Кафедра "Електричні апарати"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ea

Кафедра "Електричні апарати" була створена в 1931 році при Харківському електротехнічному інституті. Засновником, організатором і першим завідувачем кафедри був видатний фахівець в галузі електротехніки професор Вашура Борис Федорович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", веде підготовку фахівців що мають глибокі знання з електромеханіки та різнобічні знання в області комп’ютерної техніки й інформаційних технологій.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 кандидат фізико-математичних наук; 5 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 972
  • Ескіз
    Документ
    Распределение плотности поверхностных зарядов на границе раздела контактирующих изолированных проводников кабелей
    (Інститут електродинаміки НАН України, 2014) Беспрозванных, Анна Викторовна; Бойко, Антон Николаевич
    Отримано аналітичне рішення для щільності поверхневих зарядів на границі розподілу поверхонь провідників кабелів, що контактують, з урахуванням поверхневого прошарку домішок та повітряного зазору. Представлено розподіл щільності поверхневого заряду з урахуванням зміни електростатичного заряду та відносної діелектричної проникності поверхневого прошарку. Показано, що урахування зміни параметрів дефектного шару в процесі старіння полімерної ізоляції призводить до суттєвого зростання щільності поверхневих зарядів відносно початкового, незношеного стану.
  • Ескіз
    Документ
    Пристрій керування обмоткою актуатора вакуумного контактора
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Клименко, Борис Володимирович; Лелюк, Микола Анатолійович
  • Ескіз
    Документ
    Analysis of optimization criteria for the process of switch displacement in a DC railroad turnout
    (PC Tесhnology сеntеr, 2019) Buriakovskyi, S. G.; Smirnov, V.; Asmolova, L. V.; Obruch, I. V.; Rafalskyi, O.; Maslii, Ar. S.
    This paper reports a study into the dynamics of displacing a railroad turnout's switches with a direct start of electric motor and a controlled DC electric drive in the MATLAB environment. The emphasis of simulation was the investigation of processes taking place in the kinematic links of a railroad turnout in the dynamics of its switch displacement. The estimation was based on the optimization criteria for a switch displacement process: the pulse of the impact of a switch against the frame rail, elasticity force in the working rod and a switch turning time. The result of the simulation of a non-controlled electric drive in a railroad turnout of switches has revealed that the values of these parameters are unsatisfactory. Mathematical models of the regulated electric drive for a railroad switch turnout were considered as two-mass electromechanical systems with subordinate regulation of basic coordinates and based on the principle of modal control. The results from mathematical modelling of the switch turning process convince that the numerical values of the optimization criteria for a regulated turning process are improved. Increasing the time of a regulated turning by up to 6 % of direct start results in a decreased impact in the kinematic links. Under the assumption of eliminating a technological gap in the reducer, a decrease in the impact of switches at the turning onset amounts to 6–8 %. At the same time, comparison of impacts at the onset of switch turning, when taking into consideration a technological gap in the reducer, as well as without it, shows a decrease in the elastic force amplitude by 250 %. The impact (a switch momentum pulse) could be reduced by 20–24 % upon turning completion. Our analysis of optimization criteria for the switch displacement process has demonstrated efficiency of the regulated electric drive compared to the direct start of an electric motor. That makes it possible not only to extend the operational functionality of a railroad switch turnout, but also to reduce costs for the current technical inspection, repairs in general, as well as to prolong the inter-repair period.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка системи "розумний будинок" у приватному котеджі на базі мікроконтролера STM-32
    (ТОВ "Планета – Принт", 2019) Вировець, Сергій Валерійович; Каменєв, В. В.
  • Ескіз
    Документ
    Лабораторний стенд для дослідження технічних характеристик електричних апаратів за допомогою цифрових осцилографів
    (ТОВ "Планета – Принт", 2018) Вировець, Сергій Валерійович; Решетняк, О. О.
  • Ескіз
    Документ
    До питання модернізації захисту від надструмів у колах живлення приводних трифазних асинхронних двигунів металообробних верстатів
    (ТОВ "Планета – Принт", 2016) Чепелюк, Олександр Олександрович; Вировець, Сергій Валерійович
  • Ескіз
    Документ
    Додаткові функціональні можливості в однофазних захисних реле напруги побутових споживачів
    (ТОВ "Планета – Принт", 2015) Чепелюк, Олександр Олександрович; Вировець, Сергій Валерійович
  • Ескіз
    Документ
    Диагностирование аварийных режимов в разветвленной сети электроснабжения на основе анализа среднеквадратичного значения тока
    (Технически университет – София Машиностроителен факултет, Созопол, Болгария, 2013) Середа, Александр Григорьевич
    В современных автоматических выключателях (АВ) используются микропроцессорные расцепители, позволяющие существенно расширить информационно-измерительные и коммуникационные функции. В то же время, возможности цифровых технологий для анализа процессов в защищаемых сетях электроснабжения с целью идентификации аварийных ситуаций (короткое замыкание (КЗ) в месте установки аппарата, удалённое КЗ, обрыв нейтрального проводника) и соответствующей реакции защиты, используются недостаточно. Даже при защите электрических сетей выключателями передовых фирм, таких как ABB, Schneider Electric, Siemens, применяются внешние устройства, реагирующие на те аварийные ситуации, к которым нечувствительны сами выключатели. Например, терминалы БМРЗ-0,4 способны по соотношению приращений активной и реактивной составляющих тока прямой последовательности, обеспечить защиту от удалённых КЗ (дальнее резервирование). Кроме проблем связанных с обеспечением дальнего резервирования существует ряд задач, которые приходится решать, привлекая для анализа аварийных ситуаций кроме среднеквадратичного значения фазного тока и другие параметры защищаемой цепи. Так при реализации мгновенной защиты I ("отсечки") для быстрого её срабатывания в качестве критерия используют мгновенные значения тока в момент возникновения тока возмущения. Однако параметр не позволяет обеспечить надёжную селективность работы выключателей. Отдельно отметим проблему нелинейных искажений синусоиды фазных токов и, как следствие, появление высших гармоник тока, без учета которых невозможно построить полноценную защиту при однофазных КЗ на нейтральный проводник, при токовых перегрузках электродвигателей (ЭД) и других элементов электрической сети, а также при обрыве нейтрального проводника (N-проводника). Существующие методы анализа гармонического спектра фазных токов оказались избыточными для применения в устройствах релейной защиты, так как математический аппарат указанных методов существенно отличается от математического аппарата, традиционно используемого в расцепителях АВ. Цель статьи – проанализировать существующие проблемы в организации релейной защиты электрических сетей и способы их решения на основе оценки действующих значений тока вычисленных различными методами с целью определения необходимых параметров для идентификации вида тока возмущения электрической цепи.
  • Ескіз
    Документ
    Захист асинхронних електродвигунів від струмів перевантаження з безпосереднім контролем температури обмотки в момент пуску
    (Дніпровська політехніка, 2015) Середа, Олександр Григорійович; Прохоренко, Андрій Олексійович
    Мета. Теоретичне обґрунтування, розробка та реалізація у вигляді алгоритму функціонування мікропроцесорного пристрою способу захисту асинхронних електродвигунів від струмів перевантаження з безпосереднім контролем температури обмотки в момент пуску. Методика. Для вирішення поставленого завдання використовувалася теорія електромагнітних перехідних процесів в електричних колах. Розроблена математична модель зміни миттєвої потужності, що споживається асинхронним електродвигуном у перехідному режимі пуску, в якій застосування простих і широко використовуваних у пристроях релейного захисту, зокрема в мікропроцесорних розчіплювачах автоматичних вимикачів, математичних операцій інтегрування квадратів миттєвих значень струму дозволяє найбільш гармонійно поєднуватись з математичним апаратом побудови інших видів мережевих захистів. Результати. Доведена необхідність безпосереднього контролю температури обмотки асинхронних електродвигунів. Шляхом аналізу екстремальних значень миттєвої потужності, що споживається електродвигуном у початковий момент часу після пуску, здійснюється контроль над температурним режимом електродвигунів, що працюють у повторно-короткочасному режимі роботи. Наукова новизна. Теоретично досліджена можливість отримання інформації щодо параметрів електричного кола в перехідному режимі зміни струму збурення, зокрема визначення температури асинхронних електродвигунів шляхом контролю за зміною активного опору обмотки. Теоретичне обґрунтування вдосконаленого методу теплового захисту асинхронних електродвигунів при струмах перевантаження шляхом безпосереднього визначення температури нагрівання обмоток статора. Практична значимість. Розроблений алгоритм функціонування мікропроцесорного пристрою захисту асинхронних електродвигунів, що працюють у повторно-короткочасному режимі, від неприпустимого перегрівання обмоток при струмах перевантаженнях.