2024 № 1 Актуальні проблеми розвитку українського суспільства

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/78638

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Філософський аналіз традиційного образу природи в давній китайській філософії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хунвей, Чжан
    Стаття присвячена сучасному аналізу підходів до образу природи у Давній філософії Китаю. При дослідженні автором акцентується увага на образ природи як важливий елемент для досліджень у екологічному та філософському дискурсах. Розкрито концепцію розуміння поняття Природи у давньокитайській філософії. Звертається увага на особливість Давньої філософії Китаю як однієї з найстаріших філософій у світі, розкривається специфіка її мислення та розуміння природи, які вплинули на розвиток людської цивілізації загалом. Основне питання цього дослідження полягає в аналізі підходів до транскрипції образу природи в давньокитайській філософії та його значення для сучасної людської цивілізації. Розглядаючи та аналізуючи відповідну літературу, розкривається еволюція цього феномену.
  • Ескіз
    Документ
    Роль конфуціанства в ідеологічній доктрині сучасного Китаю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Безродний, Андрій Геннадійович
    У статті здійснено спробу розглянути складну і часом суперечливу систему взаємодії, яка панує в сучасному Китаї між марксистською ідеологією та історично пріоритетною для цієї держави конфуціанською світоглядною системою. Представлені основні положення вчення Конфуція: традиціоналізм, внутрішня система морально-етичних цінностей і навіть сувора ієрархічна система соціальних взаємодій. Протягом ХХ та першої чверті ХХІ століття конфуціанство та марксизм пройшли складну, а подекуди і трагічну систему взаємин. Період «культурної революції» можна трактувати як часи протистояння двох ідеологічних доктрин від повної заборони Конфуція в період гострої соціально-політичної реформації («рух за нову культуру» та «культурна революція») до відносно нейтрального ставлення у проміжний історичний період. Сучасний етап розвитку ідеологічної моделі китайського суспільства можна охарактеризувати як творчий симбіоз між марксизмом і конфуціанством.