Вісник № 43

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 29
  • Документ
    Методика визначення раціонального швидкісного режиму руху приміського електропоїзду з синхронними тяговими двигунами
    (НТУ "ХПІ", 2015) Любарський, Борис Григорович
    На поточний момент при розробці та експлуатації нових типів електропоїздів виникає питання щодо визначення їх раціональних швидкісних режимів руху. В роботі розглядається методика, що дозволяє визначити раціональну максимальну швидкість руху електропоїзду з синхронними тяговими двигунами зі збудженням від постійних магнітів на підставі комплексного критерію ефективності. Для розглянутого в роботі приміського електропоїзду з тяговим електроприводом на основі синхронного тягового двигуна зі збудженням від постійних магнітів збільшення максимальної швидкості руху з 50 до 140 км/ч приводить до зростання витрати енергії, що обумовлене зростанням опору руху рухомого складу. Згідно відносного показника ефективності кращим рішенням є застосування електропоїзда з максимальною швидкістю руху.
  • Документ
    Аппроксимация поверхности отклика для использования в процессе параметрического синтеза машиностроительных конструкций
    (НТУ "ХПИ", 2015) Чубань, Марина Александровна
    При оптимизации машиностроительных конструкций возникает задача нахождения функции отклика, устанавливающей связь между диагностическими показателями (напряжения и перемещения, деформация, масса и т. д.) и конструктивными характеристиками, которая обычно решается методом аппроксимации. Рассмотрен метод кусочно-полиномиальной аппроксимации с использованием базисных функций Эрмита. Оценена погрешность метода. Описан и продемонстрирован использующий данный метод подход к построению моделей поверхности отклика в оптимизационных исследованиях объектов машиностроения.
  • Документ
    Аналіз напрямків підвищення рівня екологічності ДВЗ шляхом застосування внутрішньоциліндрового каталізу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Хижняк, Володимир Олександрович; Парсаданов, Ігор Володимирович
    Розглянуті основні напрямки підвищення рівня екологічності сучасних двигунів внутрішнього згоряння, найбільш оптимальним та пріоритетним з яких є внутрішньоциліндровий каталіз. Проаналізовані результати досліджень впливу нанесених каталітичних покриттів в камері згоряння на ефективність підвищення рівнів екологічності ДВЗ. Особлива увага приділяється пошуку оптимального хімічного складу для матеріалу каталітичного покриття, що за своїми властивостями схожі на групу благородних металів.
  • Документ
    Обоснование выбора тягового электродвигателя для двухпоточного электромеханического механизма поворота гусеничной машины
    (НТУ "ХПИ", 2015) Зыонг, Ши Хиеп; Волонцевич, Дмитрий Олегович
    Предлагается анализ основных типов электроприводов с точки зрения целесообразности их использования в двухпоточном электромеханическом механизме поворота гусеничной машины. Сделан вывод о том, что для указанного электропривода, работающего в жестко нестационарных, повторно-кратковременных режимах, с диапазоном скоростей от отрицательных до превышающих значение синхронной скорости, испытывающего значительные кратковременные перегрузки в сочетании с ударными перегрузками по ускорениям, связанные с движением машины по пересеченной местности, наиболее целесообразно использовать трехфазный асинхронный электродвигатель с преобразователем частоты источника питания.
  • Документ
    Перспективи поліпшення теплового стану деталей клапанного вузла дизеля з використанням локального охолодження
    (НТУ "ХПІ", 2015) Триньов, Олександр Володимирович; Панчошний, Віктор Григорович
    В роботі наведені результати розрахункового дослідження теплонапруженого стану випускного клапана автотракторного дизеля в умовах локального багатоконтурного охолодження деталей клапанного вузла. Проведена розрахункова оцінка ефективності застосування окремих варіантів — контурів охолодження з урахуванням зниження температури клапана і оцінки енергетичних витрат по двигуну. Математична модель передбачає використання методу скінченних елементів (МСЕ).
  • Документ
    Анализ затрат мощности электростартера при пусках двигателя 3ТД-3А
    (НТУ "ХПИ", 2015) Токарь, С. Е.; Дудко, В. В.; Кузьминский, В. А.; Каторгин, А. Н.; Сергиенко, А. А.
    Определено распределение механической мощности электростартера при пуске между двигателем, входным редуктором с АКП и редуктором приводов с подключенными к нему штатными агрегатами.
  • Документ
    Влияние податливости шероховатого слоя на распределение контактных давлений в сопряжении сложнопрофильных тел
    (НТУ "ХПИ", 2015) Ткачук, Николай Николаевич; Скрипченко, Наталья Борисовна; Ткачук, Николай Анатольевич; Неделько, Катерина Дмитриевна
    Статья содержит результаты численного исследования контактных давлений между сложнопрофильными телами, которые задаются поверхностями сложной формы, не имеющих в общем случае простого аналитического описания. Учитывается влияние податливости винклерова слоя, который моделирует шероховатость контактирующей поверхности. Определено влияние податливости этого слоя и распределения зазора между телами на распределение контактных давлений. Для определения контактных давлений используется метод граничных интегральных уравнений. Для дискретизации применяются соотношения метода граничных элементов. В ходе численного эксперимента исследовано влияние распределения зазора между контактирующими телами на распределение контактного давления. При этом также варьируется податливость упругого слоя, имитирующего жесткостные свойства шероховатости поверхностей контактирующих тел. Получены характерные распределения контактных давлений, а также зависимость максимальных контактных давлений от варьируемых параметров.
  • Документ
    Проблема забезпечення тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин: підходи, моделі та методи
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Литвиненко, Олександр Віталійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Цебрюк, Іван Вікторович
    Отримала рішення актуальна науково-практична проблема розробки теоретичних основ проектно-технологічного забезпечення тактико-технічних характеристик легкоброньованих машин (ЛБМ) шляхом обґрунтування технічних рішень бронекорпусів за критеріями захищеності, міцності, жорсткості, віброзбудливості від дії комплексу уражаючих чинників, що має велике значення для бронетанкобудування України. На основі розвитку методу узагалненого параметричного моделювання та поширення його на проектно-технологічні рішення розроблений новий підхід до забезпечення заданих тактико-технічних характеристик ЛБМ. Він полягає в їх забезпеченні як результату взаємодії та взаємовпливу конструктивних рішень, технологічних режимів і умов виробництва. При цьому вперше множина технологічних чинників залучена як така, що певною мірою визначає рівень ТТХ, і як варійована, шукана.
  • Документ
    Розвиток методів зміцнення найбільш навантажених деталей - шлях до підвищення технічних і тактико-технічних характеристик машин
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Бєлов, М. Л.; Шейко, О. І.; Демиденко, В. І.; Д'яченко, С. С.; Посвятенко, Едуард Карпович; Гончаров, Віктор Григорович
    У роботі на основі теоретико-множинного підходу запропоновані нові концепція і методи підвищення ресурсу серії двигунів і спеціальної техніки шляхом створення нових технологій зміцнення поверхонь їхніх деталей, а також у вирішенні низки фундаментальних і прикладних завдань. Розроблена концепція узагальненого параметричного моделювання складних механічних систем при нечітких критеріях, аналізу процесів та синтезу нових технологій зміцнення для збільшення ресурсу серії двигунів і агрегатів спеціальної техніки. Науково обґрунтовані матеріали, режими та параметри процесів зміцнення для розроблених методів дискретного зміцнення, корундування та іонного бомбардування зі створенням мікронаноструктур та проектно-технологічні рішення при створенні та ремонті двигунів і агрегатів спеціальної техніки.
  • Документ
    Математичні моделі ударно-контактної взаємодії елементів механічних систем
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Скріпченко, Наталія Борисівна
    Робота присвячена розробці, вдосконаленню та реалізації методів розв’язання зв’язаної задачі аналізу напружено-деформованого стану з урахуванням контактної взаємодії та геометричного синтезу складнопрофільних елементів машинобудівних конструкцій з кінематично генерованими поверхнями та динаміки віброударних систем на основі їхнього параметричного опису та інтеграції розрахун кових моделей різного рівня. Розроблено принципово нові підходи до розв'язання зв'язаних задач геометричного синтезу та аналізу напружено-деформованого стану складнопрофільних тіл, а також параметричного синтезу та аналізу динаміки віброударних систем. Запропоновано метод визначення кінематично генерованих поверхонь та створення скінченноелементних моделей. Розроблено новий напіваналітичний варіант методу граничних елементів, що відрізняється точним, а не приблизним, обчисленням коефіцієнтів визначальних рівнянь.
  • Документ
    Кафедрa ТММ и САПР: к 50-летию факультета транспортного машиностроения
    (НТУ "ХПИ", 2015) Ткачук, Николай Анатольевич
    Статья посвящена вопросам истории кафедры "Теория и системы автоматизированного проектирования механизмов и машин" Национального технического университета "Харьковский политехнический институт". Описаны вехи развития кафедры. Проиллюстрирован ряд научно-исследовательских работ, которые выполняла кафедра. Описаны научные коллективы и направления их деятельности. Приведены некоторые результаты исследований сложных механических и биомеханических систем. Сформированы перспективные направления развития учебного процесса и научных исследований на кафедре.
  • Документ
    Формирование необходимых профессиональных и общекультурных компетенций при проведении групповых занятий в форме деловой игры
    (НТУ "ХПИ", 2015) Сериков, Владимир Иванович; Устиненко, Александр Витальевич; Бондаренко, Алексей Викторович; Протасов, Роман Васильевич
    На кафедре ТММ и САПР НТУ "ХПИ" проводится цикл взаимодополняемых занятий и проектов в форме деловой игры. Такой подход позволяет последовательно развивать и закреплять сформированные компетенции у обучаемых. В статье рассмотрены варианты проведенных авторами занятий в форме деловой игры. Подробно описаны правила и методика проведения указанных занятий. Проанализировано влияние проводимых занятий на активизацию учебного процесса и познавательной деятельности обучаемых и формирования профессиональных компетенций в будущем.
  • Документ
    Особенности использования современных технологий проектирования при создании каркаса кабин
    (НТУ "ХПИ", 2015) Сергиенко, Николай Егорович; Ткачук, Николай Анатольевич; Сергиенко, Антон Николаевич; Васильев, Антон Юрьевич; Грабовский, Андрей Владимирович; Майданюк, Владимир Григорьевич; Чубань, Марина Александровна
    Требование современности – сокращение сроков и стоимости внедрения новых конструкций. В статье предложен общий подход к рациональному проектированию каркаса кабины трактора. В качестве основы исследований привлекаются результаты расчета напряженно-деформированного состояния при помощи метода конечных элементов. На примере тестовых задач проиллюстрировано влияние вариантов расчетных схем, схем нагружения, моделей поведения материала на результаты расчетов. Намечены направления дальнейших исследований.
  • Документ
    Обзор исследований влияния водотопливных эмульсий на показатели дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2015) Савченко, Анатолий Викторович; Мешков, Денис Викторович
    Выполнен аналитический обзор экспериментальных исследований по влиянию применения водотопливных эмульсий на экологические, энергетические, экономические и другие показатели дизеля: крутящий момент, мощность, уровень выбросов оксидов азота, удельный эффективный расход топлива. Рассмотрены механизмы воздействия водотопливных эмульсий на рабочий процесс дизеля. Отдельно рассмотрено влияние содержания воды в водотопливной эмульсии и угла опережения впрыскивания топлива на показатели дизеля.
  • Документ
    Анализ контактного взаимодействия в зубчатых и цепных передачах с эволютным профилем методом конечных элементов
    (НТУ "ХПИ", 2015) Протасов, Роман Васильевич; Устиненко, Александр Витальевич; Андриенко, Сергей Владимирович; Бондаренко, Алексей Викторович; Иванов, Евгений Мартынович; Кашуба, Светлана Антоновна
    Эволютное зацепление – это семейство профилей с выпукло-вогнутым контактом для зубчатых и цепных передач. В статье рассмотрена методика анализа НДС с учетом контактного взаимодействия в эволютном зацеплении методом конечных элементов. Она заключается в создании параметрической 3D-модели зубчатой или цепной передачи, построении упрощенной расчетной модели и создании конечно-элементной сетки. Выполнены тестовые расчеты, получены распределения контактных напряжений и проведен анализ НДС для зубчатой пары и пары зуб–втулка.
  • Документ
    Способ управления объёмной подачей ТНВД аккумуляторной топливной системы дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2015) Пожидаев, Иван Геннадиевич; Прохоренко, Андрей Алексеевич
    В работе представлен способ управления объёмной подачей топливного насоса высокого давления аккумуляторной топливной системы дизеля основанный на изменении активного геометрического хода плунжера. Представлены расходные характеристики топливного насоса, продуктивность которого регулируется указанным способом.
  • Документ
    Демпфірування коливань кузовів транспортних засобів, які обладнано пневматичними ресорами
    (НТУ "ХПІ", 2015) Маслієв, А. О.; Макаренко, Ю. В.; Маслієв, Вячеслав Георгійович
    Досліджено можливість поліпшення демпфірування коливань пневматичного ресорного підвішування. Виявлено вплив окремих параметрів системи пневматичного ресорного підвішування та газо-термодинамічних явищ, що мають місце при коливаннях, на демпфірування коливань і амплітуди коливань при різних режимах витікання повітря через дросель, який встановлено перед додатковим резервуаром. Отримано коефіцієнти демпфірування при різних режимах витікання повітря через дросель. Доведено, що на демпфіруючи якості пневморесори впливає власна частота коливань і щільності повітря на демпфірування. Удосконалена математична модель, яка описує коливання надресорних частин транспортних засобів на пневматичних ресорах, дозволила обчислити коефіцієнт демпфірування коливань для транспортного засобу, що розглядався. Доведено, що пневматичне ресорне підвішування дозволяє відмовитися від гідравлічних або інших гасників коливань шляхом належного обрання його параметрів.
  • Документ
    К 85-летию кафедры двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2015) Марченко, Андрей Петрович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Пылев, Владимир Александрович
    Посвящается генеральным конструкторам, руководителям и организаторам производства, выдающимся ученым, выпускникам кафедры ДВС НТУ "ХПИ", обеспечившим созданиее и развитие отечественного двигателестроения.
  • Документ
    Визначення параметрів відбивальної системи променевого опалення для запобігання перегріву поверхні теплоприймача
    (НТУ "ХПІ", 2015) Максимова, Марія Олександрівна; Гречка, Ірина Павлівна
    Розглянуто рішення прямої задачі променевої теплопередачі для досягнення рівномірного нагріву поверхні шляхом моделювання перебігу відбитих теплових променів. Наведено результати роботи програми моделювання відбитих променів та їх аналіз. Встановлено параметри відбивальної системи у залежності від відомої форми відбивача. Також розглянуто перспективи подальших досліджень, які пов’язані з проектуванням систем променевого опалення за заданими вимогами.
  • Документ
    Дистанционное и смешанное обучение на кафедре теории и систем автоматизированного проектирования механизмов и машин
    (НТУ "ХПИ", 2015) Кротенко, Галина Анатольевна; Зинченко, Елена Ивановна; Якименко, Елена Александровна
    Предлагаются новые методические разработки для дистанционного и смешанного обучения с применением мультимедийных систем. Сделаны выводы о необходимости внедрения новых технологий в учебный процесс.