Кафедра "Електричні апарати"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ea

Кафедра "Електричні апарати" була створена в 1931 році при Харківському електротехнічному інституті. Засновником, організатором і першим завідувачем кафедри був видатний фахівець в галузі електротехніки професор Вашура Борис Федорович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", веде підготовку фахівців що мають глибокі знання з електромеханіки та різнобічні знання в області комп’ютерної техніки й інформаційних технологій.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 кандидат фізико-математичних наук; 5 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Maximum power control of a wind generator with an energy storage system to fix the delivered power
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Boumassata, Abderraouf ; Kerdoun, Djallel; Oualah, Oussama
    The power extracted from the wind turbine and delivered to the electrical network must be maximum and constant and the whole system should be have a good compromise between efficiency and cost. In order to attenuate this objective, a doubly fed induction machine, a cycloconverter, a maximum power point tracking algorithm and a flywheel energy storage system constitute a very interesting solution among many others that have been proposed. Novelty. The novelty of the proposed work is to use a doubly fed induction machine and a three pulses cycloconverter to reduce the cost and to integrate a flywheel energy storage system between the wind generator and the electrical network to maintain the constancy of the power sent to the network, following the instability of the wind. The proposed work uses a maximum power point tracking algorithm to capture the optimal power available in the wind in order to increase the efficiency of the system. Results. A detailed study of the proposed system is presented with the detailed dynamic modeling equations and simulation results are conducted to show the performance and the efficiency of the suggested work.