботи. Рекомендовано для здобувачів вищої освіти спеціальності 051 «Економіка» освітньої програми «Бізнес-статистика і аналітика» другого (магістерського) рівня.
  • Ескіз
    Документ
    Вступ до фаху
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2023) Раєвнєва, Олена Валентинівна; Аксьонова, Ірина Вікторівна; Мілевська, Тетяна Сергіївна
    Подано методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт, метою яких є формування початкових компетентностей бізнес-аналітика, засвоєння первинних теоретичних знань та практичних навичок роботи зі статистичною інформацією, її пошуком, аналізом та візуалізацією. Рекомендовано для студентів спеціальності 051 «Економіка» освітньої програми «Бізнес-статистика і аналітика» першого (бакалаврського) рівня.
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентна розвідка як основа інформаційно-аналітичного забезпечення безпеки організацій
    (Львівський національний університет ім. І. Франка, 2024) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Мілевська, Тетяна Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Rationale for improving authentication protocols in the conditions of postquantum cryptography
    (Національний авіаційний університет, 2024) Havrylova, Alla; Aksonova, Iryna; Khokhlachova, Yuliia; Milevska, Tetiana; Dunaiev, Sergii
    The paper studies the relevance of the issues of encrypting confidential data for their transmission over unsecured channels of information and communication networks. An analysis of encrypted information exchange on the Internet based on the Google service was carried out in terms of the volume of encrypted web traffic. It is concluded that the difference in traffic volumes between countries is due to the popularity of the types of devices used, the geographic access infrastructure, as well as the availability of software that provides modern types of encryptions. The role of the HTTPS protocol in ensuring the security of working with resources on the Internet is substantiated. The NIST security requirements for modern information and communication systems in the post-quantum period are analyzed. It is determined that within a short period of time the power of computing devices increases exponentially, which entails an increase in the implementation of both already known and new attacks on cryptographic algorithms that ensure the strength of security services in networks. Based on the results of this study, the results of a comparative analysis of the complexity of classical and quantum algorithms were demonstrated. The classification of special attacks was considered according to the signs of influence on computing processes, according to access to systems and means, as well as according to the specifics of the attacks themselves. Solutions submitted for participation in the NIST competition for the definition of security standards through electronic digital signature mechanisms, encryption algorithms and key encapsulation are analyzed. The results of the analysis are presented in the form of a scheme of security and stability of the proposed protocols and algorithms. It is recommended to use TLS protocols to ensure the integrity and authenticity of users when establishing communication sessions with websites. A scheme of the process of authenticated encryption and authentication of an encrypted message transmitted over a TLS connection has been developed. A process scheme has been developed for authentication encryption and decryption of information when establishing a communication session in TLS protocols. A comparative analysis of the characteristics of the TLS 1.3 and TLS 1.2 protocols was carried out.