Кафедра "Електричні апарати"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ea
Кафедра "Електричні апарати" була створена в 1931 році при Харківському електротехнічному інституті. Засновником, організатором і першим завідувачем кафедри був видатний фахівець в галузі електротехніки професор Вашура Борис Федорович.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", веде підготовку фахівців що мають глибокі знання з електромеханіки та різнобічні знання в області комп’ютерної техніки й інформаційних технологій.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 кандидат фізико-математичних наук; 5 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з навчальної дисципліни "Системи автоматичного керування електромеханічними пристроями"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лелюк, Микола Анатолійович; Середа, Олександр Григорійович; Середа, Олена Геннадіївна; Яловенко, Максим МихайловичНавчальна дисципліна «Системи автоматичного керування електромеханічними пристроями» належить до профільованого пакету дисциплін в процесі підготовки магістрів спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» за освітньою програмою «Електромеханіка». У результаті вивчення дисципліни студенти повинні мати необхідні теоретичні знання і практичний досвід розрахунку функціонально необхідних технічних засобів автоматизації як промислових виробництв та підприємств, так і праці в домашнім господарстві. Під час виконання індивідуального завдання з навчальної дисципліни «Системи автоматичного керування електромеханічними пристроями» студенти заочної форми навчання самостійно вивчають усі розділи теоретичної частини курсу за методичними вказівками і літературою, що рекомендується, і відповідають на питання для самоперевірки.Документ Методичні вказівки до виконання практичних завдань з навчальної дисципліни "Сервісне обслуговування та ремонт електропобутової техніки"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лелюк, Микола Анатолійович; Середа, Олександр Григорійович; Середа, Олена ГеннадіївнаНавчальне видання призначене для здобувачів ступеня бакалавра освітньо-професійної програми «Електромеханіка» за спеціальністю 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» усіх форм навчання та складено у відповідності до силабусу навчальної дисципліни «Сервісне обслуговування та ремонт електропобутової техніки», що передбачена профілізацією підготовки «Електропобутова техніка». Навчальним планом з навчальної дисципліни для студентів денної форми навчання передбачено: практичні заняття – 24 год. У процесі роботи над практичними завданнями з навчальної дисципліни «Сервісне обслуговування та ремонт електропобутової техніки» студенти заочної форми навчання самостійно вивчають усі розділи практичних занять за методичними вказівками і літературою, що рекомендується, і відповідають на питання для самоперевірки. Аудиторних годин на практичні заняття передбачено 6 год.Документ Бістабільний електромагнітний привод вакуумного вимикача середньої напруги(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Лелюк, Микола Анатолійович; Литвиненко, Вікторія Володимирівна; Мішаніна, О. В.; Милашич, А. В.Документ Лабораторний стенд для дослідження низьковольтних топких запобіжників(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Клименко, Борис Володимирович; Литвиненко, Вікторія Володимирівна; Лелюк, Микола Анатолійович; Левченко, Є. Г.Документ Пристрій керування обмоткою актуатора вакуумного контактора(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Клименко, Борис Володимирович; Лелюк, Микола АнатолійовичДокумент Вакуумний вимикач середніх напруг з пофазним електромагнітним приводом(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Лелюк, Микола Анатолійович; Литвиненко, Вікторія ВолодимирівнаВ вакуумних вимикачах середніх напруг для досягнення рівномірного розподілу сили по всій довжині приводного валу приводний меха-нізм роблять пофазним, тобто під кожним полюсом встановлюють окремий електромагніт. Проведено аналіз конструкцій та особливостей роботи вакуумних вимикачів з пофазним електромагнітним приводом. Виявлено недоліки в конструкціях цих приводів. Розглянуто конструкцію вакуумного вимикача з пофазним електромагнітним приводом та кінематичну схему роботи вакуумного вимикача з моностабільним поляризованим електромагнітом та поворотною пружиною при здійсненні операції включення. В якості пофазного приводу запропоновано використання трьох моностабільних поляризованих електромагнітів з поворотними пружинами, що дає змогу зменшити габаритні розміри не тільки приводного електромагніта а й вимикача. Причому поворотна пружина не входить до конструкції запропонованого електромагніта, а є частиною приводного механізму вимикача. Розроблено конструкцію корпусу вакуумного вимикача з пофазним приводом та синхронізуючим валом, який унеможливлює неодночасність замикання і розмикання головних контактів при виконанні комутаційних операцій. Проведено розрахунок моностабільного поляризованого електромагніта та підтверджена можливість його використання в якості пофазного привода в вакуумних вимикач середніх напруг.Документ Аналіз роботи привідних механізмів вакуумних вимикачів середньої напруги(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Лелюк, Микола Анатолійович; Литвиненко, Вікторія Володимирівна; Позняк, Андрій АндрійовичПроведено аналіз конструкцій та принципу роботи привідних механізмів сучасних вакуумних вимикачів середньої напруги. У відомих конструкціях вакуумних вимикачів використовуються два типи приводів: пружинно-моторні та електромагнітні. В свою чергу, електромагнітні приводи в залежності від використовуваного типу електромагніту можуть бути моностабільні неполяризовані і поляризовані та бістабільні поляризовані. Пружинно-моторні привідні механізми вимикачів складаються з привідного валу, пружин увімкнення та вимкнення, механізму зводу пружини увімкнення, механічного пристрою ручного спрацьовування, електромагнітів увімкнення та вимкнення для оперативного електричного спрацьовування. Електромагнітні привідні механізми складаються з електромагніту та в залежності від його конструкції можуть бути з поворотною пружиною або без неї. В конструкціях електромагнітних привідних механізмів з поворотними пружинами застосовуються моностабільні поляризовані електромагніти. Особливість конструкцій електромагнітних привідних механізмів з бістабільними електромагнітами полягає у відсутності поворотної пружини та наявності окремих котушок увімкнення та вимкнення. В результаті проведеного аналізу виявлено недоліки кожного з розглянутих типів приводів. Найбільшу цікавість для подальших досліджень представляють електромагнітні привідні механізми з моностабільними поляризованими електромагнітами з поворотною пружиною, що мають тільки одну котушку увімкнення та за рахунок цього зменшують габаритні розміри приводу.Документ Електромагнітний привід(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2017) Бугайчук, Віктор Михайлович; Клименко, Борис Володимирович; Лелюк, Микола АнатолійовичЕлектромагнітний привід містить нерухому частину магнітопроводу, що складається з корпусу кільцеподібної форми, фланця, закріпленого на одному з торців корпусу, сердечника циліндрової ступінчастої форми, котушки і постійного магніту, розташованого коаксіально усередині корпусу, і рухому частину магнітопроводу, що складається із з'єднаних між собою якоря дископодібної форми і штока, виконаного з можливістю зворотно -поступального переміщення в осьовому напрямі відносно нерухомої частини магнітопроводу. Корпус, фланець, сердечник і якір виконані з магнітом'якого матеріалу, шток виконаний з немагнітного матеріалу, а постійний магніт намагнічений в радіальному напрямі і виконаний з високоерцитивного магнітотвердого матеріалу. Сердечник і фланець виконані із співвісними центральними отворами для розміщення штока. Котушка розташо вана між корпусом і ступенем сердечника з меншим діаметром з утворенням кільцевого зазору між корпусом і ступенем більшого діаметра для розміщення постійного магніту, а якір виконаний з діаметром, відповідним зовнішньому діаметру корпусу. Додатково введено кільцеподібний елемент з немагнітного матеріалу, розташований між корпусом і фланцем або між сердечником і фланцем.Документ Система керування електромагнітним приводом комутаційного апарата(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Бугайчук, Віктор Михайлович; Клименко, Борис Володимирович; Лелюк, Микола Анатолійович; Єресько, Олександр В'ячеславович ; Форкун, Яна БорисівнаСистема керування електромагнітним приводом комутаційного апарата містить мікроконтролер, драйвер, силовий транзистор, електромагніт з однією обмоткою та конденсатор. Додатково містить інтерфейсне реле з двома перемикаючими контактними групами, біполярний транзистор, варистор, діод та три резистори.Документ Сучасний стан ринку вакуумних контакторів середньої напруги(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Лелюк, Микола Анатолійович