Кафедра "Електричні апарати"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ea
Кафедра "Електричні апарати" була створена в 1931 році при Харківському електротехнічному інституті. Засновником, організатором і першим завідувачем кафедри був видатний фахівець в галузі електротехніки професор Вашура Борис Федорович.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", веде підготовку фахівців що мають глибокі знання з електромеханіки та різнобічні знання в області комп’ютерної техніки й інформаційних технологій.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 кандидат фізико-математичних наук; 5 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ New design of a fast Thomson drive actuator based on permanent magnets: multiphysics simulation(Technischen Universität Graz, Austria, 2024) Baida, Yevgen I.; Lytvynenko, V. V.; Chepeliuk, O. O.; Leliuk, M. A.; Clemens, Markus; Pantelyat, Michael G.A mathematical model of a new design of a fast Thomson drive actuator for electrical devices of DC networks with two coils and a histable clamp based on permanent magnets is presented. The multiphysics problem includes the calculatoin of the static magnetic field, the electrical circuit taking into accaunt the change in voltage on the capacitor and the back-EMF inducendin the coils, the dynamics of the movement of the armatures of the bistable clamp and the drive, taking into account the change in mass at the moment of opening the contacts, the transient electromagnetic field in a non uniform nonlianer medium, taking into account permanent magnets and the movement of conducting bodies in the transient electromagnetic field. Finite element method simulations involve axisymmetric formulations on a deformable mesh.Документ Influence of the shape of the input pulses on the characteristics of hybrid electromagnetic system with magnetic flux modulation(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Yatchev, Ivan; Balabozov, Iosko; Hinov, Krastyo; Hadzhiev, Ivan; Gueorgiev, VultchanNowadays, the accelerated development of materials and technologies and the finding of new ones is a prerequisite for the improvement of well-known electromagnetic constructions used in various devices, as well as for the development of new ones. New constructionof hybrid electromagnetic system with magnetic flux modulation (HEMSMM) is studied. The construction is composed of: ferromagnetic frame with air gaps, input and output coils and permanent magnets. Two input coils connected to the pulsed power supply are used to change the path of the generated by the permanent magnets constant magnetic flux. Input pulses with different shapes are applied to the input coils and signals in the output coils are obtained and compared. The main purpose of the work is to find the shape of the input pulses which leads to higher output power in comparison with the other shapes. Methods. Finite element method and COMSOL software is used for computer modelling of the proposed construction, where coupled electromagnetic field – electric circuit analysis is carried out. Results. A mathematical and numerical 3D model of new HEMSMM construction is realised and studied. The model allows to calculate and compare power efficiency of the studied device, when input pulses with different shapes are applied. Practical value. The developed computer model enables the study of the HEMSMM and other electromagnetic devices at different operating modes. It can be further improved and used in the search for optimal parameters of a particular electromagnetic device.Документ Аналіз роботи привідних механізмів вакуумних вимикачів середньої напруги(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Лелюк, Микола Анатолійович; Литвиненко, Вікторія Володимирівна; Позняк, Андрій АндрійовичПроведено аналіз конструкцій та принципу роботи привідних механізмів сучасних вакуумних вимикачів середньої напруги. У відомих конструкціях вакуумних вимикачів використовуються два типи приводів: пружинно-моторні та електромагнітні. В свою чергу, електромагнітні приводи в залежності від використовуваного типу електромагніту можуть бути моностабільні неполяризовані і поляризовані та бістабільні поляризовані. Пружинно-моторні привідні механізми вимикачів складаються з привідного валу, пружин увімкнення та вимкнення, механізму зводу пружини увімкнення, механічного пристрою ручного спрацьовування, електромагнітів увімкнення та вимкнення для оперативного електричного спрацьовування. Електромагнітні привідні механізми складаються з електромагніту та в залежності від його конструкції можуть бути з поворотною пружиною або без неї. В конструкціях електромагнітних привідних механізмів з поворотними пружинами застосовуються моностабільні поляризовані електромагніти. Особливість конструкцій електромагнітних привідних механізмів з бістабільними електромагнітами полягає у відсутності поворотної пружини та наявності окремих котушок увімкнення та вимкнення. В результаті проведеного аналізу виявлено недоліки кожного з розглянутих типів приводів. Найбільшу цікавість для подальших досліджень представляють електромагнітні привідні механізми з моностабільними поляризованими електромагнітами з поворотною пружиною, що мають тільки одну котушку увімкнення та за рахунок цього зменшують габаритні розміри приводу.Документ Електрогенератор в системі рекуперації енергії механічних коливань транспортних засобів(НТУ "ХПІ", 2018) Васьковський, Юрій Миколайович; Пода, Михайло Валерійович; Кошикар, І. В.У статті розглядається система рекуперації енергії механічних коливань транспортних засобів в корисну електроенергію, яка накопичується в акумуляторній батареї. Одним з основних елементів такої системи є електрогенератор, який перетворює механічну енергію коливань шасі транспортного засобу в електричну енергію. Також розглянута проблема вибору та оптимізації конструкції і параметрів генератора. З огляду на особливості функціонування транспортного засобу найбільш доцільним типом генератора в такій системі є синхронний генератор з постійними магнітами, який має суттєві конструктивні відмінності від традиційних синхронних машин з постійними магнітами. Критерієм оптимізації генератора є максимальна величина діючого значення ЕРС, яка індукується в обмотці статора. За результатами моделювання на основі польової математичної моделі отримано сукупність значень узагальнених коефіцієнтів, які характеризують оптимальну геометрію генератора.Документ Моделирование работы коаксиально-линейных двигателей с аксиальным и радиальным направлениями намагничивания постоянных магнитов при динамическом режиме(НТУ "ХПИ", 2014) Голенков, Геннадий Михайлович; Аббасян, Мохсен АлиакбаровичПроведены теоретические и экспериментальные исследования амплитудных, фазовых и инерционно-силовых частотных характеристик двух типов коаксиально-линейных электрических двигателей возвратно-поступательного движения с постоянными магнитами, вектор намагничивания которых направлен аксиально и радиально по отношению к оси бегуна, а также выполнен сравнительный анализ характеристик этих двигателей.Документ Некоторые особенности динамических характеристик виброизоляторов на постоянных магнитах(НТУ "ХПИ", 2014) Байда, Евгений ИвановичВ статье рассмотрены особенности работы динамики виброизолятора с постоянными магнитами. Приведены картины магнитного поля в 3D виде и рассчитаны переходные процессы. Показано, что работа такой системы зависит от параметров магнитов, веса тела, амплитуды, формы и частоты колебаний. Показано, что в значительной мере работа системы зависит от значения демпфирующей силы, которая должна быть значительной. Показано, что виброизоляторы, построенные на базе постоянных магнитов с радиальным намагничиванием, требуют принудительной стабилизации в радиальном направлении независимо от их количества и пространственного размещения.Документ Распределение магнитной индукции в воздушном зазоре коаксиально-линейного синхронного двигателя с аксиальным и радиальным направлением намагничивания постоянных магнитов на бегуне(НТУ "ХПИ", 2013) Голенков, Геннадий Михайлович; Аббасиан, МохсенПредставлены результаты теоретических и экспериментальных исследований распределения магнитной индукции в воздушном зазоре коаксиально-линейного синхронного двигателя возвратно-поступательного движения в пределах полюсного деления с аксиальным и радиальным направлением намагничивания постоянных магнитов.Документ Моделирование распределения магнитной индукции коаксиально-линейного двигателя с аксиальным и радиальным направлением намагничивания постоянных магнитов(НТУ "ХПИ", 2014) Голенков, Геннадий Михайлович; Аббасян, Мохсен АлиакбаровичПредставлены результаты компьютерного моделирования и экспериментального исследования распределения магнитной индукции в воздушном зазоре по всей длине активной части бегуна коаксиально-линейного двигателя и при разных высотах воздушного зазора между бегуном и магнитопроводом индуктора для двигателей с аксиальным и радиальным направлением намагничивания постоянных магнитов.Документ Численный расчет магнитного поля и основных характеристик электровибратора на основе коаксиально-линейного двигателя с постоянными магнитами(НТУ "ХПИ", 2007) Голенков, Геннадий Михайлович; Бондар, Роман Петрович; Макогон, Сергей Андреевич; Подольцев, Александр Дмитриевич; Богаенко, Николай Владимирович; Попков, Владимир СергеевичРассмотрена конструкция электровибратора, созданного на основе коаксиально-линейного двигателя с постоянными магнитами, и выполнен расчет методом конечных элементов магнитного поля и электромагнитной силы, действующей на якорь двигателя. Приведены результаты экспериментальных исследований, подтверждающие достоверность полученных расчетных данных.Документ Комбинированные постоянные магниты: расширение классификации постоянных магнитов(НТУ "ХПИ", 2003) Кравченко, Александр Иванович; Бовда, Александр МихайловичКомбинированные магниты, собранные из магнитов разного типа, рассматриваются как новый класс постоянных магнитов, свойства которых определяются как свойствами входящих в них магнитов и их объёмным содержанием, так и схемой сборки. Описаны экспериментально установленные свойства комбинированного магнита Sm-Co/ Nd-Fe-B / Sm-Co, изготовленного из магнитных материалов одного класса и комбинированного магнита Nd-Fe-B/ Al-Ni-Co-Fe/ Nd-Fe-B, изготовленного из магнитных материалов разных классов. Сделан вывод о перспективности теоретического и экспериментального изучения комбинированных магнитов с целью их практического применения.