Кафедра "Кібербезпека"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/63626

Офіційний сайт кафедри https://cybersecurity.kpi.kharkov.ua

Кафедра "Кібербезпека" створена 11 січня 2022 року.

Кафедра активно співпрацює у галузі освіти та наукових досліджень із провідними ІТ-компаніями (Distributed Lab, Сайфер, Microcrypt Technologies). Викладачі кафедри та студенти, що навчаються за напрямом кафедри, активно використовують ресурси хмарних обчислень та застосовують технології сучасних мереж і засоби кібербезпеки разом із провідними фахівцями.

Кафедра проводить міжнародну науково-практичну конференцію “Інформаційна безпека та інформаційні технології” в рамках міжнародного науково-практичний форуму "Цифрова реальність", є співорганізатором міжнародного конгресу ”Human-Computer Interaction, Optimization and Robotic Applications” (IEEE, Анкара, Турція).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі "Кібербезпека" працюють 11 викладачів, з них 3 мають науковий ступінь доктора технічних наук, 5 – науковий ступінь кандидата технічних наук; 3 – звання професора, 8 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз даних та багатовимірна статистика
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2024) Аксьонова, Ірина Вікторівна
    Соціально-економічні процеси характеризуються великою кількістю показників і являють собою багаторівневу систему зі складними взаємозв'язками між елементами. Для здійснення досліджень великих масивів інформації доцільно використовувати багатовимірні статистичні методи, що дозволяють аналізувати структуру взаємозв'язків між різноманітними показниками. Моделюючи й аналізуючи взаємозв'язки між параметрами економічних систем, багатовимірні статистичні методи дозволяють оцінити стан і перспективи розвитку складних соціально-економічних процесів, вибрати обґрунтовані тактичні і стратегічні управлінські рішення, оцінити надійність і точність висновків, зроблених на підставі обмежених статистичних даних. Навчальна дисципліна «Аналіз даних та багатовимірна статистика» досліджує різноманітні сучасні методи статистичного аналізу, що найчастіше використовуються в дослідницькій практиці, й формує практичні навички застосування цих методів на підставі пакетів прикладних програм. Метою викладання навчальної дисципліни «Аналіз даних та багатовимірна статистика» є набуття теоретичних знань і практичних навичок роботи зі статистичною інформацією як основою наукових досліджень. Завдання навчальної дисципліни полягають у вивченні сутності інструментів аналізу даних та багатовимірної статистики як основи роботи з наукою інформацією, в опануванні статистичними методами аналізу часових рядів, узагальнення та групування даних, структурного, кластерного, дискримінантного та факторного аналізів. Об’єктом навчальної дисципліни є соціально-економічні явища та процеси, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях. Предметом вивчення навчальної дисципліни є методи попередньої обробки даних, статистичні та економіко-математичні методи групування, узагальнення та аналізу інформації наукового дослідження.
  • Ескіз
    Документ
    Статистика
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2023) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Мілевська, Тетяна Сергіївна
    У системі економічних наук статистика вважається однією із фундаментальних, що формують компетентності сучасного фахівця за будь-якою галуззю знань. Статистичні методи і показники використовуються для складання планів і прогнозів, оцінювання результатів діяльності бізнес-структур, аналізу динамічного й пропорційного розвитку країни, оцінювання соціально-економічних процесів, що відбуваються у регіонах. Зростаючий інтерес до статистики в сучасних умовах викликаний розвитком економіки, інтеграційними процесами. Саме статистичні дані відображають хід процесів, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях і слугують, водночас, інформаційною базою для прийняття управлінських рішень. Завдяки цьому, перед статистикою поставлені важливі завдання щодо подальшого вдосконалення системи статистичних показників, прийомів і методів збирання, оброблення та аналізу масових даних, забезпечення усіх рівнів управління вичерпною, вірогідною і точною інформацією. Вивчення навчальної дисципліни «Статистика» належить до циклу професійної підготовки обов’язкових освітніх компонентів освітнього ступеня «бакалавр» та спрямована на формування у здобувачів базових компетентностей щодо змоги об’єктивно оцінювати явища та процеси, встановлювати залежність результативного показника від комплексу факторів, виявляти тенденції зміни досліджуваних явищ і прогнозувати їх розвиток тощо. Метою навчальної дисципліни є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо організації статистичних спостережень, використання методів статистичного аналізу та прогнозування соціально економічних явищ та процесів. Завдання навчальної дисципліни полягають у вивченні сутності статистики як інструменту аналітичної обробки інформації, в опануванні статистичними методами спостереження, групування, аналізу рядів розподілу та рядів динаміки, оцінювання тенденцій розвитку та коливань, вивчення взаємозв'язків між факторами, побудови індексних моделей тощо. Об'єктом навчальної дисципліни є найрізноманітніші явища і процеси суспільного життя. Предметом навчальної дисципліни є розміри та кількісні співвідношення масових суспільних явищ у нерозривному зв’язку з їх якісною стороною, кількісний вираз закономірностей суспільного розвитку в конкретних умовах місця і часу.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг діяльності бізнес-структур та організацій
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2022) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Койнаш, Марина Іванівна
    У сучасних умовах господарювання дослідження фінансово-господарського стану підприємств та організацій та прийняття на їх основі обґрунтованих рішень щодо розвитку потребують нових підходів до методів оцінювання й управління. Вивчення дисципліни «Моніторинг діяльності бізнес-структур та організацій» є важливою складовою сучасної економічної освіти, що пов’язано зі змінами в методах управління підприємствами та методичних підходах щодо оцінювання їх діяльності. Необхідність даної дисципліни полягає в тому, щоб підготувати фахівців, які володіють методикою розроблення збалансованих показників і здатні побудувати ефективну стратегію підприємства на їх основі. Знання з дисципліни «Моніторинг діяльності бізнес-структур та організацій» необхідні майбутнім фахівцям, щоб об’єктивно оцінювати кількісну та якісну сторони соціально-економічних явищ та процесів, що відбуваються у внутрішньому та зовнішньому середовищі підприємства, розробляти систему показників їх розвитку, застосовувати методи комплексного оцінювання діяльності, виробляти стратегію розвитку. Об’єктом навчальної дисципліни є підприємства та організації. Предметом навчальної дисципліни є закономірності розвитку підприємства чи організації у внутрішньому та зовнішньому середовищі, що виявляються на основі збалансованої системи показників. Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування професійних компетентностей щодо розробки стратегії розвитку підприємства на підставі проектування та використання збалансованої системи показників і відповідної системи моніторингу.
  • Ескіз
    Документ
    Вступ до фаху
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2021) Раєвнєва, Олена Валентинівна; Аксьонова, Ірина Вікторівна
    В сучасному світі інформація є специфічним товаром і унікальним нематеріальним активом, який визначає конкурентоспроможність будь-якого бізнесу. Наявність або відсутність інформації буває вирішальним при прийнятті економічних рішень. У той же час, отримання інформації є тільки першим кроком, за яким слідкують її аналіз і витяг необхідних даних. Саме тому сьогодні аналіз перетворився в креативний вид управлінської діяльності. Його функції поширюються на всі сфери і бізнес-процеси. Сучасна економіка та бізнес вимагають від ринку освітніх послуг підготовки універсальних креативних фахівців, які здатні займатися інформаційно-аналітичною підтримкою і обґрунтуванням прийняття управлінських рішень. Для підготовки таких фахівців необхідно формувати у студентів аналітичне мислення на підставі засвоєння різноманітних дисциплін. Навчальна дисципліна «Вступ до фаху» є першою навчальною дисципліною, що формує початкові компетентності професії сьогодення та майбутнього – бізнес-аналітика, який здатен відбирати, консолідувати інформацію, виконувати всебічний економічний аналіз проблеми, обґрунтовувати тактичні і стратегічні дії бізнес-структури. Об’єктом навчальної дисципліни є діяльність бізнес-структур та галузь управління бізнесом. Предметом навчальної дисципліни є сукупність відносин, що виникають в сфері діяльності бізнес-аналітика. Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з особливостями майбутньої професії, її змістом та завданнями, визначення ролі бізнес-аналітика в інформаційній економіці, ознайомлення з особливостями організації підготовки бізнес-аналітиків та формування у студентів початкових знань і навичок виявлення проблем бізнесу та управління бізнес-процесами.
  • Ескіз
    Документ
    Статистика ринків
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2021) Аксьонова, Ірина Вікторівна
    Суттєві зміни в суспільному та економічному житті України, що відбуваються у зв’язку з процесами інтеграції на європейському та світовому ринках, обумовили потребу істотного реформування регіональної статистики. Дослідження соціально-економічного розвитку регіонів донедавна проводились переважно з метою забезпечення інформацією загальнодержавних органів управління для обґрунтування та прийняття ними директивних рішень. У сучасних умовах розширюється коло споживачів результатів даних досліджень. Вони використовуються суб’єктами підприємництва, населенням, органами державної статистики, науковими установами. У зв’язку з цим необхідно трансформувати методологію регіональної статистики, ставити нові вимоги до організації статистичних спостережень та аналізу регіонального розвитку. У сучасних умовах господарювання регіональні дослідження соціально-економічного розвитку необхідні для забезпечення інформацією державних органів управління, підприємств і організацій різних форм власності. Вивчення статистичних методів оцінювання регіонального розвитку є важливою складовою сучасної економічної освіти, що пов’язано з інтеграційними процесами, зростанням взаємозалежності та взаємного впливу регіонів у соціально-економічних процесах, гармонізацією та узгодженням національних та міжнародних стандартів та їх впровадженням у статистичну практику. Вивчення дисципліни «Статистичні методи оцінки регіонального розвитку» необхідно майбутнім фахівцям, щоб об’єктивно оцінювати кількісну та якісну сторони соціально-економічних явищ та процесів, що відбуваються в регіонах, проводити моніторинг регіонального розвитку, розробляти систему показників розвитку регіонів, застосовувати прикладні статистичні та економіко-математичні методи для комплексного оцінювання соціального, економічного та екологічного становища регіонів, проводити міжрегіональні порівняння.
  • Ескіз
    Документ
    Статистика ринків
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2019) Сєрова, Ірина Анатоліївна; Аксьонова, Ірина Вікторівна
    Ринок в сучасному визначенні представляє собою систему економічних відносин поміж його об’єктами й суб’єктами, взаємодія яких реалізується в моделі кругообігу ресурсів, продуктів й доходів й має результат - угоду. Базові інструменти ринку, - ціна та конкуренція, спрямовані на досягнення пропорцій поміж попитом та пропозицією. Наявність стихійності ринкових процесів, неоднозначність вибору ринкової стратегії суб’єктами господарювання задля обґрунтування конкурентних переваг, а також, ступінь регулювання розвитку ринку з боку держави, потребують знання специфічних методів аналізу ринкового середовища у відповідності до мети дослідження. Інформаційно-аналітичне забезпеченні дослідження ринку належить статистиці. Статистика як інструмент обґрунтування управлінських рішень формує можливість не тільки комплексного аналізу певної ринкової ситуації та механізму розвитку ринкового середовища загалом, а й поєднує канони розвитку економіки з практикою аналітичної оцінки реального стану, динаміки та збалансованості ринку. Відповідно до реалізації сучасної концепції розвитку ринку – транзакційних витрат, статистика ринків визначає специфічний набір індикаторів що за умов причинно-наслідкових зв’язків дають змогу не тільки виявити інформаційну базу, розробити схему аналітичної оцінки певного ринку та системи ринків, а й здійснити контроль параметрів його розвитку з метою формування коректних й відповідних певній ситуації висновків. Вивчення навчальної дисципліни «Статистика ринків» належить до циклу вибіркових дисциплін освітнього ступеня «бакалавр» для студентів спеціалізації «Бізнес-статистика і аналітика» та спрямоване на формування у студентів професійних компетентностей щодо змоги: об’єктивно оцінювати явища та процеси, встановлювати залежність результативного показника від комплексу факторів, виявляти тенденції зміни явищ, які досліджуються; моделювати загальні схеми аналітичної оцінки соціально-економічних явищ задля прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Таким чином, «Статистика ринків» відноситься до навчальних дисциплін, що формує інструментарій аналітичної оцінки ринкового середовища на основі дії відповідних законів його розвитку. Об'єктом навчальної дисципліни є ринкове середовище. Предметом вивчення дисципліни є закономірності формування ринків та тенденції їх розвитку за умов кількісно - якісної оцінки визначення у відповідності до мети дослідження. Метою навчальної дисципліни є формування теоретичних знань та практичних навичок щодо специфіки аналітичної оцінки системи ринків через взаємодію різних видів ринків. Виходячи з того, що використання статистичних методів дослідження дає змогу поєднати інформаційні блоки різних рівнів ієрархії господарської діяльності, виокремлення системи оцінюючих характеристик розвитку певного ринку дає змогу досягти не тільки аналітичних узагальнень щодо розвитку останнього, але й обґрунтувати їх змістовну економічну сутність й доцільність.
  • Ескіз
    Документ
    Економіка
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2019) Раєвнєва, Олена Валентинівна; Аксьонова, Ірина Вікторівна; Шликова, Вікторія Олександрівна
    Для підготовки фахівців в сфері економіки та її правового регулювання навчальна дисципліна «Економіка» є однією із фундаментальних, що формують спеціальність економіста-правовика. Викладання навчальної дисципліни «Економіка» спрямовано на формування у студентів сучасних фундаментальних знань про основні концепції, категорії та поняття ринкової економіки, закономірності поведінки різних економічних суб'єктів на макро- та мікрорівнях і про те, як дані суб'єкти здійснюють вибір в умовах обмеженості ресурсів. Зростання інтересу до економіки в сучасних умовах обумовленерозвитком інформаційної економіки, коли саме економіко-статистичні дані відображають хід процесів, що відбуваються на макро-, мезо- та мікрорівнях і слугують, водночас, інформаційною базою для прийняття управлінських рішень. Вивчення навчальної дисципліни «Економіка» належить до циклу базових дисциплін освітнього ступеня «бакалавр» для студентів спеціальності 081 «Право» освітньо-професійної програми «Правове регулювання економіки» та спрямоване на формування базових компетентностей щодо змоги об’єктивно оцінювати закономірності формування економічних явищ та процесів на макро- та мікрорівніта вмінь приймати зважені управлінські рішення, виходячи з об’єктивної інформації щодо функціонування та розвитку макро- та мікроекономічних систем. Об'єктом навчальної дисципліни є макро та мікроекономічне середовище функціонування суб’єктів господарювання. Предметом навчальної дисципліни є закономірності формування макроекономічних явищ і процесів та їх взаємозв’язок з економічною природою підприємництва. Мета навчальної дисципліни:формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо визначеннявзаємозв’язківта закономірностей розвитку макроекономічних явищ і процесів та зовнішнього і внутрішнього середовища суб’єктів економічної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Процеси трудової міграції в Україні: аналіз та моделювання тенденцій
    (ГО "Європейська наукова платформа", 2020) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Дериховська, Вікторія Ігорівна
    Досліджено сучасний стан міграції в Україні та встановлено, що останньою міграційною тенденцію серед українського суспільства є освітня та трудова міграція. Визначено їх суттєвий вплив на соціально-економічне становище країни та перспективи її розвитку. Використовуючи статистичний інструментарій та систему взаємопов’язаних показників, проаналізовано кількісну та якісну сторони вітчизняних міграційних процесів, оцінено масштаби, інтенсивність прояву трудової міграції, диференціацію її рівня та результативність у кожному регіоні країни. Для більш глибокого аналізу регіональної диференціації проведено кластерний аналіз, що дозволив згрупувати області України за основними показниками, що характеризують стан міграційної ситуації на певній території. За допомогою методів статистичного моделювання та прогнозування побудовано прогноз зміни чисельності міграційного руху населення України на 2020 – 2021 роки. Проведений всебічний аналіз виступає підґрунтям для розробки заходів ефективної міграційної політики як на мезо-, так і на макрорівнях.
  • Ескіз
    Документ
    Курсова робота зі спеціалізації "Бізнес-статистика і аналітика"
    (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2021) Раєвнєва, Олена Валентинівна; Аксьонова, Ірина Вікторівна; Сєрова, Ірина Анатоліївна
    Подано методичні рекомендації до написання та оформлення курсової ро-боти зі спеціалізації, метою яких є надання рекомендацій щодо змістового наповнення розділів курсової роботи та правильного їх оформлення. Рекомендовано для студентів спеціальності "Економіка" першого (бакалаврського) рівня.
  • Ескіз
    Документ
    Статистичний моніторинг для розробки ключових показників ефективності підприємств та організацій
    (Одеській національний економічний університет, 2023) Аксьонова, Ірина Вікторівна; Ричкова, Лариса Володимирівна