Вісник № 02. Автомобіле- та тракторобудування
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57371
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Визначення парціальних прискорень двовісної машини з усіма керованими колесами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Клец, Дмитро Михайлович; Бондaренко, Анaтолій Ігорович; Пелипенко, Євген Сергійович; Байдала, Владислава ЮріївнаЗапропонований спосіб дозволяє оцінити керованість автомобіля з урахуванням або без урахування відведення, з різними типами ведучих коліс і різними керованими колесами з використанням парціальних прискорень. Визначення бічних та тангенціальних реакцій на автомобільну шину при повороті дозволяє більш точно оцінити маневреність, стійкість і керованість автомобіля. Визначення сумарних і часткових кутових прискорень транспортного засобу при його повертанні з урахуванням або без урахування відведення дозволяє розробити алгоритм поліпшення роботи транспортних засобів з різними типами шин. Використання різних способів керування транспортним засобом ускладнює процес проектування та управління машиною, змінюючи характеристики переміщення машин під час застосування пристроїв блокування. Рівняння обертального руху передньопривідних транспортних засобів і повнопривідних машин при криволінійному русі без відведення є однаковими. З'явлення нових способів виконання маневрів, таких як поворот з усіма ведучими колесами (4WS), вимагає дослідження траєкторії руху, стійкості і керованості машин при заданому маневруванні. Метод парціальних прискорень дозволяє виконувати оцінку керованості транспортних засобів з різними типами приводів (передньо-, задньо- та повнопривідних) та з різними керованими колесами. Визначення бокових реакцій на колесах транспортного засобу при повороті позволяє більш точно виконувати оцінку поворотливості, стійкості та керованості транспортних засобів.Документ Імітаційні випробування трактора ХТЗ-160У на основі польових циклів PowerMix(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Ребров, Олексій Юрійович; Якунін, Максим ЄвгеновичВ роботі наведені результати імітаційних тягово-динамічних випробувань перспективного універсального трактора ХТЗ-160У, отримані на основі польових випробувальних циклів PowerMix. Наведена методика визначення ККД трактора в агрегаті з сільськогосподарським знаряддям, яка будується на складових балансу потужності, отриманих при усередненні результатів розрахунків за польовими випробувальними циклами PowerMix. За результатами розрахунків показників наведеної продуктивності, погектарної витрати палива, ККД трактора в агрегаті з сільськогосподарським знаряддям та ймовірності виконання агроекологічних вимог на території України визначені найбільш перспективні варіанти комплектації шинами трактора ХТЗ-160У.Документ Принципи раціонального агрегатування тракторних самохідних шасі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Подригало, Михайло Абович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Шевцов, Вадим МихайловичВ статті розглянуто оптимальне розташування навісної машини на рамі самохідного шасі для раціонального використання тягово-зчіпних властивостей машино-тракторного агрегату. Визначені критерії їх раціонального агрегатування з урахуванням умов виконання відповідних агротехнічних вимог. Надані рекомендації перевірки можливості агрегатування його з конкретною навісною машиною. Теоретично та експериментально доведено, що трактор класичного компонування поступається тракторному самохідному шасі аналогічної маси та потужності по тягово-зчіпним якостям, паливній економічності , прохідності, керованості, маневреності, стійкості та низкою інших параметрів та не має можливості міжосьового навішування. Різні компонувальні схеми, перерозподіл нормальних реакцій по осях та специфіка силового впливу відрізняють тягову динаміку ТСШ від тягової динаміки трактора.Документ Методика прогнозування довговічності фрикційних накладок тракторних гальм(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Подригало, Михайло Абович; Кашканов, Андрій Альбертович; Шеїн, Віталій Сергійович; Касьяненко, Олексій Віталійович; Ужик, Валерій ВладиславовичВ роботі наведені результати дослідження щодо створення методики прогнозування довговічності фрикційних накладок тракторних гальмівних механізмів на стадії проектування. Враховується не тільки збільшення потужності двигуна і маси трактора, але також і встановлення більш удосконалених гальмівних механізмів. Завдяки розробленій методиці прогнозування довговічності фрикційних накладок тракторних гальмівних механізмів, обґрунтовано використання уніфікованих дискових гальм.Документ Перспективи розробки гібридних двопотокових гідрооб'ємно-механічних трансмісій транспортних засобів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Мітцель, Микола ОлександровичВ роботі розглянуто шляхи підвищення ефективності двопотокових гідрооб'ємно-механічних трансмісій (ГОМТ) транспортних засобів за рахунок раціонального вибору режиму роботи трансмісії та введення до конструкції системи рекуперації циркулюючої паразитної потужності замкнутого контуру. Запропонований напрямок розвитку двопотокових ГОМТ типу з диференціалом "на виході" має на меті розширити діапазон робочих швидкостей де ККД трансмісії високий, зокрема в зоні малих "повзучих" швидкостей.Документ Математична модель процесу розгону колісного трактора з урахуванням паливоподачі тароботи гідропідтискної муфти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кожушко, Андрій Павлович; Трембач, Олексій Сергійович; Болтенко, Сергій ІгоровичМоделювання роботи трансмісії базувалось на класичних підходах в дослідженні динамічної навантаженості силової установки з урахуванням роботи головної муфти зчеплення та гідропідтискних муфт. Як результат отримано залежності зміни техніко-експлуатаційних показників колісного трактора на етапі рушання та розгону. Практична значимість роботи полягає у можливості її використання при оцінці показників колісного трактора, який оснащується преселективною та гідрооб'ємно-механічною трансмісіями, а також трансмісією, яка використовує технологію подвійного зчеплення.Документ Дослідження коливань трактору тягового клас 3кН та шляхи покращення плавності його ходу зі зниженням напруженості ресор(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Калінін, Євген Іванович; Філоненко, Алевтина Михайлівна; Колєснік, Юліана Ігорівна; Петров, Руслан МаксимовичЗ метою покращення плавності ходу тракторів ХТЗ-150К розглядалися можливості зміни основних параметрів системи підресорювання та вплив на інтенсивність низькочастотних коливань машини. Змінам піддавалися жорсткість та коефіцієнт опору передньої підвіски, а також база машини, причому діапазон варіювання обмежувався можливістю реалізації параметрів без перекомпонування вузлів та зміни тягової характеристики машини. В якості критеріїв оцінки плавності ходу приймалися значення передавальної функції переміщень різних точок рами, сидіння та середньоквадратичні прискорення при русі трактора за природними нерівностями. За результатами даних досліджень встановлено, що збільшення бази трактора на 10% незначно та суперечливо впливає на середньоквадратичні прискорення точки рами над заднім мостом у всьому діапазоні розрахункових швидкостей від 2,5 до 7 м/с, а на прискорення над переднім мостом та на сидінні – до швидкості 5 м/с. За подальшого збільшення швидкості до 7 м/с (25 км/год) збільшення бази трактора на 10% знижує прискорення рами над переднім мостом на 15%, але на сидінні – на 20%. Окрім того, 11-листові ресори, що досліджувались, (при знятті 5-го та 7-го листів), які встановлені у підвісці з тракторними гідравлічними амортизаторами з оптимальними параметрами, створеними на базі автомобільних амортизаторів типу МАЗ-500Е, при стисканні мають менші за величиною динамічні прогини, ніж 13-листові ресори (підвіска без гідравлічних амортизаторів). Відповідно до цього динамічне навантаження на 11-листову ресору в порівнянні з серійною підвіскою зменшується на 51% при русі трактора ХТЗ-150К по ґрунтовій дорозі і на 30% при оранці поля впоперек борозен. Отже, напруження на листах 11-листової ресори за наявності в підвісці трактора амортизаторів буде меншою, ніж у 13-листової (без амортизаторів), що забезпечить підвищену довговічність 11-листової ресори. Крім цього, ресурс останньої ресори повинен збільшуватися за рахунок зниження кількості циклів навантаження, оскільки підвіска з цими ресорами забезпечує зменшення частоти власних коливань трактора на 10% (за експериментальними даними).Документ Обґрунтування та вибір енергетичних засобів для агрегатування агромашин(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Зубко, Владислав МиколайовичВ роботі вивчено та проаналізовано технологічні параметри сучасних ходових систем машинних агрегатів і середовища їхнього використання відповідно до сучасних умов. В результаті проведених експериментів отримано залежності коефіцієнта опору перекочування, зчеплення та буксування для колісних рушіїв, гусеничних на гумі та гусеничних на сталі в залежності від твердості та фону. Так, для енергетичних засобів із гумовою гусеницею функції цих величин залежно від твердості ґрунту в шарі 0-10 см будуть такі: f = -0,015Т 2 + 0,169Т + 0,472, µ = - 0,001Т 3 + 0,015Т 2 - 0,078Т + 0,204, δ =0,033 ехр(7,154р) + 0,792. Отримані дані мають високу достовірність апроксимації і використовуються у роботі алгоритму керованої системи.Документ Оцінка зносостійкості фрикційних поверхонь дискових гальм легкових автомобілів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Назаров, Олександр Іванович; Кривошапов, Сергій Іванович; Цибульський, Вадим Анатолійович; Сергієнко, Микола ЄгоровичЗапропоновано математичну модель зношування поверхонь тертя дискових гальмівних механізмів легкового автомобіля при гальмуваннях. Для легкових автомобілів розглянуто роботу створеного алгоритму, наведено результати роботи програми та аналіз результатів проведеного розрахункового експерименту. Також розглянуто перспективи подальших досліджень визначення коефіцієнта зносостійкості матеріалів сполучених деталей дискових гальмівних механізмів.Документ Вдосконалення методу динамічних випробувань колісних машин(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Дубінін, Євген Олександрович; Клец, Дмитро Михайлович; Полянський, Олександр Сергійович; Коробко, Андрій Іванович; Байдала, Владислава ЮріївнаВдосконалено перспективний метод випробувань засобів транспорту на динамічну стійкість положення, що дозволяє кількісно оцінити їх поперечну стійкість при русі нерівностями. В якості критерію оцінки запропонований до використання коефіцієнт динамічної стійкості. Застосування розробленого методу на практиці дозволяє отримати оцінку параметрів стійкості в реальному часі при експлуатації засобів транспорту. Розроблено структурну схему забезпечення надійності експлуатації колісного транспортного засобу, засновану на зниженні впливу кваліфікації водія як елемента системи «водій-машина-дорожні умови» на її стійкість положення з урахуванням результатів моніторингу технічного стану. Для проведення експериментів та оцінювання результатів використано мобільний рєстраційно-вимірювальний комплекс (МРВК) для оцінювання та підвищення безпеки використання колісних засобів транспорту з урахуванням сучасних засобів і підходів. В якості платформи мобільного реєстраційно-вимірювального комплексу служить одноплатний комп'ютер Raspberry Pi версії 3B+. Архітектура МРВК – модульна, підтримується установка додаткових інерційних датчиків, пристроїв фото-відеофіксації, GPS, а також пристроїв, сумісних з USB. Операційна система – Raspbian на основі дистрибутива Debian (GNU/Linux). Для подальшої автоматизації процесу управління колісним транспортним засобом було розроблено перспективну схему роботи реєстраційно-вимірювального комплексу з елементами штучного інтелекту, який дозволяє без участі водія проводити необхідні дії з його управління та забезпечення, в тому числі, безпеки експлуатації. Результати можуть бути використані при оцінюванні відповідності та експлуатації колісних засобів транспорту.