Кафедра "Електричні апарати"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ea

Кафедра "Електричні апарати" була створена в 1931 році при Харківському електротехнічному інституті. Засновником, організатором і першим завідувачем кафедри був видатний фахівець в галузі електротехніки професор Вашура Борис Федорович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", веде підготовку фахівців що мають глибокі знання з електромеханіки та різнобічні знання в області комп’ютерної техніки й інформаційних технологій.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 кандидат фізико-математичних наук; 5 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Вдосконалення методів достоверізації вихідної інформації на прикладах прогнозних задач в електроенергетиці
    (Факт, 2020) Тимчук, Сергій Олександрович; Черемісін, Микола Михайлович; Черкашина, Вероніка Вікторівна
    В монографії розглянуто питання вдосконалення критеріального методу та методів марківського і нейро – мережевого моделювання, а також методів нечіткого регресійного аналізу. Обґрунтовано, що розвиток представлених методів дозволить покращити достоверізацію вихідної інформації під час розв’язання прогнозних задач в електроенергетиці. Монографія рекомендована магістрам, аспірантам, науковцям електроенергетичних спеціальностей ЗВО України.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання режимів роботи суднової енергетичної установки комбінованого пропульсивного комплексу із системою керування на основі електронних регуляторів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Юшков, Євген Олександрович
    У результаті аналізу режимів роботи суднової енергетичної установки комбінованого пропульсивного комплексу запропоновані схеми оптимізації математичної моделі зазначеного комплексу. Модель основана на застосуванні електронних регуляторів в системах автоматичного регулювання і управління дизелем і підрулюючим пристроєм, які дозволяють реалізувати більш складні алгоритми управління з точки зору підвищення ефективності роботи суднової енергетичної установки при нормальних і аварійних режимах.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення ефективності керування судновим двомасовим електроприводом
    (НТУ "ХПІ", 2016) Будашко, Віталій Віталійович
    На підставі теоретичних і практичних досліджень двомасового електроприводу суднової вантажної системи рефрижераторного судна, в роботі вирішена науково-технічна проблема вдосконалення системи керування електроприводом впродовж впливу на нього різновекторних збурень. Результатом виконаних досліджень є поєднання рівнянь, що описують переміщення вантажу механізмом підйому рамки утримувача палет, в систему диференціальних рівнянь з коефіцієнтами, залежними від коливань судна. У теоретичній частині синтезовано математичну модель електро-механічної системи механізму підйому, що дало змогу дослідити способи мінімізації кутів розгойдування і часових інтервалів, необхідних для стабілізації переміщення вантажу двохмасовим електроприводом механізму підйому, що дозволило у непрямий спосіб імплементувати сигнал, пов’язаний зі стохастичною природою моменту коливання судна, на координатну площину електроприводу підйому. Також удосконалено та досліджено спосіб параметричної оптимізації математичної моделі електромеханічної системи в функції кута розгойдування вантажу. На підставі визначення структури та алгоритмів роботи підвищена ефективність системи керування двохмасовим електроприводом механізму підйому з точки зору зменшення часу стабілізації рухомого вантажу.
  • Ескіз
    Документ
    Узагальнена статична характеристика поляризованого двигуна гребінцевого типу з дисиметричною структурою
    (НТУ "ХПІ", 2009) Харчишин, Богдан Михайлович
    Установлено залежності, що описують статичну характеристику поляризованого електродвигуна з гребінцевою дисиметричною структурою і є базою методики вибору його головних розмірів.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз електромагнітних процесів в нелінійно-параметричному електрохімічному колі при дії несинусоїдної вхідної напруги
    (НТУ "ХПІ", 2009) Бондар, Олег Ігорович
    В статті запропоновано нелінійно-параметричну математичну модель кола з електролізером осадження металів з урахуванням індуктивності кола, катодних та анодних процесів, а також зміни у часі активного пору електроліту. На основі чисельного розв’язку системи рівнянь електромагнітного стану кола отримано часові залежності прикатодного спаду напруги та середнього значення струму осадження металу в електролізері нікелювання при живленні кола від джерела трипульсової випрямленої несинусоїдної напруги.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація збалансованості верстата-гойдалки електроприводу штангової нафтовидобувної установки
    (НТУ "ХПІ", 2009) Маляр, Андрій Васильович
    Запропоновано метод дослідження збалансованості верстата-гойдалки штангової нафтовидобувної установки на підставі математичного моделювання функціонування його кінематичної схеми і системи електроприводу, що дає змогу враховувати нерівномірність швидкості обертання ротора привідного двигуна протягом циклу роботи плунжерної помпи.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування штучних нейронних мереж для аналізу електромеханічних систем
    (НТУ "ХПІ", 2008) Чабан, Андрій Васильович
    Запропоновано метод застосування апарата штучного інтелекту, що спирається на найронні мережі, для аналізу усталених процесів в електромеханічних пристроях з розподіленими параметри. Навчання радіальної штучної нейромережі як один з основних етапів здійснюється виключно методами математичного моделювання.
  • Ескіз
    Документ
    Метод розрахунку перехідних процесів асинхронних двигунів високоінерційних електроприводів
    (НТУ "ХПІ", 2006) Маляр, Василь Сафронович; Маляр, А. В.
    Запропоновано метод розрахунку перехідних процесів в асинхронних двигунах, які працюють з механізмами, що мають значний момент інерції. Метод дає змогу отримати часові залежності координат режиму з урахуванням насичення та витіснення струму в стержнях ротора на підставі чисельного інтегрування рівняння руху електроприводу з використанням сукупності координат попередньо розрахованих усталених режимів, які відповідають різним значенням ковзання.
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання електромеханічних коливних процесів багатомасової системи з асинхронним приводом
    (НТУ "ХПІ", 2006) Чабан, Андрій Васильович
    Запропоновано метод аналізу коливних процесів багатомасової системи асинхронного електроприводу у фазних координатах. Також показано новий підхід до формування математичної моделі крутильних коливань системи з глибокопазним приводним асинхронним мотором. Диференціальні рівняння моделі представлені в нормальній формі Коші. Результати комп’ютерної симуляції використовуються для аналізу кутової швидкості обертання асинхронної машини та пружних моментів, які виникають у муфтових з’єднаннях валопроводів електроприводу.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості Ψ– та А–моделей асинхронного мотора у фазних координатах
    (НТУ "ХПІ", 2005) Чабан, Андрій Васильович
    Запропоновано порівняльний аналіз Ψ–моделі та А–моделі асинхронного мотора у фазних координатах. А також показано новий підхід до формування А–моделі машин у фазних координатах. Диференціальні рівняння А–моделі представлені в нормальній формі Коші. Результати комп’ютерної симуляції використовуються для аналізу струмів та швидкості обертання асинхронної машини, які досліджувались на прикладі двох типів математичних моделей.