Вісник № 02. Економічні науки
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57714
Переглянути
Документ Якість витрат на виробництво продукції рослинництва та її вплив на побудову обліку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Грищук, Ганна ВалеріївнаВ Україні за останні роки спостерігається тенденція до розширення ринку органічної продукції рослинництва, що є одним із головних напрямів становлення вітчизняної економіки. Органічне рослинництво являє собою систему управління виробництвом, основна мета якої вирощування екологічної та безпечної продукції без шкоди для навколишнього природного середовища. Специфіка галузі впливає на управління якістю у частині виробництва. У зв’язку з цим встановлено, що найсуттєвіші статті витрат потребують деталізації для здійснення контролю за об’єтивністю формування собівартості та встановлення обґрунтованої ціни на органічну продукцію рослинництва. У статті охарактеризовано тенденції розвитку органічного виробництва продукції рослинництва, здійснено аналіз стану органічного ринку в Україні порівняно з провідними країнами світу. Досліджено підходи до трактування економічної сутності витрат на якість і запропоновано їх розглядати як сукупність попереджувальних заходів на забезпечення і поліпшення технічних характеристик продукції з метою зростання обсягу продажів на ринку. Запропоновано деталізувати якісні витрати на виробництво (насіння, добрива, паливо, оплата праці, брак у виробництві) на субрахунках другого і третього порядків бухгалтерського обліку. Крім того, вважаємо доцільним виокремити не тільки витрати на виробництво, а й на якість органічної продукції рослинництва у частині здійснення контрольних заходів; підтвердження та поліпшення; реалізації продукції; проведення досліджень та розробок. Визначено, що зазначені впровадження сприятимуть не тільки задоволенню інформаційних потреб користувачів, дотриманню технологічного процесу виробництва, а й оптимізації витрат для встановлення обґрунтованої ціни з метою підвищення споживання продукції на внутрішньому і зовнішньому ринках.