Кафедра "Електричні апарати"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ea

Кафедра "Електричні апарати" була створена в 1931 році при Харківському електротехнічному інституті. Засновником, організатором і першим завідувачем кафедри був видатний фахівець в галузі електротехніки професор Вашура Борис Федорович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", веде підготовку фахівців що мають глибокі знання з електромеханіки та різнобічні знання в області комп’ютерної техніки й інформаційних технологій.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 кандидат фізико-математичних наук; 5 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 21
  • Ескіз
    Документ
    Characteristics of specialized single-phase high voltage doubler rectifier
    (НТУ "ХПИ", 2018) Brzhezytskyi, V. O.; Vendychanskyi, R. V.; Trotsenko, Ye. O.; Haran, Ya. O.; Desyatov, O. M.; Khominich, V. I.
    To obtain a high voltage direct current, voltage multipliers with a number of cascades of three or more are widely used. At the same time, for voltage levels of 100…200 kV there are several advantages of using a specialized single-phase high voltage doubler rectifier. The main difficulty is that at the moment mathematical modeling has not been worked out for describing modes that use the built-in R, C-filter, as well as a nonlinear load in the form of Zener diodes. Generalization of the results of the authors' previous publications on the development of an analytical method for calculating the modes of a typical high-voltage direct current installation based on a specialized single-phase voltage doubler rectifier. Compilation of a system of algebraic linear and nonlinear equations that describe the current and voltage modes in the elements of a typical high-voltage direct current installation with a nonlinear load. It is shown that with the use of linearization of the current-voltage characteristics of Zener diodes used in the load circuits of a typical high-voltage direct current installation, an analytical solution for the voltages and currents in its elements can be obtained. The theoretical basis of the complex solution of the system of equations for the currents, voltages and power of the elements of a typical high-voltage direct current installation with the account of nonlinear pulsations is formulated for the first time. The obtained theoretical results can be used for calculations, design, optimization of the modes for a wide range of high-voltage direct current installations of technical, technological, and measuring purposes in the range up to 100...200 kV.
  • Ескіз
    Документ
    Calculation of the equivalent electrical parameters of the inductor of induction channel furnace with defects in its lining
    (НТУ "ХПИ", 2018) Podoltsev, O. D.; Zolotaryov, V. M.; Shcherba, M. A.; Belyanin, R. V.
    The aim of the paper is to determine a quantitative relationship between measured impedance of the inductor and the electrical characteristics of the separated melt circuit parts for the determination of the place of a liquid metal leakage andfor the improvement in such way the diagnostic system of lining state of induction channel furnaces. The study was performed on the basis of the concepts of theoretical electrical engineering, mathematical physics, and mathematical modeling. Using two equivalent electrical circuits of the inductor the analytical expressions and graphical dependencies, which determine a quantitative relationship between the parameters of the separated parts of a liquid-metal circuit and the impedance of the whole inductor measured in practice, for the presence of different lining defects, were found. The method for calculating the increments of equivalent electrical parameters of the inductor as a function of increments of the parameters of the secondary liquid-metal circuit was proposed. It is proved that for small changes (less than 10 %) of the parameters of the liquid-metal circuit, it is expedient to use a linear relationship between its increments and to create the sensitivity matrix, which clearly shows the presence of a strong or weak interrelation between the disturbed values of the parameters of the secondary circuit and the inductor. The use of this technique allows to develop the database for various types of lining defects for a given furnace and on itsbasis to predict the places of a melt leakage and the state of furnace lining owing to periodical measurements of the inductor parameters.
  • Ескіз
    Документ
    Electromechanical transient processes during supply voltage changing in the system of polymer insulation covering of the current-carrying core ofultra high voltage cables
    (НТУ "ХПИ", 2018) Zolotaryov, V. M.; Shcherba, M. A.; Belyanin, R. V.; Mygushchenko, R. P.; Korzhov, I. M.
    The article is devoted to the analysis of the electromechanical transient processes in a system of three frequency-controlled electric drives based on asynchronous motors that control current-carrying core motion, as well asto the study of the effect of such processes on the modes applying three-layer polymer insulation to the current-carrying core. The study was conducted based on the concepts of electromechanics, electromagnetic field theory, mathematical physics, mathematical modeling. A mathematical model has been developed to analyze transients in an electromechanical system consisting of three frequency-controlled electric drives providing current-carrying core motion of ultra-high voltage cables in an inclined extrusion line. The coordination of the electromechanical parameters of the system drives has been carried out and the permissible changes in the supply voltage at the limiting mass while moving current-carrying core of ultra-high voltage cables with applied polymer insulation have been estimated. For the first time it is determined that with the limiting mass of the current-carrying core, the electromechanical system allows to stabilize the current-carrying core speed with the required accuracy at short-term decreases in the supply voltage by no more than 27 % of its amplitude value. It is also shown that this system is resistant to short-term increases in voltage by 32 % for 0.2 s. Using the developed model, it is possible to calculate the change in the configuration and speed of the slack current-carrying core when applying polymer insulation, depending on the specific mass of the current-carrying core per unit length, its tension atthe bottom, the torque of the traction motor and the supply voltage to achieve stable operation of the system and accurate working of the set parameters.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання режимів роботи суднової енергетичної установки комбінованого пропульсивного комплексу із системою керування на основі електронних регуляторів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Юшков, Євген Олександрович
    У результаті аналізу режимів роботи суднової енергетичної установки комбінованого пропульсивного комплексу запропоновані схеми оптимізації математичної моделі зазначеного комплексу. Модель основана на застосуванні електронних регуляторів в системах автоматичного регулювання і управління дизелем і підрулюючим пристроєм, які дозволяють реалізувати більш складні алгоритми управління з точки зору підвищення ефективності роботи суднової енергетичної установки при нормальних і аварійних режимах.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення ефективності керування судновим двомасовим електроприводом
    (НТУ "ХПІ", 2016) Будашко, Віталій Віталійович
    На підставі теоретичних і практичних досліджень двомасового електроприводу суднової вантажної системи рефрижераторного судна, в роботі вирішена науково-технічна проблема вдосконалення системи керування електроприводом впродовж впливу на нього різновекторних збурень. Результатом виконаних досліджень є поєднання рівнянь, що описують переміщення вантажу механізмом підйому рамки утримувача палет, в систему диференціальних рівнянь з коефіцієнтами, залежними від коливань судна. У теоретичній частині синтезовано математичну модель електро-механічної системи механізму підйому, що дало змогу дослідити способи мінімізації кутів розгойдування і часових інтервалів, необхідних для стабілізації переміщення вантажу двохмасовим електроприводом механізму підйому, що дозволило у непрямий спосіб імплементувати сигнал, пов’язаний зі стохастичною природою моменту коливання судна, на координатну площину електроприводу підйому. Також удосконалено та досліджено спосіб параметричної оптимізації математичної моделі електромеханічної системи в функції кута розгойдування вантажу. На підставі визначення структури та алгоритмів роботи підвищена ефективність системи керування двохмасовим електроприводом механізму підйому з точки зору зменшення часу стабілізації рухомого вантажу.
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання перехідних процесів у лінії Лехера в стані неробочого ходу
    (НТУ "ХПІ", 2010) Чабан, Андрій Васильович; Левонюк, Віталій Романович; Дробот, Іван Михайлович; Герман, Андрій Фердинандович
    У роботі, на основі узагальненого міждисциплінарного (інтердисциплінарного) методу математичного моделювання, який ґрунтується на модифікації інтегрального варіаційного принципу Гамільтона-Остроградського, запропоновано математичну модель двопровідної довгої лінії електропередач, що працює в неробочому стані. Представлено результати комп'ютерної симуляції перехідних процесів у вигляді рисунків, які аналізуються.
  • Ескіз
    Документ
    Применение принципов объектно-ориентированного проектирования в разработке электрических машин
    (НТУ "ХПИ", 2016) Заблодский, Николай Николаевич; Плюгин, Владислав Евгеньевич; Петренко, Александр Николаевич
    Выполнен анализ применимости теории объектно-ориентированного анализа в проектировании и математическом моделировании электрических машин. Рассмотрены объектно-ориентированные модели электрических машин, синтез которых осуществляется как на основе положений теории электромагнитного поля, так и на основе дифференциальных уравнений электромагнитных переходных процессов. Обоснованы преимущества объектно-ориентированного подхода в проектировании. Определены основные принципы объектно-ориентированного проектирования.
  • Ескіз
    Документ
    Имплементарный подход при моделировании энергетических процессов динамически позиционирующего судна
    (НТУ "ХПИ", 2015) Будашко, Виталий Витальевич
    В результате анализа энергетических процессов в судовых энергетических установках комбинированных пропульсивных комплексов в различных эксплуатационных режимах создана стратегия построения математических моделей указанных комплексов. Стратегия основана на имплементации векторов возмущающих воздействий, изменяющих гидродинамические характеристики судна, на векторную плоскость энергетических характеристик. Предложенный подход к моделированию энергетической установке судна, находящегося в режиме динамического позиционирования, позволил учесть: а) особенности настроек ПИД-регуляторов частотных электроприводов подруливающих устройств; б) автоматических регуляторов напряжения среднеоборотных дизель-генераторов; в) эксплуатационные характеристики всех управляемых объектов комплекса и судна при передаче мощности к гребным винтам.
  • Ескіз
    Документ
    Генераторні струми під час коротких замикань в пристроях системи електричної тяги
    (НТУ "ХПІ", 2012) Михаліченко, Павло Євгенович
    В статті представлено математичну модель системи електричної тяги постійного струму залізниць України в режимі короткого замикання в тяговій мережі, і, як наслідок, процес виникнення генераторних струмів в електрорухомому складі. Для боротьби з генераторними струмами та їх негативними наслідками, автором запропоновано використання на рухомому складі автоматів гашення поля.
  • Ескіз
    Документ
    Математическое моделирование ветроэлектрической установки с асинхронным генератором
    (НТУ "ХПИ", 2012) Канов, Лев Николаевич
    Предложен метод математического моделирования режимов ветроэлектрической установки с асинхронным генератором. Метод основан на сплайн-аппроксимации решения нелинейных алгебраических уравнений электрической части установки и на этой основе численного интегрирования дифференциальных уравнений системы. Метод проиллюстрирован на примере моделирования режима ветроэлектрической установки с непрерывным и импульсным управлением серводвигателем поворота лопастей для стабилизации вырабатываемой мощности.