Кафедра "Електричні машини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3886

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/elmash

Кафедра “Електричні машини” була створена в 1921 році одночасно з першим в Україні електротехнічним факультетом у Харківському технологічному інституті. Засновником факультету і кафедри був видатний вчений електротехнік професор Павло Петрович Копняєв. Перший випуск студентів кафедри відбувся у 1924 році. У подальшому, за понад сторіччя, підготовлено понад 3000 інженерів для України та зарубіжжя.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 5 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцентів.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Formation of valeological competence in conditions of classroom and distance learning
    (Харківськии̮ національнии̮ університет ім. В. Н. Каразіна, 2022) Shevchenko, A. S.; Kucherenko, Serhii; Komyshan, Anatolii; Shevchenko, V. V.; Kucherenko, Nataliia
    Formulation of the problem. The article considers the problem of valeological (health saving) competence formation in non-medical students. Health saving competencies are based on a healthy lifestyle, safe behavior practices and the ability to provide emergency pre-hospital care to victims in critical situations. The formation of valeological competence in non-medical takes place during the study of valeological disciplines (including “Fundamentals of Medical Knowledge”, “Health Pedagogy” and others) in higher education institutions (HEI). Since the spring of 2019, the teaching of these disciplines is forced to take place in distance form.
  • Ескіз
    Документ
    To the question of formation of engineering educational standards taking into account competence and the Bologna model
    (Донецький національний технічний університет, 2019) Shevchenko, V. V.; Shevchenko, A. S.
    Ukraine is reforming the system of higher engineering education to improve its quality and eliminate the shortage of engineering personnel. New curricula should be formed taking into account the Bologna model and competencies. The basis of the new education standards is to put the existing training modules of the Ukrainian and foreign universities of the countries participating in the Bologna process.