2023 № 2 Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/67290
Переглянути
Документ Особливості розвитку національної самосвідомості у студентів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Леонов, Роман СергійовичСтаття присвячена проблемі розвитку національної самосвідомості в часи масштабних культурно-історичних трансформацій. Досліджено поняття національної самосвідомості, уявлення про нього в роботах західних та українських вчених. В статті визначено, що основними компонентами національної самосвідомості є турботливе і відповідальне ставлення до оточення, доброта, щирість, справедливість, працьовитість, патріотизм, інтерес до історії рідного краю, інтерес до традицій народу, його культури, самовдосконалення, любов до рідної мови, взаємодопомога. Авторами подано анкету, спрямовану на визначення значущості різних компонентів національної самосвідомості у молодих людей, що здобувають вищу освіту в різних регіонах України. Представлено результати дослідження, яке вказує на те, що в структурі національної самосвідомості молоді люди найвище оцінюють любов до рідної мови, інтерес до історії рідного краю та традицій народу, патріотизм, справедливість, взаємодопомогу, турботливе та відповідальне ставлення до оточення. Було встановлено, що вони недооцінюють ті компоненти, які пов’язані з особистісними якостями, зокрема: самовдосконалення, працьовитість, щирість, доброта.Документ Стан сформованості психологічних компонентів комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Заіченко, ВладиславВ статті розкривається тема комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Визначено компоненти комунікативної компетентності майбутнього фахівця зовнішньоекономічної діяльності, до яких віднесено: комунікативні навички, здатність долати комунікативні бар'єри, здатність до рефлексії та самовдосконалення задля подолання міжкультурних перешкод. Уточнено психодіагностичні інструменти визначення рівню розвитку компонентів комунікативної компетентності фахівця зовнішньоекономічної діяльності: КОС-2 (комунікативні та організаційні схильності), методика "Емоційні бар’єри" в міжособистісному спілкуванні, методика діагностики рівня рефлективності, тест "Смисложиттєвих орієнтацій". Внаслідок емпіричного дослідження визначено, що на високому рівні комунікативна компетентність майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності розвинена лише у 8% респондентів, переважна кількість респондентів продемонструвала середній рівень розвитку (64%), низький рівень – у 28% респондентів.