Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Sustainable tourism indicators, and special interest tourism in the context of sustainability concept
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2023) Chaika, Tetiana; Belikova, Olena
    A comparison of their general concepts, development strategies, and tourist behaviour of the target audiences, can help to distinguish sustainable tourism from unsustainable tourism. When analyzing the degree of sustainability of a particular type of tourism or tourism product, it is first of all necessary to assess these three components: they are where the distinction between sustainable and non-sustainable tourism is most apparent. The general concept of special interest tourism involves the satisfaction of highly specialized tourism interests, which implies non-mass and, consequently, reducing the anthropogenic impact on the environment. It is the non-mass character of SIT that makes it particularly attractive in terms of achieving the sustainable development goals. The strategy for the development of SIT involves taking into account environmental factors, attracting local investors and involving the local community in the creation and promotion of the tourism product. These parameters suggest that the strategy for SIT development is consistent with the sustainable development goals.